F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo: Uwielbiam Kanadę i kocham Montreal – to cudowne miejsce. Bardzo podoba mi się tamtejszy tor, przyjacielscy ludzie tworzący wspaniałe miasto. Bez dwóch zdań mogę zaliczyć to Grand Prix do pięciu najbardziej ulubionych w całym sezonie. Stale walczymy tam z naszym samochodem prześlizgując się pomiędzy szykanami, co potrafi dać wiele frajdy. Pierwsze zwycięstwo w Kanadzie na zawsze pozostanie już dla mnie wyjątkową chwilą. Rok temu wyścig w Montrealu zupełnie nie poszedł po mojej myśli – prawdopodobnie był moim najgorszym w minionym sezonie. Mam wielką nadzieję, że tym razem pójdzie mi lepiej. Montreal pod wieloma względami bardzo przypomina mi Melbourne – po prostu nie można się tam nudzić. To miasto kultury, zbudowane na europejski wzór. Ludzie są bardzo mili, a ja lubię tamtejszą kuchnię.

Później przed nami wyprawa do Baku – jestem podekscytowany, bo to dla nas wszystkich zupełnie nowy tor. Cieszę się, że zdecydowano się na budową obiektu ulicznego. Miałem okazję zobaczyć trochę zdjęć z miasta i wygląda ono bardzo fajne, przypomina mi nawet trochę Budapeszt.


Max Verstappen: Montreal to wyjątkowy tor: mamy tam wiele długich prostych i wolnych zakrętów, w których bardzo istotne znaczenie odgrywa balans bolidu. Jak zwykle priorytetem będzie opracowanie odpowiednich ustawień. Lubię sekcję w okolicach nawrotu przed długą prostą – zawsze gromadzi się tam ogromna liczba kibiców, którzy gorąco nas dopingują. Cały czas jedziesz bardzo blisko betonowych ścianach, czemu towarzyszy bardzo wyjątkowe uczucie. Mam nadzieję, że dzięki poprawkom silnika zaliczymy mocny występ. Postaramy się, aby naszym celem była walka o podium.

Po Grand Prix Kanady udajemy się do Baku. Mój tata ścigał się tam w 2012. Pamiętam, że oglądałem ten wyścig w internecie – teraz wiele fragmentów toru jest bardzo podobnych. Ojciec bardzo pozytywnie wypowiadał się o całym mieście, więc nie mogę się już doczekać kolejnego weekendu. Wszyscy zaczynamy tam pracę od przysłowiowego zera. Dobrze jest poznawać nowe kraje i nowe obiekty.


(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Spodziewałem się trudniejszych wyścigów i od samego początku sezonu przygotowywałem się na ich nadejście. Z całą pewnością bardzo mi to teraz pomaga. Ostatnie Grand Prix stało pod znakiem pecha, ale mam nadzieję, że wyczerpałem już cały jego limit i teraz będzie tylko lepiej! Podróż do Ameryki Północnej rozpoczynam od Bostonu, skąd po imprezie sponsorskiej udam się do Kanady. Mamy tam genialny tor i jestem pewny, że nasz samochód dobrze sobie tam poradzi. Jestem bardzo ciekawy, jak tym razem spiszą się Red Bulle. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będziemy delikatnie przed nimi. Zobaczymy, jak potoczy się ten weekend.

Lewis Hamilton: Wciąż nie jestem w stanie do końca uwierzyć, że niedawno odniosłem swoje czterdzieste czwarte zwycięstwo w Formule 1. Osiągnięcie tego wspaniałego wyniku zostało okupione ciężką pracą wielu osób, które towarzyszyły mi przez całą moją karierę – jest ich zbyt wiele, abym teraz wymieniał ich nazwiska. Chcę podziękować wszystkim mechanikom, którzy nie zrazili się trudnym startem sezonu. To także duży zastrzyk pewności siebie dla całego zespołu. Jest on zupełnie zasłużony, ponieważ nasza ekipa wykonuje kawał dobrej roboty. Przed nami wciąż jednak długa droga. Widzimy, jak wiele może się zmienić. Jesteśmy najlepszym zespołem, ale odczuwamy narastającą presję ze strony naszych rywali. Musimy więc wytrwale współpracować nad poprawą każdego słabszego obszaru. Montreal był dla mnie zawsze dobrym torem, więc mam nadzieję, że uda mi się na nim zabłysnąć tak, jak podczas debiutanckiego sezonu. To wspaniałe miasto z cudowną atmosferą. Nie mogę się już doczekać.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean: W Monako dużo łatwiej prowadziło mi się bolid – wyglądało na to, że bardziej pasował do mojego stylu jazdy. To bardzo pozytywne uczucie, które utwierdza nas w przekonaniu, że kroczymy we właściwym kierunku. Montreal to zupełnie inny tor od Monako. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli bardzo martwić się o hamulce – jako kierowca nigdy nie chcesz mierzyć się z takimi wyzwaniami. Jeśli chodzi o ustawienia, to najważniejsza jest stabilność na dohamowaniach. Musisz mieć także całkowitą pewność, że jeśli opóźnisz hamowanie, nie zblokujesz opon ani nie stracisz kontroli nad bolidem. Wyścig z 2012 roku był wspaniały. Pojechałem go na jeden postój, podczas gdy wszyscy inni kierowcy zaliczyli dwa zjazdy do alei serwisowej. Myślałem już, że utknąłem na szóstym miejscu i nagle wszyscy zanurkowali do pit lane! Niestety nie miałem wystarczającego tempa, by powalczyć z Lewisem o zwycięstwo. Bardzo lubię cały tor Gillesa Villeneuve'a. Zawsze tak było. Ściganie się po nim jest za każdym razem niezapomnianym przeżyciem.

Esteban Gutierrez: Im lepiej znamy nasz samochód, tym bardziej czujemy się pewni siebie. Mamy większy komfort pracy. Za każdym razem, gdy opuszczamy nasz garaż mogę poznawać lepszy kierunek w pracy nad ustawieniami. Za nami wymagający start sezonu, ale teraz potrzebujemy tylko nieco większej regularności. Możemy dzięki niej sporo osiągnąć. Musimy naciskać. Cała ekipa wykonuje wspaniałą pracę i poszerza wiedzę o naszej konstrukcji. Osiągamy coraz większą efektywność w pracach rozwojowych wykonywanych na przestrzeni całego wyścigowego weekendu. Znajdujemy się na właściwej ścieżce.

Montreal to tor gdzie nie potrzebujemy zbyt wiele docisku. Nawierzchnia jest gładka, mamy wiele długich prostych. Zazwyczaj trudno jest nam tam zmusić ogumienie do optymalnej pracy i moim zdaniem właśnie to będzie kluczowym czynnikiem w trakcie zbliżającego się weekendu. Prawdę mówiąc obiekt ten jest podobny do Monzy. Tam także mamy bardzo długie proste i korzystamy z pakietów zapewniających niski docisk. Ważne jest, aby dysponować dobrą przyczepnością mechaniczną. Mam nadzieję, że z powodzeniem odnajdziemy się w tych realiach. Kocham wszystkie szykany, bo za każdym razem odważnie korzystamy w nich z krawężników – to bardzo ekscytujące. Nie mogę się już doczekać powrotu na ten tor.


(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber
(wypowiedzi przed GP Kanady i GP Europy)

Marcus Ericsson: Nie mogę się już doczekać dwóch nadchodzących weekendów. Zaczynamy od Grand Prix Kanady w Montrealu. Bardzo lubię ten tor i wyczuwalną na nim atmosferę. To po prostu wspaniała impreza. Zaraz po jej zakończeniu udajemy się w podróż do Azerbejdżanu, gdzie odbędzie się Grand Prix Europy. Dla Formuły 1 pozytywne jest poznawanie nowych krajów, goszczenie na nowych torach. Nie wiem jeszcze zbyt wiele o Baku, ale lubię podróżować i poznawać nowe miejsca. Tor sam w sobie jest dla nas wielką niewiadomą. Oczywiście przed rozpoczęciem weekendu wybierzemy się na spacer po nim, aby poznać zakręty i najbardziej charakterystyczne miejsca.

Felipe Nasr: Przed nami bardzo pracowity okres. Zaraz po GP Kanady lecimy bezpośrednio do Baku na GP Europy. Zawsze nie mogę się doczekać ścigania po nowych torach i odwiedzania bliżej nieznanych mi miejsc. Obiekt liczy sobie około sześć kilometrów, więc jest drugim najdłuższym torem w kalendarzu po Spa. Wydaje mi się także, że znajduje się na nim jedna z najdłuższych prostych w całym sezonie. Z tego co słyszałem, Baku City Circuit ma bardzo dobrą lokalizację, bo znajduje się w samym centrum miasta. Mam nadzieję, że na trybunach zobaczymy wielu kibiców.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Nie ma lepszego pozytywnego bodźca jak ten, którego wszyscy doświadczyliśmy dzięki wyścigowi w Monako. Był to dla nas perfekcyjny weekend, a osiągnięty rezultat w pełni wynagrodził nam pecha, jakiego doświadczaliśmy na początku sezonu. Gdy byłem dzieckiem, zawsze marzyłem o zdobyciu podium w Monako. Świętowanie tego rezultatu z moim zespołem było bardzo wyjątkową chwilą. Montreal to jeden z moich ulubionych torów. W 2012 roku stanąłem tam na podium, a w 2014 pojechałem jeden z najlepszych wyścigów w mojej karierze. To prawdziwy klasyczny obiekt, dużo szybszy niż ten w Monako. Mimo tego oba obiekty są do siebie podobne: oba nagradzają odwagę i karzą za popełnione błędy. W ostatnich latach oglądaliśmy w Kanadzie wiele nieprzewidywalnych wyścigów. Zawsze trzeba mieć także oko na pogodę. Zmiany, jakie poczyniliśmy w ostatnim czasie w naszym bolidzie zapewniły nam zauważalne postępy. Ja sam zyskałem większą pewność siebie, a to ważne na takich obiektach, jak ten w Montrealu.

Nico Hulkenberg: Weekend w Montrealu jest jednym z najlepszych w całym sezonie. Łato dostrzec jak bardzo Kanada kocha Formułę 1. Całe miasto żyje atmosferą wyścigu, a lokalni fani zawsze gwarantują nam bardzo gorące powitania. Montreal tętni życiem, odbywa się wiele świetnych imprez, więc atmosfera jest naprawdę godna pochwały. Tor jest wymagający – musisz atakować krawężniki i przejeżdżać centymetry od ścian. Duży nacisk kładzie się także na hamowanie i trakcję w wolnych zakrętach. Mamy do wyboru miękkie mieszanki, więc na pewno ujrzymy trochę agresywnych strategii. W Monako dobrze radziliśmy sobie z tymi rodzajami ogumienia, co dobrze wróży przed tym weekendem. Wyprzedzanie wcale nie jest takie proste, ale ostatnia szykana jest zdecydowanie najlepszym miejscem, w którym można podjąć próbę ataku. Monako było dla mnie bardzo frustrujące. Mam nadzieję, że w Kanadzie będziemy równie konkurencyjni, a ja będę miał nieco więcej szczęścia.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Kanada to wspaniały tor – trudny i wymagający zupełnej koncentracji za kierownicą. Płynnie przechodzimy od bardzo wolnych zakrętów do szybkich sekcji, co oznacza, że duże znaczenie mają tu hamulce i jednostka napędowa. To ogólnie bardzo ciężki obiekt dla całego bolidu, więc ważna będzie niezawodność – to ona musi być naszym priorytetem i nie możemy dopuścić, aby wkradły się jakieś problemy techniczne, które uniemożliwiłyby nam wykorzystanie pełnego potencjału naszego pakietu. Mam nadzieję, że uda nam się go dostosować do wyzwań związanych z torem w Kanadzie i utrzymamy formę, jaką zaprezentowaliśmy w Monako. Czeka nas jednak z całą pewnością wymagający i nieprzewidywalny weekend.

Jenson Button: Chociaż tor w Montrealu jest jednym z najszybszych i najbardziej wymagających dla jednostki napędowej w kalendarzu, jednym z naszych atutów będzie na nim stabilność bolidu na ostrych dohamowaniach. Nie powinniśmy się więc całkowicie obawiać tego obiektu i już teraz mówić, że znajdziemy się w trudnym położeniu. Cały czas prowadzimy wytężone prace rozwojowe, za kulisami dzieje się wiele ciekawych rzeczy. Stale dokonujemy progresu na płaszczyźnie osiągów całego pakietu, więc nie mogę się już doczekać, aby zobaczyć, jak poradzimy sobie w Kanadzie – szczególnie w porównaniu do Monako. Nie jest żadną tajemnicą, że uwielbiam ten tor, mając w pamięci jedno z najlepszych zwycięstw w mojej karierze, to z sezonu 2011. Przejechanie szykany przy ścianie mistrzów jest sporym wyzwaniem i za każdym razem traktujemy je jako małe osiągnięcie – miejmy nadzieję, że w niedzielę pokonamy ją 70 razy, bez żadnych problemów!

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Circuit Gilles Villeneuve jest torem, na którym potrzebujesz dobrych prędkości maksymalnych – wystarczy tylko spojrzeć na jego układ, by zobaczyć, że składa się on praktycznie z samych prostych. Powiedziałbym, że w ostatnich dwóch sezonach całkiem dobrze radziliśmy sobie w Kanadzie. Sądzę, że dysponujemy naprawdę konkurencyjnym bolidem, więc mam nadzieję, że także w tym roku zaliczymy tam mocny występ. Bardzo lubię podróżować do Montrealu. To miłe miasto, gdzie wszyscy są całkowicie zakręceni na punkcie Formuły 1. Myślę, że jest tak ze względu na historię kierowców związanych z tym krajem – Gillesa i Jacquesa Villeneuve'ów. Liczę, że zaliczymy konkurencyjny wyścig i może nawet powalczymy o podium.

Valtteri Bottas: Kanada to jeden z moich ulubionych wyścigów. Tamtejszy obiekt jest naprawdę szybki, ale daje wiele frajdy z jazdy. Rok temu zajęliśmy tam miejsce na podium, więc mam w głowie trochę miłych wspomnień. Montreal to bardzo fajne miasto. Jestem wielkim fanem hokeja, więc dla mnie liczą się także atrakcje związane z tym sportem! Nie mogę się już doczekać przybycia do Kanady i spotkania się ze wszystkimi tamtejszymi kibicami. Mam nadzieję, że osiągniemy mocny wynik.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Kevin Magnussen: Montreal to bardzo ciekawy obiekt, zbudowany na wzór toru ulicznego. Ze względu na ostre dohamowania odznacza się wymagającą charakterystyką, ale na ogół niemal zawsze generuje wspaniałe ściganie. W głowie ciągle mam sezon 2011, gdy mój były zespołowy partner – Jenson Button, odniósł tam zwycięstwo po szalonej deszczowej rywalizacji. W 2014 zdobyłem punkty w Montrealu i liczę, że teraz będzie podobnie. W Kanadzie bardziej niż w Monako liczy się moc jednostki napędowej. Dobrze, że mamy trochę czasu by popracować nad ustawieniami i skutecznie wykorzystać poprawki konstrukcyjne bolidu. Jeśli dobrze nam pójdzie, to z całą pewnością postaramy się włączyć do walki o pozycje w pierwszej dziesiątce.

Jolyon Palmer: Odwiedziłem Montreal już w ubiegłym roku i do razu uświadomiłem sobie, że jest co świetne miasto, które wprost żyje atmosferą Grand Prix. Sam tor prezentuje się bardzo widowiskowo i daje okazje do wyprzedzania. W przeszłości odbyło się na nim wiele ekscytujących wyścigów. Na pewno powinniśmy prezentować lepszą formę niż w Monako. Dam z siebie wszystko, aby maksymalnie wykorzystać potencjał bolidu – pod tym względem nic się nie zmienia. Po raz pierwszy otrzymam do dyspozycji specyfikację B jednostki napędowej. Po pozytywnym debiucie w Monako, w Montrealu powinna zapewnić nam ona jeszcze większe korzyści.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat: Zapomniałem już o frustracji towarzyszącej Grand Prix Monako i jestem zdeterminowany, aby pokazać, na co naprawdę mnie stać. Od kiedy wróciłem do domu po ostatnim weekendzie, od razu zacząłem skupiać się na weekendzie w Kanadzie. Jeśli miałbym opisać ten tor w kilku słowach, to na pewno byłby to obiekt, na którym zawsze skaczemy po różnego typu krawężnika – łączy je to, że wszystkie są wysokie. Mamy tam wiele trudnych szykan, na przykład zakręty numer trzy, pięć i sześć, siedem i osiem, później dziewięć, a na koniec trzynaście i czternaście, a więc słynną ścianę mistrzów. Kolejnym wymagającym fragmentem toru jest zakręt numer dziesięć, gdzie czeka na nas mocne dohamowanie. To bardzo wolny nawrót, stanowiący świetne miejsce do wyprzedzania. Liczy się dobre wyjście, ponieważ zaraz za nim znajduje się najdłuższa prosta toru, gdzie można skorzystać z tunelu powietrza, jaki tworzy się za jadącym przed tobą bolidem. Zarówno ja jak i mój zespół pozytywnie oceniamy nasze szanse w ten weekend. Na pewno postaramy się o możliwie najlepszy wynik.

Carlos Sainz: Okrążenie toru rozpoczynamy do sekwencji zakrętów jeden/dwa – to jedna z wielu szykan, jakie wchodzą w skład tego toru. "Dwójka" jest jednak bardzo wolnym wirażem, gdzie trudno wyczuć idealny moment wciśnięcia pedału przyspieszenia – zawsze towarzyszy nam bowiem drobna nadsterowność. W trzecim i czwartym zakręcie starasz się maksymalnie wykorzystać krawężnik i przejechać jak najbliżej ściany. Dzięki temu nie tylko możemy uzyskać lepszy czas okrążenia, ale także zyskać większą pewność siebie. Dziesiąty zakręt jest jednym z najbardziej ciasnych i najwolniejszych w całym kalendarzu. Bez dwóch zdań to świetnie miejsce do wyprzedzania. Najlepszą sekcją tego obiektu jest jednak moim zdaniem ściana mistrzów – bardzo ciasna szykana, w której ponownie musimy maksymalnie wykorzystać wysokie krawężniki. Montreal to tor, który potrafi dać wiele radości z jazdy. Na papierze jego układ może wyglądać na bardzo prosty, ale jazda po nim narzuca wiele wyzwań, co z kolei przekłada się na emocjonujące ściganie. Na pewno moim celem jest walka o kolejne punkty.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mario_f, 03.06.2016 15:14[!]
uwielbiam ten bełkot w wypowiedziach przed wyścigiem :-)
bartoszcze, 03.06.2016 15:39[!]
Palmer nie dostanie odbudowanego podwozia, tylko całkiem nowe.
enstone, 03.06.2016 18:55[!]
@mario_f
Wtedy zdajesz sobie sprawę, że kierowcy kochają każdy obiekt i miejsce - bla, bla, bla, bla ......
---, 04.06.2016 13:38[!]
Połowa wypowiedzi Maxa przed Montrealem jest o Baku. Niech uważa, bo przed Azerbejdżanem nie będzie miał o czym gadać ;)
mcracer1993, 07.06.2016 11:52[!]
@--- Jeśli już Max powiedział teraz o Baku to w wypowiedziach przed następnym GP powinno być napisane tak: "Nie mam nic do powiedzenia".
mario_f, 07.06.2016 13:39[!]
Cytat enstone :
@mario_f
Wtedy zdajesz sobie sprawę, że kierowcy kochają każdy obiekt i miejsce - bla, bla, bla, bla ......

mogliby czasami wysilić szarą komórkę i chociaż coś nowego dodać, a nie wciąż to samo
marios76, 07.06.2016 18:46[!]
@mario_f Proste rozwiazanie: nie czytasz, nie frustrujesz sie, nie komentujesz. Współczuję Ci ;)
MairJ23, 07.06.2016 20:20[!]
@mario_f no ale jak si ezastanowisz to co oni moga powiedziec ? Chiciaz mogli by powiedziec gdzie sie imprezuje w Montrealu przed GP i jaka byla najlepsza impreza - przynajmniej Kimi niech sie wypowie :)
agentwrogiegoukladu, 08.06.2016 11:58[!]
Oni tych tekstów przecież nawet sami nie wymyślają - dostają gotowe formułki z biura prasowego napisane pod nich. Zauważcie, że tekst o Baku pojawia się na końcu u obydwu kierowców RB.
michu_tarnow, 08.06.2016 19:34[!]
Cytat :
Nico Rosberg: Ostatnie Grand Prix stało pod znakiem pecha, ale mam nadzieję, że wyczerpałem już cały jego limit i teraz będzie tylko lepiej!


Nie bądź śmieszny Nico...:) Ty dopiero zaczynasz mieć pecha, dopiero pierwszy raz Ci się coś przydarzyło, a już narzekasz i masz nadzieję, że to koniec? Buhahahaha, ja mam nadzieję, że to dopiero początek :) Nie zdziwiłbym się gdyby tak powiedział Lewis, ale Ty? Mam nadzieję, że Wasze sytuacje w następnych wyścigach obrócą się o 180 stopni :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca