F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Spa to jeden z ulubionych torów wszystkich związanych z Formułą 1. Prawdziwy klasyk w kalendarzu, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego, a jeśli nie to zmusza do tego pogoda. Dzisiaj mieliśmy suchy wyścig, ale wcale nie bez emocji, gdyż tych nie brakowało.

Spokojny start

Układ toru w Spa zawsze daje duże nadzieje na wiele akcji po starcie, jednak w tym roku wszystko poszło bardzo spokojnie i przez pierwszy zakręt zawodnicy przejechali bez strat. Vettel wskoczył tuż za Hamiltona w zakręcie Eau Rouge, a świetnym startem popisał się Alonso, który wskoczył za Red Bulle. Przed Les Combes Vettel jechał na równi z Hamiltonem ale nie zdołał go wyprzedzić i czołówka pozostała bez zmian.

Po pierwszym kółku niestety Alonso już poczuł przedsmak tego co się miało wydarzyć na następnych okrążeniach, gdyż wyprzedził go Hulkenberg. Hiszpan w pięknym stylu zrewanżował się na prostej Kemmel ale był to jego ostatni manewr dzisiaj. Najpierw wyprzedził go Hulkenberg, później Ocon, Perez i tak dalej. Właściwie nie były to manewry wyprzedzania, a omijania.

Pierwsze dramaty

Początek wyścigu nie okazał się dobry również dla Wehrleina, który na trzecim kółku zjechał do garażu. Jednak prawdziwy dramat po raz kolejny w tym sezonie musiał przeżyć Max Verstappen. W samochodzie Holendra ponownie doszło do awarii i musiał się zatrzymać na poboczu prostej Kemmel. spowodowało to podwójne żółte flagi, które zupełnie radośnie zignorował Raikkonen, otrzymując za to surową karę 10 sekund stop&go. Niezbyt fortunne były komentarze Fina, który zupełnie nie rozumiał za co został ukarany.

Z radia Alonso usłyszeliśmy, iż dla niego nie jest to wyścig, a jedynie test, podczas gdy na dziewiątym kółku rozpoczęły się pierwsze postoje. Na dwunastym zjechał Hamilton, a Vettel odczekał jeszcze dwa i wyjechał za Anglikiem. Karę otrzymał również Perez, 5 sekund za przestrzelenie szykany po prostej Kemmel i nie oddanie pozycji, którą chwilę wcześniej zyskał.

Kimi po karze wyjechał za Force India, ale szybko ich wyprzedził, oraz Hulkenberga kilka kółek później. Na 26. okrążeniu wyścig zakończył Alonso, podobno wcześniej pytając czy jest szansa na deszcz. W międzyczasie do boksu zjechali kierowcy Force India, przez co Perez wyprzedził Ocona. Francuz nie był pocieszony taką sytuacją i zrewanżował się Meksykaninowi. Ten nie zostawił mu miejsca tuż przed Eau Rouge i doszło do kolejnego w tym roku kontaktu. Perez skończył z przebitą oponą, a Ocon ze złamanym skrzydłem.

Neutralizacja po spięciu Force India

Ten incydent spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, by zebrać odłamki z toru. Mercedes długo nie zjeżdżał z toru, wzbudzając sporą irytację zawodników, ale ostatecznie udało się zakończyć neutralizację, podczas której niemal wszyscy zmienili opony. Mercedesy na miękkie, Ferrari ultramiękkie, a Ricciardo na supermiękkie.

Vettel mocno naciskał na Hamiltona ale Anglik umiejętnie się obronił. Nie udało się to Bottasowi, który spadł na piąte miejsce, a na trzecie wspiął się Ricciardo. Tak też czołówka dojechała do mety i przed ostatnią europejską rundą Hamilton traci do Vettela zaledwie 7 punktów. Zwiastuje to niesamowitą walkę na Monzy, jak podczas kolejnych rund. My zapraszamy do wspólnego kibicowania i śledzenia zmagań w tym niezwykłym sezonie F1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca