F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20173 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:21,537--28
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:21,9720,4350,43531
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:22,6521,1150,68024
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:22,6891,1520,03728
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:22,7421,2050,05328
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:22,7491,2120,00723
7.11Sergio PerezForce India VJM101:23,3171,7800,56836
8.31Esteban OconForce India VJM101:23,4001,8630,08334
9.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:23,4651,9280,06524
10.19Felipe MassaWilliams FW401:23,5612,0240,09637
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:23,6802,1430,11922
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:23,9732,4360,29322
13.18Lance StrollWilliams FW401:23,9912,4540,01830
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:24,0122,4750,02127
15.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:24,0122,4750,00017
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:24,0792,5420,06722
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:24,5423,0050,46317
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:25,1663,6290,62421
19.94Pascal WehrleinSauber C361:25,2233,6860,05726
20.9Marcus EricssonSauber C361:25,6874,1500,46417
107% najlepszego czasu: 1:27,245

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton z Mercedesa osiągnął najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu na Monzy.

Na pierwszych przejazdach na miękkiej mieszance Brytyjczyk osiągał nieco gorsze czasy od zespołowego partnera z Mercedesa – Valtteriego Bottasa, ale później, na supermiękkim ogumieniu, zdołał przesunąć się przed Fina dzięki kilku szybkim przejazdom. Kierowca ze Stevenage zakończył sesję z przewagą blisko 0,5s nad zwycięzca tegorocznych wyścigów w Rosji i Austrii. Reprezentanci Srebrnych Strzał byli jedynymi, którzy zeszli poniżej bariery 1m22s.

Faworyt lokalnych kibiców – Sebastian Vettel, został sklasyfikowany na trzecim miejscu, ze stratą 1,1s do Hamiltona. Na kolejnej pozycji swój udział w FP1 zakończył drugi z zawodników Scuderii – Kimi Raikkonen. Na piątym i szóstym miejscu znaleźli się Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen, broniący barw Red Bulla – różnica pomiędzy nimi zamknęła się w jedynie siedmiu tysięcznych sekundy.

Status czwartego zespołu stawki zdaje potwierdzać się team Force India – Sergio Perez i Esteban Ocon zajęli dwa miejsca za kierowcami Red Bulla, osiągając lepsze czasy od zaskakująco dobrze radzącego sobie na Monzy Stoffela Vandoorne'a z McLarena i Felipe Massy w napędzanym silnikiem Mercedesa bolidzie Williamsa. Zespołowy partner Vandoorne'a – Fernando Alonso zajął dopiero piętnaste miejsce. W bolidzie Hiszpana zgodnie z zapowiedzią znalazł się silnik Hondy w specyfikacji 3.7, który powróci do użytku dopiero podczas GP Singapuru – stąd też na Hiszpana zostanie nałożona kara cofnięcia na starcie wyścigu.

Chociaż pierwotne plany mówiły o tym, że w porannym treningu weźmie udział z Haasem Antonio Giovinazzi, ze względu na niestabilne warunki pogodowe i możliwe opady deszczu, zespół postanowił oddelegować do pracy swego etatowego zawodnika – Kevina Magnussena, który wykręcił dwunasty czas. Zespołowy partner Duńczyka – Romain Grosjean był szesnasty. Francuz poświęcił sesję na testowanie najnowszych rozwiązań układu hamulcowego, przygotowanych przez Carbone Industrie.

Carlos Sainz, który obrócił swój bolid w Parabolice uplasował się tuż za czołową dziesiątką. Za Magnussenem znaleźli się z kolei Lance Stroll (Williams) i Daniił Kwiat (Toro Rosso). Poranne zajęcia nie poszły po myśli Renault Sport – Nico Hulkenberg i Jolyon Palmer uzyskali dopiero siedemnasty i osiemnasty czas. Obu kierowców dzieliło w klasyfikacji aż pół sekundy.

Tabelę zamknęli tradycyjnie Marcus Ericsson i Pascal Wehrlein z Saubera, na niekorzyść których działa konieczność korzystania z silnika Ferrari w specyfikacji 2016.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 01.09.2017 13:20[!]
PP będzie 1:19 ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca