F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:13,919--21
2.33Max VerstappenRed Bull RB121:14,1580,2390,23919
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:14,3160,3970,15822
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:14,3320,4130,01621
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:14,3340,4150,00219
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:14,4870,5680,15322
7.55Carlos SainzToro Rosso STR111:14,6550,7360,16821
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:14,8010,8820,14619
9.11Sergio PerezForce India VJM091:14,8860,9670,08521
10.19Felipe MassaWilliams FW381:14,8900,9710,00418
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:14,9180,9990,02820
12.77Valtteri BottasWilliams FW381:14,9851,0660,06720
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:15,0231,1040,03817
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:15,1991,2800,17620
15.21Esteban GutierrezHaas VF-161:15,4441,5250,24516
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:15,6561,7370,21219
17.8Romain GrosjeanHaas VF-161:15,7041,7850,04814
18.9Marcus EricssonSauber C351:16,0782,1590,37424
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:16,0852,1660,00717
20.12Felipe NasrSauber C351:16,3262,4070,24124
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:16,6222,7030,29618
22.88Rio HaryantoManor MRT051:16,9012,9820,27915
107% najlepszego czasu: 1:19,093


Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciego treningu przed Grand Prix Kanady, w trakcie którego nad torem Gillesa Villeneuve'a panowały niestabilne warunki pogodowe.

Sobota przywitała kierowców i zespoły chłodną i pochmurną pogodą. Ze względu na ryzyko wystąpienia opadów deszczu, krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył Sebastian Vettel (1:17,629s), a chwilę później liderem tabeli został Kimi Raikkonen (1:17,009s). Obaj kierowcy Ferrari korzystali z opon wykonanych z miękkiej mieszanki.

Wkrótce na czoło wysunął się duet Red Bulla, który w pierwszych minutach sesji zdecydował się na pracę na supermiękkich oponach. Bardzo szybko w użyciu znalazło się także oznaczone fioletowym kolorem ultramiękkie ogumienie Pirelli. Ze względu na pracowity początek zajęć, w tabeli dochodziło do wielu zmian. Po dziesięciu minutach pierwsze miejsce w tabeli zajmował Max Verstappen z czasem 1:14,310.

W czołowej dziesiątce plasowali się także kierowcy McLarena, liczący na mocny występ w kwalifikacjach i samym niedzielnym wyścigu. Według informacji przekazanych przez inżyniera Fernando Alonso, prognozy mówiły o pojawieniu się opadów deszczu w ciągu kolejnych dwudziestu minut. Kierowcy wytrwale walczyli o poprawę czasów okrążeń, czego efektem były liczne, niegroźne incydenty związane z szerokimi wyjazdami na asfaltowe pobocza bądź cięciami licznych szykan.

Zadowolenia z pracy swego bolidu nie krył Jolyon Palmer, korzystający po kraksie z GP Monako z zupełnie nowego podwozia Renault RS16. Brytyjczyk plasował się na piętnastym miejscu, trzy pozycje przed zespołowym partnerem – Kevinem Magnussenem. Blisko półmetka sesji na czoło klasyfikacji treningu wysunął się Vettel, uzyskując na ultramiękkich oponach wynik 1:14,139. Na kolejnym okrążeniu czterokrotny czempion F1 wyśrubował swój rekord na 1:14,068s.

Zacięta walka o poprawę rezultatów trwała także w środku stawki, gdzie bój toczyli kierowcy Force India, Williamsa, Toro Rosso i McLarena. Na jednym z szybkich okrążeń Daniił Kwiat doprowadził do kontaktu z betonową ścianą przy trzecim zakręcie, kierując się następnie do garażu swego zespołu w alei serwisowej. Zgodnie z prognozami zespołów na początku drugiej połowy sesji kierowcy zaczęli zgłaszać pierwsze oznaki nadciągającego deszczu. Opady nie były jednak mocne, a w użyciu pozostawały opony przeznaczone do jazdy po suchym torze.

Wkrótce po tym Sebastian Vettel dał upust swojej frustracji, narzekając na zachowanie Magnussena, który miał utrudniać mu pokonanie szybkiego okrążenia. Z kolei zawodnicy Toro Rosso informowali swoich inżynierów o stopniowo pogarszającej się przyczepności. Ostatecznie sesja została przerwana o godzinie 10:48 czasu lokalnego, po tym jak Magnussen rozbił swój bolid na wyjeździe z siódmego zakrętu. Dyrekcja wyścigu podjęła decyzję o zakończeniu sesji przed upływem regulaminowego czasu, dając oficjelom więcej czasu na usunięcie uszkodzonego Renault z toru i kontrolę betonowej ściany, która przyjęła na siebie uderzenie.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 11.06.2016 17:13[!]
szokuje mnie tempo redbula i to na torze tak silnikowym jak ten w kanadzie. w zeszlym roku byli dublowani przez merca a teraz sa bardzo silni. nie wiem co oni popsuli od paru ostatnich wyscigow ale ich forma jest bardzo mocna.brawo dla renault za nowy silnik (predkosci redbula ponad 330km/h sa bardzo zblizone do tych mercedesowych). cala trojka merc ferrari i redbul moga toczyc jutro fascynujacy pojedynek. bedzie sie dzialo. nie to co w zeszlym roku :(
http://www.f1wm.p...mp;nr=7&dzial=11
marios76, 11.06.2016 17:19[!]
@piwo Co w takim układzie sądzisz o bolidzie Renault?
mcracer1993, 11.06.2016 17:19[!]
Zobaczymy co pokaże "Moncrash" w qualach - oby tylko się nie rozbił w ścianie mistrzów :)
piwo, 11.06.2016 17:22[!]
@marios76
wyglada na rozbity :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca