F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201716 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,243 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wczorajsze deszczowe kwalifikacje przyniosły kilka przetasowań w stawce, a wraz z karami za nieregulaminowe wymiany komponentów, zawodnicy z czoła stawki zmuszeni byli w dzisiejszym wyścigu do zaciętej walki. Nie zawiedli i zapewnili kibicom wiele ciekawych i emocjonujących momentów. Fortuna odegrała swoją rolę i w samej końcówce przyniosła prawdziwe dramaty w obozie Ferrari.

Awaria jeszcze przed startem

Jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu ogromnego pecha miał Jolyon Palmer, którego samochód odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na torze podczas okrążenia formującego. Awarii uległ system brake-by-wire. To spowodowało kolejne okrążenie formujące, co dało czas na uprzątnięcie zepsutego Renault.

Gdy już udało się ruszyć i rozpocząć walkę o Grand Prix Wielkiej Brytanii, okazało się że dość słabo ruszył z miejsca Vettel, dzięki czemu wyprzedził go Verstappen. Na pierwszy zakrętach dwójka jechała koło w koło, jednak ostatecznie to Holender utrzymał się na trzecim miejscu, za Kimim Raikkonenem. Awansował również Ocon kosztem Hulkenberga, a Bottas wskoczył na siódme miejsce. Jednak Hulkenberg szybko odzyskał pozycję z rąk Ocona.

Szybka neutralizacja

Podczas pierwszego kółka z tyłu stawki doszło do kolizji Daniiła Kwiata z Carlosem Sainzem w szybkiej sekcji Maggots, Becketts. Kierowcy juniorskiej ekipy Red Bulla wzajemni się oskarżali co do winy, jednak sędziowie uznali, iż to Kwiat był winny zdarzeniu, przez co musiał w późniejszym etapie odbyć karę przejazdy przez aleję serwisową, a Sainz nie był w stanie kontynuować zmagań. Incydent spowodował również wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Neutralizacja zakończyła się po czwartym kółku i nie przyniosła zmian w czołówce. Na kolejnych okrążeniach do przodu przebijał się Bottas, najpierw wyprzedzając Ocona, a później Hulkenberga. Ricciardo również się przebijał, po wcześniejszym błędzie, który zepchnął go na ostatnie miejsce. Tymczasem gdy Vettel zbliżył się do Verstappena doszło do niesamowitej walki godnej F1, która zakończyła się skuteczną obroną kierowcy Red Bulla.

Jedyne postoje

Vettel postanowił podciąć Verstappena i zjechał po świeże opony na 19 okrążeniu. Kółko później zjechał Verstappen ale to pozwoliło, by kierowca Ferrari awansował o jedną pozycję. Na kolejnych kółkach zjeżdżali kolejni kierowcy, a w czołówce Raikkonen zjechał na 25 okrążeniu. Rundę później zrobił to Hamilton. Długo na zmianę opon czekali Ricciardo z Bottasem, ale zjechali ostatecznie na 33 okrążeniu. Dla kronikarskiego obowiązku warto odnotować, iż Alonso zakończył rywalizację na 34 kółku, po utracie mocy w silniku.

Ricciardo przebijał się pokonując po drodze kierowców Force India, tymczasem Bottas dojechał do Vettela i stoczył kolejną bardzo dobrą walkę w tym wyścigu. Niemiec musiał jednak uznać wyższość Fina, który miał o wiele lepsze tempo na supermiękkich oponach. Vettel meldował w tym czasie o problemach z przednimi oponami, co miało jeszcze przynieść dramat na ostatnich okrążeniach dzisiejszego wyścigu.

Dramat Ferrari

Pierwszy jednak problemy napotkał Raikkonen, które lewa przednia opona rozpadła się i musiał powoli dotoczyć się do alei serwisowej po nowe gumy. Dokładnie ten sam problem wystąpił chwilę później w samochodzie Vettela, u którego również przednia lewa opona odmówiła posłuszeństwa. Spowodowało to spore straty Niemca w zdobyczy punktowej i Hamilton dzięki dzisiejszej wygranej zbliżył się na jeden punkt do obecnego lidera klasyfikacji generalnej.

Tym samym dobiegło końca bardzo emocjonujące Grand Prix Wielkiej Brytanii. W końcówce jeszcze doszło do wyprzedzenia Hulkeneberga przez Ricciardo, więc do ostatnich metrów emocji nie brakowało. Walka za dwa tygodnie na Węgrzech zapowiada się jeszcze ciekawiej, dlatego zapraszamy wszystkich do śledzenia ostatniej rundy przed wakacyjną przerwą.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca