F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Po trzecim treningu apetyty na zaciętą walkę były spore. Pogoda miała wszystko urozmaicić, a Mercedesy niekoniecznie miały dominować. O ile to ostatnie mogło być czczym życzeniem, ale pogoda faktycznie sprawiła wiele nerwów w padoku. Ostatecznie z genialnym czasem triumfuje Hamilton, jednak bardzo dobry czas Vettela potwierdza skuteczną pogoń za mistrzowską ekipą.

Q1

W związku z obawami o pogodę, kierowcy szybko wyjechali w pierwszej części czasówki na tor. Jednak charakterysytka asfaltu w Montrealu jest podobna do tej w Monako, więc zawodnicy musieli poświęcić nieco więcej czasu na rozgrzanie opon, pomimo dostępnej ultra-miękkiej mieszanki. Właśnie oznaczona na fioletowo opona Pirelli była powszechnie w użyciu od początku czasówki. Z pechowych doniesień, już od początku sesji wiedzieliśmy, iż w kwalifikacjach nie wystąpi Magnussen, gdyż jego bolid nie został odbudowany przed Q1 po wypadku w trzecim treningu.

Po pierwszym przejeździe na czele uplasował się o dziwo Rosberg z wynikiem 1:13,714, a za nim uplasował się Vettel ze stratą 0,2 sekundy. Lewis Hamilton był dopiero czwarty, ze stratą 0,4 sekundy. Trzeci zaś był Ricciardo. Z drugiej strony tabeli o Q2 walka rozegrała się pomiędzy kierowcami Haasa, Manora, Ranault i Saubera. Dodatkowo w końcówce Q1 nad torem pojawiły się pierwsze krople deszczu, co dodatkowo utrudniło poprawę czasu. Ostatecznie nie miało to jednak aż takiego znaczenia, gdyż w trudnych warunkach panowanie nad bolidem stracił Rio Haryanto, uderzając prawym tylnym kołem w bandę. Żółte flagi pozbawiły możliwości poprawy wyniku i z dalszej rywalizacji odpadli: Palmer, Wehrlein. Ericsson, Nasr, Haryanto i Magnussen.

Q2

Druga część czasówki również rozpoczęła się w atmosferze obaw o opady deszczu. Kierowcy Force India nie czekali i od razu wyjechali na tor, by wykręcić szybkie kółka. W ich ślady poszli wszyscy poza ekipami Williamsa i McLarena. Wszystkim tak bardzo się śpieszyło, że nie wytrzymał tego tempa Carlos Sainz. Hiszpan rozbił swój bolid na "ścianie mistrzów". Uderzenie nie było mocne, ale ściana odbiła bolid tak, iż złamała prawe przednie koło bolidu Toro Rosso. Incydent spowodował wywieszenie czerwonej flagi, gdyż bolid zatrzymał się na prostej startowej.

Sesja została wznowiona dopiero po dobrych kilku minutach i tym razem to Mercedesy przodowały w wyjeździe na trasę. Ekipy w tym momencie nie miały na co czekać i jedynie Daniił Kwiat pozostawał dłużej w garażu. Jak się okazało druga część czasówki była właśnie tym momentem, gdy moc odpaliły Mercedesy. Hamilton ustanowił czas 1:13,076, a Rosberg był wolniejszy zaledwie o 0,018 sekundy. W pierwszym przejeździe bardzo słabo spisało się Ferrari, gdzie Raikkonen był szósty, a Vettel dopiero siódmy, zaledwie 0,007 sekundy za swoim partnerem zespołowym.

Walkę o ostatnią część kwalifikacji rozegrano głównie pomiędzy McLarenem i Force India, w którą włączył się również Kwiat. Button pogrzebał swoje szanse błędem w nawrocie, jednak dobre kółko pojechał Alonso i to znowu on wszedł do ostatecznej walki w kwalifikacjach. Ostatecznie z czołowej dziesiątki Hulkenberg wypchnął Pereza, za którym był właśnie Button dalej Kwiat, Gutierrez, Grosjean oraz oczywiście Sainz.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się wyjazdem na tor wszystkich poza Raikkonenem i Massą. Oczywiście pogoda w dalszym ciągu była niepewna, ale wszyscy mieli nadzieję, iż ostatnie 10 minut będzie suche. Ricciardo wykręcił dobry czas, jednak narody uklękły gdy w tabeli pojawił się Hamilton – 1:12,812. To zaledwie 0,5 sekundy za rekordem tory w Montrealu! Czy jeszcze ktoś ma wątpliwości co do tego czy F1 jest szybka? Tymczasem Rosberg był równie mocny i uplasował się zaledwie 0,062 za Anglikiem. Dalej mieliśmy Verstappena i Vettela ale ze stratą ponad pół sekundy.

Decydująca walka o pole position rozpoczęła się na niecałe dwie minut przed końcem sesji. Dobry wynik wykręcił Vettel i stracił zaledwie 0,128 do Mercedsa, ale z walki o pierwsze pole wykreślił się Rosberg kręcąc bardzo słaby czas. Nie poprawił się również Hamilton ale na czwarte miejsce wskoczył Ricciardo, który skorzystał ze słabszego progresu swojego kompana. Za Red Bullem uplasował się Raikkonen, a dalej obaj kierowcy Williamsa. Czołową dziesiątkę zamknęli Hulkenberg oraz Alosno.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 11.06.2016 20:15[!]
a za rok czasy 3s lepsze i rekord czasu 1m 9s :) kierowcy beda mdlec na zakretach ale formula dostanie nowe zycie :)
bartoszcze, 11.06.2016 20:19[!]
Trzeci, piąty i szósty czas w historii.
Kosiarki.
piwo, 11.06.2016 20:27[!]
za rok bez zmian przepisow czasy pewnie bylyby z pol sekundy lepsze. ale to malo. na przyszly rok zmiana przepisow by przyspieszyc bolidy. a na 2018 rok bedzie zmiana przepisow by zwolnic formule bo jest za szybko za niebezpiecznie.
...przeciez trzeba oszczedzac w f1, bo za duzo sie wydaje na rozowj bolidow...
jedyna madra decyzja jaka wydaliby wlodaze f1 to zadnych nowych przepsiow przez najblizsze 5 -10 lat. no ale za co wtedy by brali pieniadze.
Sasilton, 11.06.2016 20:41[!]
Cytat piwo :
a za rok czasy 3s lepsze i rekord czasu 1m 9s :) kierowcy beda mdlec na zakretach ale formula dostanie nowe zycie :)


Wtedy wyjdzie prawdziwy talent. Nie zdziwię się jak różnica między kierowcami tego samego teamu będą dochodzić do 1 sekundy.
bartoszcze, 11.06.2016 20:47[!]
Cytat Sasilton :
Nie zdziwię się jak różnica między kierowcami tego samego teamu będą dochodzić do 1 sekundy

Jak między Ericssonem i Nasrem?
Michal2_F1, 11.06.2016 22:16[!]
@piwo
Nikt nie będzie mdlał przy 3-sekundowym zysku jaki założyłeś. Pomimo bardzo dobrych czasów bolidy wcale nie są oszałamiająco szybkie w zakrętach, gdyż zysk powstaje dzięki fantastycznemu przyspieszeniu i osiągach jednostki napędowej na prostej aniżeli niebotycznemu dociskowi.
Masio, 11.06.2016 23:18[!]
Ech, liczyłem na to, że to kierowca RBR zajmie 3 miejsce no i na lepszy czas zdobywcy PP.
mich909090, 11.06.2016 23:26[!]
Na czas PP nie ma co narzekać. Szybsze od ,, kosiarek V6 '' były tylko bolidy z silnikami V10. V8 już dostają regularne baty jeśli chodzi o czasy.
marios76, 12.06.2016 09:06[!]
Pamiętajcie o jednym, teraz jest DRS i można go używać w trakcie kwalifikacji. Kiedyś tylny spojler był ustawiony na stałe i na różnych torach trzeba było znaleźć kompromis między dopiskiem a szybkością na prostych. O ironio, sam docisk przez ostatnie lata zmniejszono, a moc silników jak patrze na czasy jakoś specjalnie nie uległa podwyższeniu. Uzyskiwane prędkości są duże, ale jest w tym pomoc DRSu. Czasy z wyścigujuz nie wwyglądajątak ssłodkoi tak blisko jak w ostatnich latach gdy używano 3l V10. Szerokość bolidów tez miała znaczenie, ale chyba nie aż takie jak opony. Sprawdzimy za parę miesięcy;)
Wyobraźcie sobie, jak byłyby szybkie bolidy trzylitrowe -rozwijane do dziś? :)
Maly-boy, 12.06.2016 09:42[!]
Bolidy z silnikami V10 nie miały tak rozwiniętej aerodynamiki, ultramiękkich slicków czy DRS :)
bartoszcze, 12.06.2016 10:39[!]
Cytat Maly-boy :
Bolidy z silnikami V10 nie miały tak rozwiniętej aerodynamiki

Ta, zwłaszcza w 2004...
Ogólnie jest prześmieszne, że kiedy ciężkie kosiarki pozbawione docisku zaczynają przeganiać wspaniałe ryczące maszyny, to nagle czysta prędkość przestaje mieć znaczenie i zaczyna się wyliczanie "ułatwień" :D
Aeromis, 12.06.2016 10:41[!]
Technologia się rozwija, im coś jest dokładniejsze tym wydajniejsze, dodatkowo v8 i v10 nie miały całego ERS, tylko v8 KERS który jednak był pikusiem w porównaniu do obecnych baterii.

@marios76 99% zgody, bo Kanał F był w czasach v8 ;)
marios76, 12.06.2016 12:42[!]
@Aeromis Wyobraz sobie Bolid wg specyfikacji tak 2004, dorzuc DRS, Kanal F, bolid szerszy o 20cm, nowe szersze opony ultra soft, KERS- MGUH, no bez turbo bo by latali ... Ciekawe jak to by wygladalo po tych 12 latach ewolucji? A byly lepsze cuda w F1, dodatkowy hamulec McLarena to pikus. Ale wentylator przysysajacy do toru:) Mysle, ze byly by tory z czasami ponizej minuty :D Zart, ale jakby tak wszystko uwolnic to kosmos! A I tak najlepiej jest tam, gdzie ewentualnych niuansow jest... najmniej! Mniejsze roznice mieezy zespolami, czysta szybkosc kierowców... Na gokartach najlepsza zabawa, a nie bo ktos ma mocniejszy silnik, lepszy docisk czy bateryjki...
Sasilton, 12.06.2016 12:53[!]
Nie zapominaj że bolidy wtedy były znacznie lżejsze, ważyły chyba 60kg mniej.

Już przez samą wagę bolidy z 2004 były z 3 sekundy szybsze.
piwo, 12.06.2016 13:26[!]
oj chyba duzo wiecej niz 60kg. ja pamietam ze waga oscylowala kolo 600kg teraz 700. to jest kosmos bo bolidy wolniej sie rozpedzaja, skrecaja i hamuja i dodatkowo zuzywaja wiecej paliwa.
http://www.f1wm.p...p/news_id-11343.html
http://www.f1fank...bolidu-formuy-1.html
piro, 12.06.2016 13:36[!]
Dla porównania bolid F2004 ważył dokładnie 605kg i posiadała maksymalną moc na poziomie 950KM (nie wiem z której części sezonu ten wynik ponieważ dane są od 880-950)
marios76, 12.06.2016 13:48[!]
@piro Moce silnikow zawsze szacunkowe, I w zaleznosci od Fabryki ;) Pamietajcie o tankowaniu! Te dwa boksy w statdardzie pozwalaly na jezdzenie bolidem tez dodatkowo 60-70kg lzejszym. Po prostu mniej paliwa na pokladzie bylo. Teraz 800 kg - uciekajace paliwo w trakcie wyscigu, a kiedys np ... 660 I zaczynamy wyscig:)
bartoszcze, 12.06.2016 14:15[!]
@piro
Nie było limitu mocy (chyba że źle pamiętam), ale dzisiejsze jednostki przekraczają już 900 KM - nie wiadomo o ile, ale zależy to od możliwości silnika spalinowego (które stale rosną), bo MGUK dodaje 160 KM.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca