F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201615 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P3/P1): Dobrze jest wrócić do Barcelony i do Hiszpanii. Za nami udany start i dwie sesje treningowe. Czasy wyglądają na dobre, zarówno na dłuższych jak i krótszych przejazdach. Czuję się bardzo komfortowo w moim samochodzie, a kilka nowych części zdaje się działać tak, jak oczekiwaliśmy. Ferrari wygląda na tym torze na bardzo szybkie, więc nie mogę się już doczekać trzeciego treningu oraz kwalifikacji. Jestem bardzo ciekawy, jak spisze się nasz bolid.

Lewis Hamilton (P4/P3): To nie był dla mnie łatwy dzień. Cały czas zmagałem się z balansem bolidu, szczególnie po południu. Na szybkim kółku trafiłem z kolei na wolniejszych kierowców. Czasy okrążeń nie są wyznacznikiem naszego realnego tempa, ale nie ulega wątpliwości, iż czeka nas tego wieczoru sporo pracy, aby bolid prowadził się tak, jak tego oczekuję. Skupimy się teraz na osiągnięciu poprawy, przeanalizujemy dane i jestem pewny, że jutro będzie lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P2/P2): To był normalny piątek, skupiliśmy się na swoim programie. W pewnym momencie zjechałem do garażu, żeby sprawdzić cos w bolidzie, chcieliśmy się upewnić, że wszystko jest dobrze. To był tylko mały problem i z końcem sesji wykonaliśmy wszystko co chcieliśmy. Ciężko powiedzieć gdzie jesteśmy w odniesieniu do rywali, nie był to zły dzień, jednak z pewnością możemy się jeszcze poprawić. To bardzo trudny tor dla opon i mamy bardzo krętą ostatnią część, ale tak samo jest dla każdego. W porównaniu do Rosji łatwiej zmusić opony do pracy, jednak oczywiście jeszcze mamy trochę pracy z balansem. Wieczorem będziemy nad tym pracowali i mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.

Sebastian Vettel (P1/P4): Nawet jeśli dzisiaj nie mieliśmy perfekcyjnego dnia, to jutro powinno być lepiej. Myślę, że po południu było dość ciężko i nie tak dobrze jak rano, ale możemy popracować jeszcze nad bolidem, by go poprawić. Zazwyczaj jesteśmy w tym nieźli. Ostatecznie to tylko piątek, więc myślę, że musimy być ostrożni z ocenami. Moje pierwsze odczucie co do tempa było dobre. Czy jutro to potwierdzimy, zależy to od tego co inni dzisiaj zrobią. Wierzę, że możemy być jutro mocniejsi.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P8/P5): Zaliczyliśmy naprawdę dobry piątek i dobrze zaczęliśmy moje domowe Grand Prix. Jestem zadowolony i bardzo dobrze czułem się w bolidzie, jednak musimy dalej pracować, ponieważ jutro będzie ciaśniej. Możemy tu zaliczyć mocny weekend więc nie mogę się doczekać!

Daniił Kwiat (P12/P15): To bł mój pierwszy piątek z tym zespołem, więc mamy wiele rzeczy do omówienia i przygotowania się, jak również szukamy na jutro najlepszego kompromisu. Zdecydowanie wiele się nauczyliśmy co do tego, w którym kierunku pójść, by wykorzystać jak najlepiej resztę weekendu. Już czuję się tu jak w tomu, zespół przywitał mnie bardzo ciepło i dobrze nam się pracuje.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5/P6): Oczy wszystkich zwrócone są w ten weekend na Red Bulla. Każdy chce zobaczyć, jak idzie Maxowi. Jestem małą częścią tego procesu, ale to bardzo ekscytujące doświadczenie. Przed startem weekendu spodziewaliśmy się toczyć rywalizację w czołowej piątce i pod tym względem nic się nie zmienia. Każdy lepszy wynik przyjmiemy z uśmiechem na ustach. Byłem dzisiaj względnie zadowolony. Wiemy, na co stać nasz bolid, więc kilka zmian, jakich dokonamy tej nocy i jutro rano powinno pomóc nam przesunąć się nieco naprzód. Wykonaliśmy dłuższe przejazdy na miękkich i pośrednich oponach, dzięki czemu zebraliśmy sporo przydatnych informacji, jakie pomogą nam podjąć rozsądne decyzje przed jutrzejszymi sesjami.

Max Verstappen (P6/P8): Jestem zadowolony. To pierwszy dzień w nowej pracy, więc nie można narzekać! Zrealizowaliśmy dzisiaj bardzo szeroki program. Przejechałem wiele okrążeń, co było moim priorytetem. Nie czuję jednak, abyśmy dotknęli już granic naszych osiągów. To dla mnie nowy samochód, ale rano nie czułem żadnego zdenerwowania. Wciąż wiele uczę się o jego konstrukcji, reguluję położenie fotela, kierownicy, przyzwyczajam się do wszystkich przycisków na kierownicy i procedur. Mogę zawsze liczyć na pomoc zespołu. Jest coraz lepiej. Zobaczymy co stanie się jutro, ale w pełni komfortowo będę czuł się zapewne dopiero za kilka tygodni.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso (P10/P7): Bolid bardzo dobrze się dzisiaj prowadził, ale musimy popracować nad kilkoma aspektami – szczególnie jeśli chodzi o przyczepność tylnej osi. Nie czuję się jeszcze całkowicie komfortowo za kierownicą, więc spróbujemy spróbować kilku alternatywnych rozwiązań. Wieczorem porównamy dane zebrane zebrane przeze mnie i Jensona, dzięki czemu powinniśmy wypracować lepszy kierunek dalszych działań. Jeśli chodzi o kwalifikacje, to spodziewamy się podobnego wyniku jak w Rosji. Czasy z treningów sugerują, że możemy dostać się do czołowej dziesiątki, ale nie czuję, byśmy póki co dysponowali takim potencjałem. Z drugiej strony moc jednostki napędowej nie odgrywa tutaj tak wielkiego znaczenia jak w Rosji, więc być może uda nam się powalczyć o konkurencyjny wynik. Zobaczymy.

Jenson Button (P19/P12): To był dość przeciętny dzień. Pierwszy trening okazał się bardzo wymagający, a w pierwszej części popołudniowych zajęć nie mogłem od razu pojawić się na torze. Mimo tego wykonałem kilka dobrych przejazdów, a tempo na długim dystansie nie wygląda najgorzej. To bardzo zachęcające, ponieważ wcześniej nie bylem zadowolony z zachowania tyłu samochodu. Teraz sobie z tym radzimy. Przygotowujemy poprawki na każdy wyścig – to naprawdę coś fantastycznego. Każdego piątku poświęcamy wiele czasu badaniu ich funkcjonowania, niezależnie od tego, czy jesteśmy z nich zadowoleni, czy nie. Nie będzie to dla nas najłatwiejszy wyścig, ale z całą pewnością damy z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P14/P9): Czułem frustrację tracąc tego poranka trochę czasu na torze, szczególnie że sprawdzaliśmy dzisiaj działanie różnych poprawek. Na szczęście nadrobiłem zaległości podczas popołudniowej sesji. Balans nie daje mi jeszcze pełnego komfortu, ale uważam, że dokonaliśmy dużego kroku naprzód w porównaniu do bolidu, z jakim rozpoczynaliśmy ten sezon. Tu w Barcelonie bardzo istotną rolę odgrywa pozycja na starcie, więc mamy nadzieję, iż uda nam się przenieść te pozytywne osiągi na dobry występ jutrzejszego popołudnia.

Nico Hulkenberg (P13/P10): To był udany piątek. Udało nam się zrealizować przeważającą część programu. Mamy tutaj duży pakiet poprawek, więc zgromadzone dane pomogą nam go lepiej zrozumieć i zmaksymalizować potencjał płynący ze zmian. Pierwsze wrażenia są pozytywne. Sądzę, że dokonaliśmy kroku naprzód pod względem osiągów i jestem całkiem zadowolony z tego, jak przebiegał dzisiejszy dzień. Teraz pora przeanalizować wszystkie informacje i zobaczyć, co jeszcze uda nam się wycisnąć z naszego samochodu. Wciąż jest kilka rzeczy, które możemy zmienić, aby poprawić jego balans, ale z pewnością możemy mówić o dobrym punkcie wyjścia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P7/P11): Myślę, że było ok. Wiedzieliśmy, że będzie tu nieco trudniej, jednak jestem pewny, że możemy być wyżej w kwalifikacjach. Ciągle mamy miejsca, gdzie możemy się poprawić. Uważam, że będzie bardzo ciasno w kwestii czasów okrążeń. Jakiekolwiek poprawki znajdziemy dziś, czy to w ustawieniach czy w stylu jazdy, jutro będą bardzo pomocne.

Felipe Massa (P9/P16): To nie był fantastyczny piątek. Udało się chociaż sprawdzić opony, co jest najważniejsze. Popełniłem kilka błędów na okrążeniach na świeżych oponach, dlatego nie poprawiłem wyniku. To nie był piątek taki jak zaliczyliśmy w Rosji, jednak będziemy ciężko pracować, by jutro wypaść lepiej.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P16/P13): Niezbyt łatwy dzień. Miałem nieco problemów z wyższymi temperaturami toru. Dobrze, że mamy dany z zimowych testów, by zobaczyć co robiliśmy inaczej, oraz w którą stronę poszliśmy z ustawieniami. Być może wrócimy do innych rozwiązań, gdyż nie jesteśmy zadowoleni z bolidu. Dobrze było przejechać sporo kółek, jednak myślę, że zrozumieliśmy, iż ostatnie zmiany w ustawieniach nie były tak dobre jak mieliśmy nadzieję. Jutro to zmienimy i miejmy nadzieję da to dobry efekt.

Esteban Gutierrez (P17/P21): W pierwszy treningu jeździło się dziwnie, nie oczekiwałem tego w tak dobrych warunkach. Było słonecznie, a wiatr był dość słaby. Oczekiwałem lepszego czucia na tych oponach, jednak niestety nie było tak na pośredniej mieszance. W drugiej sesji było nieco trudniej z wiatrem, który dość mocno wpływał na nasz bolid. Później mieliśmy problem z elektryką, co zmusiło mnie do zjazdu do garażu. Gdy zespół naprawi byli, będę gotów do dalszej jazdy. Będziemy wspólnie pracować, by ostatecznie zdobyć punkty.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P11/P14): Rano poziom przyczepności był dość niski, jednak poprawiliśmy się w ciągu dnia. Wygląda na to, że byłem dziś szczęśliwą stroną garażu, więc mam nadzieję, że szczęście utrzyma się do końca weekendu. Mamy plan gdzie chcemy zmierzać i myślę, że tempo jest takie jakiego oczekiwaliśmy.

Jolyon Palmer (P--/P17): Miałem dość sporego pecha. Nie wiemy co spowodowało przebicie opony i było to frustrujące, że straciłem czas. Myśleliśmy, że nie damy rady ponownie wyjechać, jednak ekipa wykonała fantastyczną robotę, więc dziękuję im za te okrążenia w końcówce sesji. Na szczęście ten tor znam bardzo dobrze, więc mamy nadzieję na udaną sobotę.

Esteban Ocon (P22/P--): Naprawdę nie mogłem się doczekać jazdy R.S.16, więc szkoda, że piątek trzynastego okazał się aż tak pechowy! Miałem niewiele czasu za kierownicą, jednak nie zaliczyłem nawet mierzonego kółka, więc nie mogę nic powiedzieć o prowadzeniu się bolidu, ponieważ nie miałem okazji cisnąć. Zespół zauważył, że opona traci ciśnienie, więc zjechałem. Czekałem w garażu na następny wyjazd, gdy okazało się, że mamy problem z baterią, więc to nie był mój dzień. Nie mogę się doczekać na testy, gdy będę mógł jeździć cały dzień.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P20/P18): Sądzę, że mogliśmy dziś zobaczyć kilka obiecujących oznak ostatnich prac rozwojowych, ale pełen obraz i nasze realne miejsce w stawce poznamy dopiero jutro, kiedy wszyscy będą używać miękkiego ogumienia. Nadal musimy popracować nad balansem, ale nie doświadczaliśmy dzisiaj problemów z degradacją, z jakimi mierzyliśmy się w poprzednich wyścigach. To bardzo pozytywne przed dalszą częścią weekendu.

Rio Haryanto (P21/P19): W trakcie pierwszego treningu korzystaliśmy ze starszej specyfikacji bolidu. Dopiero po południu w samochodzie znalazł się nowy pakiet. Muszę powiedzieć, że spisuje się on naprawdę dobrze, chociaż wiadomo, że to dopiero początek naszej pracy. Ogólnie jestem zadowolony. Po południu wykonaliśmy krótsze i dłuższe przejazdy, starając się zrozumieć balans bolidu i zużycie ogumienia. To był naprawdę pracowity dzień. Za nami udany start weekendu, ale liczymy, że przed kwalifikacjami dokonamy kolejnych postępów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Felipe Nasr (P15/P20): To był dobry piątek. Byliśmy w stanie popracować nad ustawieniami bolidu i czujemy, że idziemy w dobrym kierunku. Testowaliśmy tylko pośrednie i twarde opony. Jestem zadowolony z zachowania bolidu na pośrednich gumach, nawet na długich przejazdach. Musimy jutro zobaczyć jak bolid będzie zachowywał się na miękkiej mieszance. Teraz przeanalizujemy dany, które zebraliśmy i zobaczymy gdzie możemy się poprawić.

Marcus Ericsson (P18/P22): To był niezły dzień. Zaczęliśmy pierwszy trening z innymi ustawieniami, które nie pracowały tak, jak zakładaliśmy. Dlatego musieliśmy wrócić do poprzednich na drugim wyjeździe. W drugim treningu skupiliśmy się głównie na przygotowaniach do wyścigu, więc przejechałem sporo okrążeń na pośrednich i twardych gumach. To był produktywny dzień i wiele się nauczyliśmy. Jutro zobaczymy jakie tempo będziemy mieli w kwalifikacjach.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oxiplegatz, 14.05.2016 01:25[!]
Grosjean wraca do bazowych ustawień bolidu na Bahrain, mam nadzieję że będzie lepiej, zobaczymy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca