F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201613 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:11,740--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:11,8330,0930,09321
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:11,9590,2190,12614
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:12,0270,2870,06816
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:12,0770,3370,05019
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:12,2870,5470,21021
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:12,6140,8740,32727
8.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:12,9681,2280,35419
9.19Felipe MassaWilliams FW381:12,9901,2500,02226
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:13,0021,2620,01212
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:13,2031,4630,20114
12.11Sergio PerezForce India VJM091:13,2311,4910,02819
13.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:13,2551,5150,02415
14.55Carlos SainzToro Rosso STR111:13,2931,5530,03820
15.8Romain GrosjeanHaas VF-161:13,3441,6040,05115
16.21Esteban GutierrezHaas VF-161:13,5961,8560,25216
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:13,6091,8690,01313
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:13,7502,0100,1419
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:13,9722,2320,22220
20.12Felipe NasrSauber C351:13,9922,2520,02014
21.31Esteban OconManor MRT051:14,2222,4820,23021
22.9Marcus EricssonSauber C35---1
107% najlepszego czasu: 1:16,762



Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas sobotniego treningu przed Grand Prix Brazylii. W czołowej piątce tabeli znaleźli się ponadto Hamilton, Vettel, Raikkonen i Verstappen.

Na początku zajęć panowały typowo przejściowe warunki – większość kierowców już w trakcie okrążeń instalacyjnych zwracała uwagę, że nawierzchnia toru jest w gruncie rzeczy sucha i wskazane jest korzystanie nie z opon na deszcz, a ze sklicków. W garażu McLarena przebywał bolid Fernando Alonso, w którym mechanicy kończyli planowaną wymianę jednostki napędowej po awarii systemu magazynowania energii z piątkowego popołudniowego treningu.

Po dziesięciu minutach od startu sesji Hamilton jako pierwszy wyjechał z garażu na oponach na suchą nawierzchnię – w Mercedesie Brytyjczyka znalazło się ogumienie wykonane z miękkiej mieszanki, by nieco później ustanowić rezultat 1:16,980s. Niedługo po tym, jak na pozycję lidera tabeli awansował Bottas, przez chwilę doszło do wywieszenia żółtych flag ze względu na parasolkę, którą mocny wiatr porwał na tor.

Kilka minut później Felipe Massa osiągnął wynik o 0,1s lepszy od swego zespołowego partnera, przesuwając się na pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji. Bezpośrednio po tym na trzecie miejsce wskoczył Esteban Ocon w Manorze. W międzyczasie Carlos Sainz informował swój zespół o mżawce w okolicach prostej startowej. Gdy do głosu doszli kierowcy trzech czołowych zespołów, na czele znaleźli się reprezentanci Ferrari: Raikkonen przed Vettelem – obu zawodników dzieliło około 0,7s. Dalej, na trzeciej pozycji plasował się Max Verstappen, wyprzedzający nieznacznie Daniela Ricciardo.

U progu drugiej połowy sesji, jedynymi kierowcami bez czasów okrążeń byli Felipe Nasr, Daniił Kwiat i Marcus Ercisson. W przypadku Szweda Sauber był jednak zmuszony do dokonania nieprzewidzianej wymiany silnika. Zmienne warunki pogodowe i chłodniejsze temperatury przyczyniły się do zmian w przyczepności asfaltowej nawierzchni: „Deszcz miał wpływ na zmycie całej gumy z toru – cały cykl ewolucji nawierzchni rozpoczyna się na nowo” – podkreślał na Twitterze oficjalny dostawca ogumienia.

Dwadzieścia minut przed zakończeniem jazd Ricciardo ustanowił na miękkiej mieszance wynik 1:12,287, który zapewnił mu pierwsze miejsce w tabeli. Australijczyk wciąż nie był jednak zadowolony z zachowania przodu swego samochodu. Dwie minuty później wynik kierowcy z Perth pobił najpierw Verstappen, a następnie Rosberg (1:11,787s). Tradycyjnie w ostatnich dziesięciu minutach większość zespołów koncentrowała się na przeprowadzaniu symulacji sesji kwalifikacyjnej. Na pierwszym szybkim przejeździe Hamiltonowi nie udało się pobić wyniku Rosberga – Brytyjczyk odnotował stratę 0,93s. Z kolei Raikkonen awansował na trzecią lokatę, przed obu zawodników Red Bull Racing. W tym samym czasie garaż Scuderii opuścił na supermiękkich oponach Sebastian Vettel, a Grosjean obrócił swój bolid w zakręcie Descida do Lago po utracie kontroli nad tylną osią. Tempo Vettela pozwoliło mu na zajęcie trzeciego miejsca – w ostatnich sekunad na dziesiątą lokatę wskoczył jeszcze Fernando Alonso.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 12.11.2016 15:18[!]
fajne, dwóch rosbergów :)
marios76, 12.11.2016 15:25[!]
@dejacek Jak Nico ma tak slabe tempo przed kwalifikacjami, to Lewis spokojnie po tytul ;)
Aeromis, 12.11.2016 15:29[!]
@marios76
Merc to "Hybrid", więc nigdy nie wiesz kto/co siedzi w środku ;]
Mahilda111, 12.11.2016 15:34[!]
Ale błąd zgłosić to niełaska, nie? ;)
marios76, 12.11.2016 15:56[!]
@Mahilda111 Czasem zglaszam. Nieraz poprawia, nieraz nie. Dziekuje czy wyjasnienia raczej nie uswiadczysz, wychodzi ze sie czepiac, to lepiej sie usmiechnac:)
@Aeromis Jak to kto Robosberg ;)
Mahilda111, 12.11.2016 16:07[!]
@marios76
Akurat wskazane błędy są poprawiane tak szybko jak jest to możliwe... A popełnianie ich to rzecz ludzka, dziękowanie za każde wskazanie przynajmniej z mojej perspektywy jest nieco bez sensu, ale tak, jesteśmy wdzięczni za poinformowanie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca