F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:42,489--21
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:42,5980,1090,10921
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:42,6100,1210,01223
4.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:42,9040,4150,29427
5.11Sergio PerezForce India VJM101:43,4230,9340,51925
6.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:43,4340,9450,01127
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:43,7341,2450,30025
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:43,7591,2700,02519
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:44,1011,6120,34224
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:44,2201,7310,11925
11.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:44,3401,8510,12025
12.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:44,9612,4720,62125
13.31Esteban OconForce India VJM101:45,0532,5640,09225
14.19Felipe MassaWilliams FW401:45,0842,5950,03127
15.8Romain GrosjeanHaas VF-171:46,4563,9671,37220
16.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:46,7824,2930,32627
17.18Lance StrollWilliams FW401:47,1904,7010,40811
18.38Sean GelaelToro Rosso STR121:47,5705,0810,38026
19.9Marcus EricssonSauber C361:47,6995,2100,12923
20.94Pascal WehrleinSauber C361:47,8865,3970,18724
107% najlepszego czasu: 1:49,663

Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo wykręcił najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Sebastian Vettel i Max Verstappen.

Po popołudniowych opadach deszczu, sesja rozpoczęła się na miejscami wilgotnym torze. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Pascal Wehrlein, za którym na okrążenie instalacyjne wyruszył Stoffel Vandoorne. Kierowca McLarena był jednym z trzech zawodników, którzy w trakcie wieczornej sesji testowali w swoich bolidach system Halo. Belg usłyszał od swego inżyniera, że nawierzchnia jest w gruncie rzeczy sucha.

Po dziesięciu minutach okrążenia instalacyjne mieli już na koncie wszyscy kierowcy prócz lidera klasyfikacji generalnej – Lewisa Hamiltona. Jego zespołowy partner z Mercedesa, Valtteri Bottas, znajdował się w tym czasie na torze i kończył pierwsze pomiarowe okrążenie, uzyskując czas 1:48,770s na supermiękkim ogumieniu. Fin nie zjechał do pit lane i dwukrotnie poprawił swoje osiągnięcie, schodząc do poziomu 1:46,334s. Swój pierwszy czas uzyskał także Sean Gelael, współpracujący w trakcie FP1 z Toro Rosso. Początkowo Indonezyjczyk tracił do Bottasa około dziesięciu sekund, później zbliżył się do Fina na 6,3s.

Kilka minut później Nico Hulkenberg został poproszony o pilną zmianę ustawień na kierownicy swojego bolidu. Pomimo bliżej nieokreślonego problemu Niemiec wskoczył na drugie miejsce. Tymczasem na swoim inauguracyjnym szybkim kółku znajdował się Hamilton, który został nowym liderem tabeli z wynikiem 1:43,236s. Wkrótce znajdujący się na czele duet Mercedesa rozdzielił Daniel Ricciardo.

Niska przyczepność toru sprawiała, że wielu kierowców popełniało błędy bądź blokowało koła na dohamowaniach do wolnych zakrętów. W ciągu pierwszych 30 minut zajęć w powszechnym użyciu były opony wykonane zarówno z supermiękkiej jak i ultramiękkiej mieszanki.

Ricciardo nie spuszczał z tempa, by po chwili wrócić na czoło klasyfikacji – nie na długo, gdyż kilka sekund później lepszym czasem błysnął drugi z zawodników RBR: Max Verstappen (1:43,278s). Kilka minut po godzinie 17:00 czasu lokalnego Lance Stroll Williamsa zgłosił problemy z pracą jednostki napędowej Mercedesa, znajdującej się w jego FW40. Podczas gdy Kanadyjczyk zmierzał w kierunku alei serwisowej, w garażu Renault mechanicy pracowali nad hamulcami w R.S.17 Hulkenberga. Tuż po przekroczeniu półmetka sesji, Hamilton awansował na pierwsze miejsce schodząc poniżej bariery 1:43s – 1:42,904s.

Dziesięć minut później Fernando Alonso przekazał McLarenowi komunikat o utracie mocy silnika. Poproszony o zmianę ustawień, dwukrotny mistrz świata odparł tylko: O mój Boże, naprawdę?. Na tym etapie czołowa dziesiąta plasowała się następująco: Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Raikkonen, Vettel, Perez, Vandoorne, Hulkenberg i Palmer. W pierwszym sektorze, w którym znajdują się dwie długie proste, rekordowy międzyczas należał do Lewisa Hamiltona. W dwóch kolejnych, gdzie przeważają kręte sekcje, najlepszymi wynikami legitymował się Verstappen. Z kolei podopieczny akademii Ferrari – Antonio Giovinazzi, korzystający w trakcie pierwszego treningu z bolidu Kevina Magnussena o mały włos uniknął uderzenia o ścianę w okolicach dwudziestego pierwszego zakrętu.

Problem z silnikiem w bolidzie Alonso nie okazał się poważny – kilka minut po nim Hiszpan zameldował się na szóstym miejscu, ze stratą sekundy do lidera. Postępów dokonali także inni kierowcy: u progu ostatnich piętnastu minut na czele ponownie znajdował się Ricciardo (1:42,489), a kolejne miejsca zajmowali Vettel, Verstappen, Hamilton i Perez. Wszyscy kierowcy, oprócz Grosjeana, Giovinazziego i Gelaela uzyskali swoje najlepsze czasy na ultramiękkich Pirelli PZero. W czasie, gdy w tabeli dochodziło do sporych przetasowań, w Williamsie mechanicy pracowali nad ustawionym na podnośnikach bolidem Strolla, w którym wbrew wcześniejszym podejrzeniom doszło do bliżej nieokreślonej usterki skrzyni biegów.

W ostatnich minutach postępów dokonał Gelael – osiemnaste miejsce po okrążeniu na ultramiękkim ogumieniu, oraz Ocon, który wskoczył na P13, przed Massę. Lewis Hamilton przestrzelił dohamowanie do wirażu numer czternaście i został zmuszony do skorzystania ze strefy wyjazdowej. Verstappen do samego końca sesji testował w swoim bolidzie rozwiązania aerodynamiczne przygotowane przez Red Bulla, czego dowodem była jaskrawa farba flow-viz. W tabeli nie doszło już jednak do żadnych większych zmian. Drugi trening, który odbędzie się w warunkach reprezentatywnych dla kwalifikacji i wyścigu, wystartuje o godzinie 14:30 czasu polskiego.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,0 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bolekse, 15.09.2017 12:05[!]
Ktoś pamięta czy kiedyś był deszcz na GP Singapuru ? Jak się wtedy zachował Charlie? Na niedziele co nieco zapowiadają, może być albo ciekawie albo nie być nic jak na monzie, że będą czekać (tym bardziej, że noc) Kiedyś ktoś sie wypowiadał na ten temat czy w ogóle rozpatrują wyścig nocny w deszczu ?
Lolek, 15.09.2017 12:22[!]
Ciekawe, czy ktoś w tym roku będzie miał spotkanie "face to face with godzilla"
Pavlos Le Paul, 15.09.2017 12:22[!]
@bolekse Z deszczem podczas sesji to jeszcze nie było.


Póki co klasycznie Red Bull mocny w treningach, zobaczymy jak się wszystko rozwinie do jutra.
piro, 15.09.2017 16:33[!]
@bolekse Biorąc pod uwagę strefę klimatyczną i porę roku jaką mamy w Singapurze to w nocy nie ma prawa padać. Tam opady zdarzają się wczesnym popołudniem (przeważnie 13-15). Wystarczy popatrzeć na Malezję ponieważ to kilkanaście km różnicy. Tak więc nie ma co liczyć na deszcz ani w kwali ani w wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca