F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Singapur, 17 września 2017 – Po raz pierwszy w historii podczas Grand Prix Singapuru padał deszcz. Pierwsza szóstka wystartowała do wyścigu na przejściowych oponach, a w dalszej części stawki kierowcy stosowali ogumienie deszczowe lub przejściowe.

W pierwszej części wyścigu dwukrotnie ogłaszano neutralizację, gdy nawierzchnia wciąż była mokra. Dzięki temu niektórzy kierowcy przesiedli się z deszczowych opon na przejściowe, natomiast Daniel Ricciardo, który wystartował na przejściowym ogumieniu, wybrał drugi komplet świeżych opon tego typu. Kierowca Red Bulla zajął drugie miejsce w wyścigu, za Mercedesem zwycięzcy, Lewisa Hamiltona.

W trakcie wyścigu nawierzchnia ostatecznie przeschła, a jako pierwsi swoje opony na slicki zmienili na 24. okrążeniu Kevin Magnussen z Haasa i Felipe Massa z Williamsa. Po osiągnięciu optymalnego punktu przesiadki na gładkie opony cała czołówka założyła slicki, przeważnie ultramiękką mieszankę – poza Carlosem Sainzem z Toro Rosso, który w drodze po czwarte miejsce, najlepsze w karierze, wybrał ogumienie supermiękkie. Jolyon Palmer (Renault) i Stoffel Vandoorne (McLaren) także wywalczyli swoje najlepsze rezultaty w Formule 1, a Hamilton z czasem 1.45,008 na ultramiękkiej mieszance ustanowił nowy rekord okrążenia w wyścigu – lepszy o prawie dwie sekundy od zeszłorocznego rezultatu.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Start do wyścigu był dla wszystkich wyprawą w nieznane, bo do tej pory w ogóle nie jeżdżono po mokrej nawierzchni w trakcie tego weekendu. Taktyczną niepewność spotęgowała pierwsza z trzech neutralizacji, ogłoszona od razu po starcie, przez którą dalszą strategię trzeba było oprzeć przede wszystkim na reagowaniu na zmieniające się warunki. Generalnie najlepszym wyborem na pierwszą część wyścigu było ogumienie przejściowe, chociaż na powoli przesychającej nawierzchni bardzo dobrze spisywały się również opony deszczowe. Kiedy tor był już suchy, stan nawierzchni ewoluował szybko i wszyscy poza Carlosem Sainzem – który pojechał fantastyczny wyścig – zdecydowali się na założenie ultramiękkiej mieszanki na finisz”.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca