F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201613 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Dobra aura opuściła Interlagos, to wiedzieliśmy już dziś rano. Jednak pogoda stwierdziła, że zgotuje dziś prawdziwy dramat w przedostatniej rundzie tego sezonu Formuły 1. Zdecydowanie warto było czekać zarówno na opóźniony start, jak i przedłużające się okresy czerwonej flagi.

Opóźniony start

Wszystko zaczęło się od opóźnionego o 10 minut startu. Już na początku warunki były naprawdę trudne i początek wyścigu musiał odbyć się za samochodem bezpieczeństwa. Po siedmiu okrążeniach dyrekcja wyścigu stwierdziła, że warunki są wystarczająco dobre, by rozpocząć walkę. Raikkonen przyspał nieco podczas Restartu i dał się wyprzedzić w pierwszym zakręcie Maksowi Verstappenowi. Magnussen od razu zjechał po przejściowe opony, tak samo jak Button, ale prognozy nie były optymistyczne i ten ruch nie zagrał tak jak liczyli na to stratedzy.

Chwilę później błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu popełnił Vettel, co zepchnęło go na koniec stawki. Co dziwne, mechanicy od razu założyli mu przejściowe opony, co również nie okazało się zbyt trafne. Na 13 okrążeniu swój bolid przed zjazdem do pitlane rozbił Ericsson, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczństwa. W tym czasie wjazd do pitlane został zamknięty, jednak mimo to pit stop zaliczył Ricciardo za co dostał później karę doliczenia 5 sekund.

Pierwszy powrót po czerwonej fladze

Po 19 kółku samochód bezpiczeństwa zjechał, ale niemal natychmiastowo rozbił się na prostej startowej Raikkonen. Wypadek był na tyle poważny, że zdecydowano się na wywieszenie czerwonej flagi. Zawody wznowiono po około 30 minutach i wszyscy byli zmuszeni do jazdy na deszczowych oponach. W tym czasie oba Manory jechały w czołowej dziesiątce, ale problemem dla tej ekipy było to, że jeszcze wyżej jechał Nasr w Sauberze.

Chwilę później ponownie wywieszono czerwoną flagę, gdyż warunki nie uległy poprawie. Zmusiło to wszystkich do kolejnego oczekiwania, ale jak się później okazało – było warto. Wznowienie zawodów za samochodem bezpieczeństwa nieco się przeciągąło, ale w końcu na 31 okrążeniu Mercedes GT zjechał do pitlane. Max Verstappen w pięknym manewrze wyprzedził Nico Rosberga, jednak wtedy Red Bull postanowił po kilku kółkach zmienić opony na przejściowe. Jak się okazało, ponownie nie był to optymalny wybór gdyż deszcz wzmógł się w kolejnych minutach.

Świetna walka i geniusz Verstappena

Pod koniec czołowej dziesiątki przebijał się Vettel i wyścig trwał w najlepsze gdy doszło do kolejnej kolizji. Tym razem na dojeździe pod goórę w ostatnim sektorze rozbił się Felipe Massa. Brazylijczyk stracił panowanie nad bolidem, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Podczas neutralizacji doszło do prawdziwie emocjonalnych chwil, gdyż Massa żegnał się z fanami, a gdy udał się do pitlane, wszyscy mechanicy utworzyli szpaler, gratulując mu kariery, która już niedługo dobiegnie końća.

Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa opady zwiększyły swą intensywność, co zmusiło Red Bulla do powrotu na deszczowe opony. zepchnęło to Verstappena poza czołową dziesiątkę, ale wtedy Holender rozpoczął niewiarygodną szarżę i zaczał wyprzedzać rywala po rywalu. Pierwszy uległ Ricciardo, później Kwiat, Ocon, Kwiat, Nasr. Kolejnym rywalem był Vettel, ale również Niemiec musiał uznać wyższość młodego kolegi. Przed Maksem został już tylko Perez, by powrócić na podium. Udało się to, dzięki czemu kierowca Red Bulla ponownie udowodnił swoje nieprzeciętne umiejętności.

Tak też dobiegło do końca niesamowite Grand Prix Brazylii. Walka o tytuł została odroczona do Abu Zabi, ale to Rosberg kontroluje sytuację. Do innego rozstrzygnięcia doszło pod koniec top10. To tam Nasr zameldował się na 9 pozycji, zdobywając dwa punkty i na dzień dzisiejszy gwarantując dziesiątki milionów dolarów dla Saubera, gdyż wyprzedzili Manora w klasyfikacji generalnej. Zapraszamy do wspólnego śledzenia ostatniej rundy sezonu już za dwa tygodnie w Abu Zabi!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 98%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mcracer1993, 13.11.2016 21:32[!]
Wracając do Maxa to on dzisiaj pobił kolejny rekord - jest najmłodszym kierowcą z najszybszym okrążeniem w wyścigu. Także zostały mu jeszcze dwa rekordy do pobicia w kategorii "najmłodszy" - najmłodszy zdobywca PP oraz najmłodszy mistrz świata. Oba te rekordy należą (jeszcze) do Vettela. W tym sezonie już nie da rady ale w przyszłym - kto wie.
Yurek, 13.11.2016 21:34[!]
Strasznie szkoda Manora.
rno2, 13.11.2016 21:34[!]
W Abu Dhabi Rosberg musiałby dojechać max na P4, żeby Hamilton został mistrzem. Chyba jedyna szansa na ten tytuł to awaria w bolidzie Nico...
rocque, 13.11.2016 21:42[!]
Cytat Aeromis :
Wielkie, przeogromne podziękowania dla Maxa za wyprzedzenie Pereza, który dzięki temu nie zdobył swojego kolejnego w pełni fuksiarskiego podium, aż mi ulżyło.

Jak do niego nic nie mam, tak też się cieszę, bo przynajmniej nie przeczytamy kolejny raz tej sterty bzdur o Nico...

Śledziłem cały wyścig na LT i kiedy nie blokowały go inne bolidy, jechał od Pereza szybciej (najmniej ile widziałem to 0,3s, a częściej były wartości większe - pod koniec nawet było kółko szybsze ponad 1s). 10 sekund różnicy między HUL-PER do wypadku Ericssona, potem już się Sergio pozbierał.
Kamikadze2000, 13.11.2016 21:45[!]
@Zomo - tylko czy On miał czym te zwycięstwo odnieść? Dopiero w 2012 roku dostał bolid, który na to pozwolił. Nie jest kierowcą kalibru Hamiltona - ba, nie jest moim zdaniem nawet w szóstce najlepszych w stawce. Ale na swoje sukcesy zasłużył i jeżeli zostanie mistrzem, to nie piszmy głupot w stylu "najsłabszy mistrz". Słabszym mistrzem był Hamilton w 2008 roku (choć dla mnie Massa nim jest). Karma wraca... :P
bartoszcze, 13.11.2016 21:51[!]
@Yurek
To jest generalnie błędna informacja.
Dziś Manor stracił potencjalnie kilkanaście, a nie kilkadziesiąt milionów na 2017 - te, które akurat były przyjemnym bonusem a nie istotą biznesplanu.
Yurek, 13.11.2016 22:02[!]
@bartoszcze - ale stracili. Przede wszystkim wszakże miło było patrzeć na postępy, które zrobili, owocujące punktem (trochę szczęśliwym, ale jednak) i dziesiątym miejscem w klasyfikacji. Po 2014 roku oni nie mieli prawa istnieć.
Z innej beczki, to jest pierwszy sezon po wprowadzeniu nowego systemu punktacji, w którym punktują wszyscy konstruktorzy.
enstone, 13.11.2016 22:19[!]
Cytat Aeromis :
Wszystko przez RAI który jako jedyny nie poradził sobie na prostej a po jego kraksie niepotrzebnie przerwano wyścig, co było chore. Cóż, Max go zestresował i się Kimas zbłaźnił.

Po twojej wypowiedzi idzie wywnioskować, że jeszcze "szczytujesz" z powodu dzieciaka - ok zaraz ci przejdzie.... Szkoda tylko, że padło Ci na głowę z tego powodu, bo wypisujesz takie bzdury, że ziemniaki w piwnicy gniją - rozwalony bolid na prostej startowej + odłamki + fatalna widoczność = przerwany wyścig.
Gerard, 13.11.2016 22:25[!]
@rvs
Ewidentnie poprawki do bolidów Mercedesa wprowadzane po przerwie wakacyjnej nie odpowiadają Rosbergowi, dlatego nie jeździ on na swoim standardowym poziomie. Hamilton za to czuje się jak ryba w wodzie, co zresztą na każdym kroku podkreśla. Na torach lubianych przez Rosberga (Suzuka, Interlagos) jeszcze może on powalczyć z Lewisem, ale za to na torach Lewisa jest mocno w tyle. Torem Lewisa wydaje się też być tor w Abu Zabi, ale zobaczymy co będzie. O tym ile znaczy dla kierowcy komfortowe prowadzenie auta można się przekonać na przykładzie Ferrari, gdzie robot jakim był rok temu Vettel teraz może przegrać bezpośredni pojedynek kwalifikacyjny z Raikkonenem (jest 10 - 10 po Brazylii).
Aeromis, 13.11.2016 22:32[!]
@enstone
Pomyliłem się, miało być "przez niego', a nie "po jego". Ale skoro "zaszczytowałem" to przynajmniej masz karmę, smacznego. :)
Peter78, 13.11.2016 23:01[!]
@enstone
Jeśli kilka słów krytyki, pod adresem lubianego przez ciebie kierowcy, to powód do takich prostackich wynurzeń i inwektyw, to jest z tobą gorzej, niż początkowo przypuszczałem. A to uporczywe nazywanie Verstappena dzieciakiem, jedynie dowodzi twojej infantylności. Bo co z tego, że jesteś od niego starszy, skoro miedzy uszami masz przeciąg.
MairJ23, 13.11.2016 23:36[!]
@towi jak mozesz przeczytac to koledze chodzilo o restarty.... No ale odrazu mozna zwyzywac i sie ponasmiewac prawda ?

@Peter78 chcialem taz cos napisac ale widze ze kolega mnie dosc malo elokwentnie wyprzedzil. Wiec nie widze sensu w tym wby na chamstwo reagowac chamstwem a Ty tak wlasnie zareagowales. Troche wiecej luzu i przyjazni panowie. To tylko sport ktory nie ma nawet wplywu na wasze zycia.
macieiii, 14.11.2016 00:28[!]
Verstappen który kończy na bandzie Monte Carlo - cienias, gówniarz, niedpowiedzialny niedzielny kierowca, który rok po roku daje ciała eliminując poprzednio Grosjeana.

Zbyt brawurowo wszedł w zakręt i zahamował, co niestety było błędem snajpera - który myli się tylko raz. Nie było ratunku z tej sytuacji.

Verstappen dziś to bożyszcze i przyszły mistrz wśród dziadków z Fia i podstarzałej patrząc na Holendra czołówki mistrzostw świata.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca