F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201613 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Hamilton nie zamierza ułatwiać Rosbergowi zdobycia jego pierwszego w karierze mistrzostwa. Anglik ponownie zaprezentował świetne osiągi i sięgnął po pole position na torze Interlagos. Jutrzejszy wyścig być może odbędzie się w deszczowych warunkach, co tylko doda dramaturgii walce o tytuł.

Dzisiejsza czasówka rozpoczęła sie przy zdecydowanie chłodniejszej aurze niż piątkowe treningi, a do tego po nocnych opodach deszczu. Kierowcy mieli trzeci trening, by zaadaptować się do nowych warunków, jednak godzina podzielona na trze części pokazało, kto najlepiej poradził sobie ze zmienną pogodą.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęli kierowcy Mercedesa, którzy jako pierwsi ustawili się na końcu pitlane przed zapaleniem się zielonego światła. W tym czasie mechanicy Ferrari walczyli z czasem ze wzlgędu na awarię systemu hydraulicznego w bolidzie Vettela. Pomysł Mercedesa nie był idealny, gdyż Srebrne Strzały trafiły na wiele kierowców na kółkach wyjazdowych, jednak przy tak szybkim bolidzie nie był to zbyt duży problem. Na czele plasował sie Hamilton z czasem 1:11,511.

Na dziesięć minut przed końcem Q1 na torze był już Vettel, jednak jego aprtner zespołowy, Kimi Raikkonen doniósł o pierwszych kroplach deszczu na torze. Po pierwszym przejeździe w grupie zagrożonej odpadnięcie z dalszej walki był między innymi Button, który w dalszym ciągu miał problemy z ujarzmieniem swojego McLarena.

Anglikowi ostatecznie nie udało się przejść do kolejnej cześci kwalifikacji, drugi przejazd nie przyniósł poprawy czasu. Oprócz niego z dalszej walki odpadli zawodnicy Manora, Saubera i Magnussen.

Q2

Pomimo coraz śmielej poczynających sobie kropel deszczu, Mercedesom udało się poprawić swoje wyniki z Q1 i tym razem Hamitlon meldował się z wynikime 1:11,238. Były to równiez pierwsze wykręcone czasy. Chwilę później pojawiły się kolejne, gdyż nikt nie chciał ryzykować jazdy w większych opadach.

Jak zwykle ciekawa walka rozgrywała się w środku stawki. Williams po pierwszym przejeździe był szybszy od swoich rywali, Force India, jednak w pojedynek wmieszał się Feranando Alonso. Hiszpan ostatecznie pooknał zarówno Force India, jak i Williamsa, ale dużym rozgroyczeniem dla fanów ekipy z Grove było to, że oni równiez przegrali z Hulkenbergiem i Perezem. Sensacją jednak był Grosjean, który wszedł do Q3 z dziewiątego miejsca. Z dalszej walki wyelimnowani zostali również kierowcy Toro Rosso, Gutierrez i Palemer

Q3

Ostatnia część czasówki miała już bezpośredni wpływ na walkę o mistrzostwo świata. Po pierwszym przejeździe to Hamilton był na prowizorycznym pole position z rewelacyjnym czasem 1:10,860. Rosberg równiez pojechał szybko ale tym razem nie mógł dorównać Anglikowi, jednak czy był w stanie poprawić się na kolejnym komplecie opon?

Za plecami Mercedesa początkowo plasował się Verstappen. Dalej mieliśmy Vettela, Ricciardo i Raikkonena. Na drugim przejeździe pierwszy swoje kółko ukończył Grosjean i wskoczył na siódme miejsce, ze stratą zaledwie sekundy do Hamiltona. Anglik tymczasem poprawił swój poprzedni wynik, tak samo jak Rosberg, ale nie zmieniło to układu na czele. Hamilton przedłuża swoje nadzieje w walce o mistrzostwo. Małą niespodziankę mieliśmy na trzecim miejscu, które zgarnął Raikkonen. Dalej uplasował się Verstappen, Vattel i Ricciardo. Za czołowymi trzema zespołami pozostał Grosjean, przed Force India i Fernando Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 12.11.2016 18:08[!]
No i gdzie sa hejterzy Raikkonena ktorzy wysylali go juz na emeryture i obiecywali mu becki od Vettela na kazdym wyscigu ??
Brawa za Alonso ze po raz kolejny wyciska 110% mozliwosci ze tego zlomu ktorym jezdzi.
Intryguje mnie problem z logowaniem ktory mialem od 2 tygodni a dzisiaj logowanie zadzialalo bez przeszkod? Byla jakas awaria na f1wm.pl ??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca