F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201615 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:23,078--15
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:23,2040,1260,12611
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:23,2250,1470,02116
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:23,7190,6410,49410
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:23,8160,7380,0979
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:24,1101,0320,29413
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:24,3561,2780,24614
8.11Sergio PerezForce India VJM091:24,4721,3940,11615
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:24,5531,4750,08113
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:24,5551,4770,00213
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:24,5851,5070,03015
12.19Felipe MassaWilliams FW381:24,6211,5430,03615
13.55Carlos SainzToro Rosso STR111:24,6951,6170,07421
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:24,9811,9030,28613
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:25,0511,9730,07013
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:25,1002,0220,04912
17.21Esteban GutierrezHaas VF-161:25,1302,0520,03017
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:25,3762,2980,24613
19.12Felipe NasrSauber C351:25,3832,3050,00722
20.9Marcus EricssonSauber C351:25,4012,3230,01824
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:26,0973,0190,69613
22.88Rio HaryantoManor MRT051:26,2513,1730,15419
107% najlepszego czasu: 1:28,893

Europejska część sezonu często nazywana jest drugim startem dla wielu ekip. To tutaj przywożone jest najwięcej poprawek do jeszcze stosunkowo nowych bolidów. Dlatego też treningi dla każdego w stawce są bardzo ważne, gdyż zmienione pakiety czasami nie do końca zachowują się tak, jak wymarzyli sobie inżynierowie.

W związku z powyższym nikt nie zwlekał również w porannej sobotniej sesji z pojawieniem się na trasie. Pogoda również do tego zachęcała. Tor rozgrzał się już do prawie 30 stopni, a wiatr nie przeszkadzał w sprawdzaniu ustawień na kwalifikacje i wyścig. Po początkowych okrążeniach instalacyjnych, czasy okrążeń wykręcili zawodnicy Saubera na pośredniej mieszance. Ich wyniki oscylowały wokół 1:27.

Po kilkunastu minutach wyniki szwajcarskiej ekipy poprawili inni kierowcy, a na czoło stawki wysunął się Perez, choć czołówka jeszcze nie zdecydowała się na okrążenia pomiarowe. Dopiero przejazd Raikkonena zmienił lidera, a za Finem plasował się Gutierrez, który jako pierwszy dzisiaj wyjechał na tor na miękkich oponach. Tymczasem od Kimiego szybszy o 0,7 sekundyt był Vettel na tej samej mieszance opon. Lider mistrzostw świata, Nico Rosberg dokładnie w tym czasie testował miękką mieszankę i wykręcił wynik o kolejne 1,1 sekundy lepszy. Na porównanie z Ferrari miał dopiero przyjść czas w późniejszej części sesji.

Co ciekawe, Hamilton pojechał wolniej o 0,4 sekundy od swojego partnera. Anglik mocno pracuje, by odzyskać zwycięską passę, ale Niemiec na pewno mu tego nie ułatwi. Z drugiej strony tabeli niewielką aktywność wykazywali w pierwszych 30 minutach kierowcy Renault oraz Red Bulla. Gdy Byki pojawiły się na torze, Verstappen wskoczył na piąte miejsce, a Ricciardo na siódme. Holender jak zapowiadano nie czuł żadnej tremy po przejściu do głównej ekipy Dietricha Mateschitza.

Kolejne minuty treningu były nieco leniwe, jednak ożywił je Hamilton, który wyjechał na kolejny przejazd na miękkich oponach. Obecnemu mistrzowi udało się zniwelować stratę do 0,126 sekundy, ale nie potrafił wyjść na czoło stawki. Niemiec miał jednak inne zmartwienia, gdyż w jego bolidzie doszło do awarii, która zmusiła go do zjazdu do garażu.

Ferrari na 10 minut przed końcem treningu również zdecydowało się na przejazd z miękkimi oponami, jednak Raikkonen trafił na spory korek w trzecim sektorze i do Rosberga stracił aż 1 sekundę. Co ciekawe, w tym czasie Daniił Kwiat wskoczył przed Verstappena, który zastąpił go od tego weekendu w Red Bullu. Holender nie pozostał mu dłużny i również poprawił swój wynik. Vettel na żółtych Pirelli wyjechał nieco później i wskoczył tuż za Hamiltona, ze stratą 0,147. Tak niewielkie różnice zapowiadają pierwsze w tym roku kwalifikacje, w których Ferrari realnie może zagrozić Mercedesowi. Dlatego też zapraszamy wszystkich do wspólnego kibicowania Formule 1 o 14:00!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca