F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

W walce o mistrzostwo Lewis Hamilton nie ukrywał jaki jest jego cel. Chce wygrać każdy kolejny wyścig, by dać sobie szansę na ostateczny triumf. Dziś zrobił ku temu mały krok, jednak Rosberg nie oddał wielu punktów, dojeżdżając do mety na drugiej pozycji. Mimo wszystko Anglik podtrzymał swoje nadzieje i będzie mógł kontynuować szarżę już za tydzień. Tymczasem jak było w Austin?

Rosberg traci na starcie

Nico Rosberg zapowiadał wczoraj, że druga pozycja w kwalifikacjach nie jest tragedią, gdyż będzie miał szansę walki na starcie. Niemiec jednak znalazł się w zgoła innej sytuacji i musiał odpierać atak Red Bulla po ruszeniu z miejsca. Nie udało się powstrzymać Ricciardo i to on wskoczył na drugie miejsce. Nieco mniej szczęścia na kolejnych zakrętach miał Verstappen, który spadł o kilka pozycji i musiał toczyć pojedynek z Sebastianem Vettelem.

Jeszcze mnie szczęścia miał Hulkenberg z Bottasem. Dwójka zderzyła się z pierwszym wirażu i dla Niemca był to koniec wyścigu, a dla Fina walka również się skończyła, gdyż musiał zjechać na nieplanowany postój. Tymczasem na całym zamieszaniu w środku stawki wyjątkowo skorzystał Jenson Button, który po pierwszym kółku meldował się na 11. pozycji.

Zdecydowanie szybko doszło do pierwszych postojów. Już na ósmym kółku zjechali Ricciardo i Raikkonen po nowy komplet miękkich opon. Jednak zdziwienie wywołał Verstappen, który u mechaników pojawił się okrążenie później, a startował na miękkiej mieszance. Na kolejnych okrążeniach zjeżdżali Rosberg i Hamilton, a w międzyczasie grupka innych kierowców. Niemal wszyscy zdecydowali się na miękkie opony, poza Alonso, który założył pośrednie gumy.

Awaria Verstappena

Po kilku kółkach Verstappen uporał się z Raikkonenem, co po postoju Vettela dało mu czwarte miejsce, jednak Holender miał apetyt na podium. Co ciekawe, podczas kolejnej fazy postojów Raikkonen założył super-miękkie opony. Ricciardo pośrednie ale właśnie wtedy w bolidzie Verstappena doszło do awarii. Młodzian toczył się po torze w nadziei na powrót mocy, ale to nie nastąpiło. Zaparkował jednak w na tyle niefortunnym miejscu, że sędziowie ogłosili wirtualną neutralizację.

Czołówka wykorzystała ten czas do zmiany opon, co zdecydowanie pokrzyżowało plany Ricciardo. Australijczyk tym samym spadł na trzecią pozycję. Na 33 kółku neutralizacja się zakończyła i zawodnicy pomknęli do mety. Trzeba uczciwie przyznać, że do tego momentu wyścig nie obfitował w akcję. Na 38. okrążeniu doszło jeszcze do pechowego incydentu u Raikkonena. Mechanicy nie dokręcili koła podczas jego trzeciego postoju i Fin musiał zatrzymać się tuż za wyjazdem z pitlane.

Alonso ratuje spektakl

Nadzieję na akcję na torze przywróciło dopiero trio Sainz, Massa i Alonso. Brazylijczyk zbliżył się do Hiszpana, a do nich wszystkich dotarł również dwukrotny mistrz świata. Alonso nie zamierzał się poddawać i w bardzo ostry sposób wyprzedził Massę. Kolejnym celem był Sainz. Młody kierowca Toro Rosso bronił się jak mógł, ale nie udało mu się pokonać starego wygi. Ten na ostatnim kółku również w odważnym manewrze pokonał rywala. Mimo wszystko akcja Alonso z Massą będzie analizowana po wyścigu, więc może tu jeszcze dojść do kary.

Tak też skończyło się kolejne GP USA. Niestety tym razem największym wydarzeniem weekendu nie była walka na torze, a występ Tylor Swift. Nie ma się jednak co zniechęcać, gdyż nie zawsze możemy mieć do czynienia z wyścigiem sezonu. Na szczęście okazja do kolejnych emocji już za tydzień, tym razem w Meksyku.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca