F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20173 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wczorajsze bardzo długie oczekiwanie na rozegranie kwalifikacji zostało nagrodzone ciekawym układem na starcie. Wprawdzie we wszystko dość mocno wmieszały się kary za wymiany różnych komponentów samochodów, ale mimo wszystko nie można było narzekać na brak niespodzianek.

Start bez większych incydentów

Podobne apetyty mieliśmy przed dzisiejszym wyścigiem, jednak czołówka nie dała większych szans i ponownie rozdzieliła laury między sobą. Wracając do startu, Hamilton utrzymał za sobą Strolla, co było kluczowym momentem dla Anglika, który później pognał do mety. Kanadyjczyk stracił dodatkowo pozycję na rzecz Ocona i jechał na trzecim miejscu.

Bardzo dobrze ruszył Verstappen, który zaliczył spory awans po pierwszym kółku. Bottas tymczasem stracił pozycję na rzecz Raikkonena, ale szybko ją odzyskał i nie mieliśmy zmian w tej kwestii. Chwilę później zaczęło się odzyskiwanie pozycji przez szybszych kierowców i wyprzedzanie Strolla oraz Ocona. Najpierw zrobił to Bottas, a później Vettel, który wyprzedził po drodze Raikkonena.

Kolejny pech Verstappena

W międzyczasie Verstappen wdał się w walkę z Massą i tym samym przebił przednią prawą oponę, co zmusiło go do nieplanowanego zjazdu do boksów. Na szczęście udało się wymienić uszkodzone koło i Holender mógł kontynuować walkę, choć na końcu stawki. Na planowane pit stopy kierowcy zaczęli zjeżdżać już w okolicach dziesiątego kółka, jednak czołowi zawodnicy wstrzymali się do 32 okrążenia, kiedy to zjechał Vettel, po nim Hamilton i Bottas.

W tym czasie Ricciardo popisał się świetnym manewrem i wyprzedził Pereza, rozpoczynając walkę o miano kierowcy dnia. Do incydentu doszło również pomiędzy Alonso i Palmerem. Anglik nie chciał oddać pozycji Hiszpanowi po ścięciu szykany, za co dostał karę doliczenia pięciu sekund. Alonso nie był tym pocieszony, ale po awarii Palmera stwierdził, że wróciła do niego karma.

Raikkonen na 26 kółku uporał się z Oconem i jechał w tym momencie na szóstej pozycji. Gorsze wiadomości miał do przekazania Vandoorne, którego Honda ponownie odmówiła posłuszeństwa. Ricciardo zjechał dopiero na 38 kółku, co dało mu świeże opony na końcówkę wyścigu i pozwoliło na szybkie dogonienie Raikkonena, którego wyprzedził w pewnym stylu na 41 kółku.

Pogoń Ricciardo

Od tego momentu Australijczyk poczuł szansę na podium i szybko zaczął zbliżać się do Vettela, choć do odrobienia miał aż 10 sekund. Sztuka ta ostatecznie się nie udała, ale biorąc pod uwagę kary dla Red Bulla, czwarte miejsce i niewielka strata do Ferrari zdecydowanie może zaskakiwać. Verstappen w końcówce zdołał zbyć się w czołową dziesiątkę, a ostrą walkę stoczył również Ocon z kierowcami Williamsa.

Dla formalności na okrążenie przed metą do garażu zjechał Alonso, co uległo awarii możemy się domyślić. Massa próbował jeszcze na ostatnich metrach pokonać Strolla, ale zaczął go naciskać Perez, więc ostatecznie skupił się na utrzymaniu pozycji. Tym samym Grand Prix Włoch dobiegło końca, najszybszy wyścig sezonu nie zawiódł, choć oczywiście sobotnich emocji nie był w stanie przebić. Hamilton stał się samotnym liderem mistrzostw, a Ferrari ma co poprawiać. To daje nam nadzieję na kolejne ciekawe wyścigi, na które serdecznie zapraszamy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca