F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Postój 1 Postój 2 Postój 3 Suma 
1.Hamilton USu Sn (24)   
2.Vettel USu SSn (11) Sn (37)  
3.Bottas USu Sn (23)   
4.Verstappen USu Sn (20) USu (46)  
5.Rosberg USu Sn (21) Su (51  
6.Raikkonen USu SSn (11) Sn (33)  
7.Ricciardo USu Sn (21) Sn (38)  
8.Hulkenberg USu Sn (21) Sn (51)  
9.Sainz USn Sn (13) USn (48)  
10.Perez Sn SSu (30) Su (46)  
11.Alonso USu Sn (17)   
12.Kwiat Usn Sn (17) USu (44)  
13.Gutierrez USn Sn (13) USu (41)  
14.Grosjean Usn Sn (17) USu (39) USu (46) 
15.Ericsson USn Sn (14) Su (39)  
16.Magnussen Sn USn (39)   
17.Wehrlein USn Sn (11) Sn (38)  
18.Nasr USn Sn (9) Su (35)  
19.Haryanto SSn Sn (15) Sn (44)  
20.Massa USu Sn (22)   
21.Palmer USn    
22.Button SSn    
Legenda:

US = Ultramiękka mieszanka
SS = Supermiękka mieszanka
S = Miękka mieszanka

n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Informacja Pirelli

Montreal, 12 czerwca 2016 – Grand Prix Kanady rozpoczęła się w najchłodniejszych warunkach od dłuższego czasu: temperatura nawierzchni wynosiła zaledwie 20 stopni Celsjusza, co nadawało dodatkowej wagi dogrzewaniu opon oraz zarządzaniu nimi. Kierowcy zastosowali szeroki wachlarz strategii jednego i dwóch pit stopów. Ruszający z pole position Lewis Hamilton z Mercedesa zjechał tylko raz i obronił się przed Sebastianem Vettelem z Ferrari, który zatrzymywał się dwa razy, ale na starcie pokonał Hamiltona i objął prowadzenie przed pierwszym zakrętem.

Hamilton wykonał swój jedyny pit stop na 24. okrążeniu i wrócił na tor na drugiej pozycji, za Vettelem. Po drugim zjeździe Vettela kierowca Ferrari miał sześć sekund straty do nadrobienia – na dystansie 33 okrążeń, mając do dyspozycji opony o 13 okrążeń świeższe niż te w Mercedesie.

Mimo chłodnych warunków, Nico Rosberg wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu na miękkich oponach, 10 okrążeń przed metą. Swoim Mercedesem uzyskał rezultat szybszy o 1,4 sekundy niż najszybsze okrążenie sprzed roku, przejechane na supermiękkich oponach.

Valtteri Bottas z Williamsa wywalczył pierwsze w tym sezonie podium, stosując strategię podobną do Hamiltona. Pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki zjeżdżali po dwa razy, po starcie na ultramiękkiej mieszance – najszybszej w gamie, z przewagą około 0,6 sekundy na okrążeniu.

Alternatywną strategię zastosował Sergio Perez z Force India, który wystartował na miękkich oponach, po długim przejeździe (31 okrążeń) założył supermiękkie ogumienie, a następnie ponownie miękkie. Najwięcej pozycji zyskał Carlos Sainz z Toro Rosso, który wykorzystał strategię dwóch pit stopów (z finiszem na najszybszej, ultramiękkiej mieszance) w drodze po dziewiąte miejsce, po starcie z 21. pola.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Dzięki zróżnicowanym strategiom walka o pozycje toczyła się do samego końca. Zjeżdżający dwa razy Vettel zbliżał się do jadącego na jeden pit stop Hamiltona. Niska temperatura nawierzchni sprawiła, że zarządzanie oponami było absolutnie kluczowe. Niektóre zespoły zmieniały swoje strategie w trakcie wyścigu, poszukując szybszego rozwiązania. Większość kierowców zjeżdżała po dwa razy, podczas gdy przed rokiem wyścig w Kanadzie przebiegał pod znakiem pojedynczych postojów. Kluczem do strategii jednego pit stopu było odpowiednie zarządzanie ogumieniem: Hamilton i Bottas znakomicie wywiązali się z tego zadania”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy strategię jednego pit stopu jako najszybszą opcję na rozgrywany w normalnych warunkach wyścig: start na mieszance ultramiękkiej i zmiana na miękką na 25. okrążeniu. Hamilton niemal idealnie zrealizował taką strategię, zatrzymując się na 24. okrążeniu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca