F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201615 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:23,951--22
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:24,0890,1380,13818
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:24,4540,5030,36534
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:24,6110,6600,15733
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:25,4161,4650,80525
6.33Max VerstappenRed Bull RB121:25,5851,6340,16929
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:25,6721,7210,08736
8.55Carlos SainzToro Rosso STR111:26,0782,1270,40619
9.19Felipe MassaWilliams FW381:26,1862,2350,10832
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:26,2432,2920,05718
11.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:26,5762,6250,33330
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:26,5832,6320,00721
13.27Nico HulkenbergForce India VJM091:26,9382,9870,35527
14.11Sergio PerezForce India VJM091:27,0643,1130,1269
15.12Felipe NasrSauber C351:27,2533,3020,18927
16.8Romain GrosjeanHaas VF-161:27,2583,3070,00517
17.21Esteban GutierrezHaas VF-161:27,2833,3320,02518
18.9Marcus EricssonSauber C351:27,3923,4410,10924
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:27,6103,6590,21819
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:28,0844,1330,47429
21.88Rio HaryantoManor MRT051:29,0525,1010,96834
22.45Esteban OconRenault R.S.16---6
107% najlepszego czasu: 1:29,828


Sebastian Vettel z Ferrari, używając miękkiej mieszanki ogumienia, wykręcił najlepszy rezultat podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Hiszpanii, wyprzedzając w tabeli rezultatów Raikkonena i Rosberga.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie pokonał Lewis Hamilton – rezultat Brytyjczyka: 1:29,834 szybko przebił jego zespołowy kolega z Mercedesa – Rosberg, któremu udało się wykręcić 1:26,951s. Aż trzy okrążenia instalacyjne na najtwardszej dostępnej mieszance ogumienia wykonał debiutujący w barwach Red Bulla Max Verstappen, dwa z kolei pracujący dla Renault Esteban Ocon. Po kilku minutach Hamiltonowi udało się zredukować stratę do Rosberga najpierw do poziomu około 0,5s, a następnie zaledwie dwóch tysięcznych części sekundy.

Po piętnastu minutach, w trakcie których na torze znajdowali się niemal wyłącznie kierowcy Srebrnych Strzał, do realizacji programu przystąpili Hulkenberg, Nasr, Ericsson oraz Raikkonen. Pomimo tego, iż Fin dysponował miękką mieszanką ogumienia, nie udało mu się pobić wyniku Hamiltona, korzystającego z opon oznaczonych białym kolorem. Tymczasem zajmujący szóste miejsce Max Verstappen potężnie zblokował ogumienie na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, marnując szansę wykonania spójnego przejazdu na twardych Pirelli.

Dwadzieścia pięć minut po rozpoczęciu zajęć z bolidu Sergio Pereza zaczął wydobywać się biały dym. Poproszony o przybliżenie problemu kierowca z Guadalajary przyznał, iż nie wie, czy jego źródłem jest wydech, czy tarcze hamulcowe. Do boksów wezwany został również Esteban Ocon – w przypadku Francuza inżynierowie wykryli powoli schodzące powietrze z prawej tylnej opony. Blisko upływu pierwszych trzydziestu minut zajęć pomiarowego okrążenia nie przejechała aż piątkka kierowców: Grosjean, Ocon, Gutierrez, Sainz oraz Kwiat.

Podczas gdy Perez przyglądał się z boku garażu pracom swoich mechaników, Felipe Massa obrócił swój bolid w trakcie pokonywania piątego zakrętu, po wyraźnej utracie przyczepności tylnej osi. Nieco później, używający miękkiego ogumienia Vettel awansował na pozycję lidera tabeli osiągając wynik 1:25,193s. Na kolejnym okrążeniu Niemiec uzyskał rekord w pierwszym sektorze, dzięki czemu nieznacznie poprawił swój rezultat na 1:25,060s. Kierowca Ferrari nie znajdował się zbyt długo na pierwszym miejscu, gdyż już po dosłownie minucie świetnym osiągnięciem popisał się Nico Rosberg. Dzięki ustanowieniu 1:24,880s, lider mistrzostw dysponował niemal 0,2s przewagą nad Vettelem i 0,5- sekundową nad Hamiltonem.

Poprawę osiągnął także jeden z faworytów lokalnej publiczności – Carlos Sainz. Syn byłego rajdowego mistrza świata wskoczył na siódme miejsce uzyskując czas 1:26,999s. Krótko po tym Hiszpan spadł jednak o pozycję niżej, zepchnięty przez stopniowo poprawiającego swoje tempo Verstappena. Po czterdziestu minutach, ze względu na obowiązek oddania Pirelli pierwszego kompletu ogumienia, kierowcy i zespoły otrzymali szansę krótkiej przerwy w jazdach.

Ciszę panującą na torze przerwał wyjazd Kimiego Raikkonena. Dzięki miękkiej mieszance Fin ustanowił rekordy we wszystkich sektorach, ocierając się o przebicie bariery 1min24s (1:24,089s). Na półmetku porannych zajęć dość niemrawo prezentował się Haas, któego kierowcy mieli w sumie na koncie jedynie sześć okrążeń instalacyjnych. Amerykański team nie informował jednak o żadnych problemach technicznych. Nieco więcej kilometrów pokonał Ocon – junior Mercedesa również ograniczał się jednak do przejazdów zapoznawczych. W ogonie tabeli znajdowali się zawodnicy Saubera, korzystający w ten weekend z nowej specyfikacji silnika Ferrari. Poza TOP10 plasowały się także McLareny Fernando Alonso oraz Jensona Buttona.

Z pozytywnej strony prezentował się lider Renault – Kevin Magnussen, który na pośredniej mieszance był w stanie wykręcić siódmy rezultat Najbardziej pracowitym kierowcą na torze był zdecydowanie Valtteri Bottas, który kilka minut przed godziną jedenastą mógł pochwalić się dorobkiem aż dwudziestu okrążeń. Wtedy też pierwszy rezultat tego weekendu uzyskał Gutierrez – 1:27,670s pozwoliło Meksykaninowi przesunąć się na czternastą lokatę, tuż przed Jensona Buttona.

Rezultaty poprawiał także z każdym kolejnym treningowym stintem Lewis Hamilton. Były to jednak drobne zyski, które nie pozwalały na wyprzedzenie Rosberga. Na piątą lokatę przesunął się z kolei Max Verstappen. Przedwcześnie jazdy zakończył Ocon, który stracił szansę pokonania mierzonego okrążenia ze względu na bliżej nieokreśloną przez zespół usterkę techniczną bolidu RS16. Tymczasem Button narzekał na problemy z prowadzeniem się MP4-31. Kiedy tylko zaczniesz skręcać kierownicą, tracę kontrolę nad całym tyłem bolidu – mówił Brytyjczyk komunikując się ze stanowiskiem McLarena w alei serwisowej.

Piętnaście minut przed końcem sesji oba Mercedesy powróciły do alei serwisowej po używane komplety pośredniego ogumienia, a mechanicy Force India w dalszym ciągu starali się zapewnić Perezowi możliwość wyjazdu na toru. Felipe Massa po raz kolejny z problemami pokonał piąty zakręt, tym razem unikając obrotu ratując się ucieczką na trawiaste pobocze. Daniił Kwiat zakończył pierwszą po powrocie do Toro Roso sesję na dwunastym miejscu – cztery pozycje za Carlosem Sainzem. Z kolei debiutujący za kierownicą Red Bulla Verstappen finiszował przedpołudniowe jazdy na solidnej, szóstej pozycji, tracąc 0,16s do bardziej doświadczonego kolei ze stajni z Milton Keynes – Daniela Ricciardo.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,3m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 13.05.2016 11:49[!]
Fakt Ferrari miało miękkie opony ale ja liczę jakoś po cichu że w Hiszpanii pokonają Mercedesa.
mcracer1993, 13.05.2016 12:06[!]
Na razie Max wykonuje znakomitą robotę. Zwróćmy uwagę, że dopiero co wsiadł do bolidu o zupełnie innej charakterystyce i tylko niespełna 0,2 sek. za Ricciardo. Ok to jest tylko trening ale co nie zmienia faktu, że Verstappen jest niesamowity.
dex, 13.05.2016 12:13[!]
Spokojnie zobaczymy w niedziele po wyścigu jak Max pojedzie.
Aeromis, 13.05.2016 12:23[!]
@dex
Według mnie zero szans na wygraną Ferrari w normalnym wyścigu.
TommyYse, 13.05.2016 12:25[!]
@dex
nie licz na to :P
maciejas512, 13.05.2016 12:28[!]
Mercedes w kryzysie :/
dex, 13.05.2016 12:30[!]
Wiem chłopaki :)
Rozum podpowiada nie ma szans, ale serce i duch sportowy myśli że może być niespodzianka :)
Aeromis, 13.05.2016 13:54[!]
@dex Niespodzianka to musi się prędzej czy później trafić :)
lordfryta, 13.05.2016 15:43[!]
Mnie jeszcze zastanawia jak w wyścigu i kwalifikacjach wypadną Ves i Kvy na tle swoich nowych "kolegów" z zespołu.
Aeromis, 13.05.2016 16:02[!]
@lordfryta
Kwiat może mieć większe problemy, nie od dziś wiadomo, że do lepszego jest się łatwiej przyzwyczaić, a do gorszego trudniej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca