F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo (P1/P1): To był dobry dzień, ale spodziewałem się tego jeżeli mam być szczery, więc nie jestem zaskoczony naszymi osiągami. Wiedziałem, że przyjeżdżamy tu z dobrym bolidem. Udało nam się poprawić od pierwszej sesji i nawet jeżeli byliśmy najszybsi, to wciąż chciałem wydobyć większy potencjał z bolidu i poprawić ustawienia w drugim treningu. W ciągu dnia udało nam się postawić kolejny krok, co jest dobre i wciąż liczę na kolejne pole do poprawy. To ważne, by utrzymać jutro taką formę, ale mam nadzieję, że uda nam się to podczas całego weekendu. Wiem, iż w kwalifikacjach będziemy musieli się mierzyć z potencjalnie mocniejszymi Ferrari oraz Mercedesem, lecz jestem pewny, że możemy pozostać na czele i walczyć z nimi.

Max Verstappen (P3/P2): Finisz na pierwszym oraz drugim miejscu w ostatniej sesji oznacza, że za nami pozytywny piątek. Bolid generalnie spisuje się dobrze, więc pod tym względem jesteśmy szczęśliwi. Balans cały czas można poprawić, natomiast w niektórych miejscach brakuje nam maksymalnej prędkości, lecz nie musimy dokonywać żadnych kluczowych zmian. Po tak udanym dniu musimy wierzyć, że bardzo dobry wynik w kwalifikacjach jest możliwy, więc celujemy w niego. W porównaniu do rywali wyglądamy na mocnych, nie spodziewaliśmy się, że będziemy aż tak konkurencyjni. Kwalifikacje będą ciasne, ale jestem przekonany, iż tempo wyścigowe pozwoli nam na walkę o mocny wynik. Zdajemy sobie sprawę, że to dla nas jeden z najlepszych torów i postaramy się to wykorzystać.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P4/P3): Za nami czysty dzień. Przeszliśmy przez obie sesje bez żadnych większych problemów. Panowały dzisiaj wysokie temperatury, warunki pogodowe i związane z nimi wymagania są naprawdę wyjątkowe, ale przyczepność nawierzchni stoi na całkiem dobrym poziomie. Nasza strata do czołówki nie jest zbyt duża. Musimy dokonać kilku poprawek w naszym bolidzie. Red Bull sprawia wrażenie bardzo mocnego na tym torze, w pobliżu jest też Ferrari, więc nie możemy poprzestać w wysiłkach. Nic nie jest poza naszym zasięgiem.

Valtteri Bottas (P6/P4): Za nami trudny dzień. Wydaje mi się, że brakuje nam nieco tempa. Pomiędzy pierwszym i drugim treningiem wprowadziliśmy duże zmiany ustawień, ale wciąż jesteśmy pod tym względem daleko od ideału. Przed nami sporo pracy w oparciu o informacje, jakie dzisiaj pozyskaliśmy. Zmagałem się z ogólną przyczepnością i balansem. Bolid prowadził się dość nerwowo, przez co trudno było zaufać mu przy ostrzejszym naciskaniu na limity. Musimy nad tym popracować.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P9/P5): Mieliśmy standardowy, pozytywny piątek w Singapurze, a nasze osiągi w drugim treningu były całkiem dobre. Cały dzień byłem zadowolony z bolidu, a w tej chwili to dla mnie najważniejsza rzecz. Zdecydowanie mamy dobry balans, ale wciąż znajduje się spore pole do poprawy. Mimo to zdecydowanie za nami dobry start weekendu.

Jolyon Palmer (P12/P14): Ogólnie to była dobra sesja, jestem dosyć szczęśliwy, a bolid ma niezłe tempo. W pierwszej sesji dotknąłem ściany, więc wieczorem musieliśmy dokonać pewnych napraw. Przed jutrem znajdujemy się w dobrym położeniu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Stoffel Vandoorne (P11/P6): To był dla mnie pozytywny piątek. Finisz na szóstej pozycji w drugim treningu, pomimo faktu, że nigdy tu nie jeździłem. Odkrywałem ten tor w pierwszej sesji, dość szybko się do niego przyzwyczaiłem. Na papierze wygląda, że był to dla nas dobry dzień, jednak Ferrari w drugim treningu było za nami. Prawdopodobnie jutro tak nie będzie, jednak mimo wszystko możemy utrzymać dzisiejsze tempo w jutrzejszych kwalifikacjach.

Fernando Alonso (P8/P7): Nasz osiągi dziś były dobre, mniej więcej tego się tu spodziewaliśmy. Wiedzieliśmy, że na tym obiekcie będziemy bardziej konkurencyjni niż w Spa i na Monzy. Oba samochody załapały się do czołowej dziesiątki i mam nadzieję, że będzie tak samo jutro i w niedzielę. Potrzebujemy punktów, jesteśmy na dziewiątym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, więc musimy korzystać z każdej okazji zdobycia punktów.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P5/P8): Jestem bardzo zadowolony z tego, jak poszedł nam dzisiejszy dzień. W bolidzie pojawiło się trochę nowych części i zdaje się, że wszystko pracuje tak, jak należy. Pod względem nauki i postępów dokonanych z konstrukcją był to prawdopodobnie nasz najlepszy piątek w całym sezonie. Kwalifikacje są tutaj bardzo ważne, więc musimy się w nich postarać o jak najlepszy wynik. Wciąż możemy się poprawić. Wierzę, że w czasówce możemy zaprezentować się z mocnej strony. Jazda nowymi bolidami po tym torze daje wiele radości.

Esteban Ocon (P13/P10): Dla mojej strony garażu był to pracowity piątek – mieliśmy do przetestowania wiele części. Pierwsza sesja nie była zbyt łatwa, ale udało nam się znaleźć odpowiedni kierunek, dzięki czemu wieczorem miałem już całkiem pozytywne odczucia z jazdy. Na przestrzeni całego dnia udało nam się znacząco poprawić osiągi bolidu, odrabiając solidną lekcję w kontekście przygotowań do jutrzejszych zajęć.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P7/P9): Ogólnie był to po prostu trudny dzień. Jest daleko od ideału i z pewnością oczekiwaliśmy łatwiejszego początku, jednak to tylko piątek. Próbowaliśmy kilku rzeczy i nie wszystko miało sens, więc mamy przed sobą sporo pracy. Nie ma tu niczego innego w porównaniu do innych wyścigów, kluczem są opony, jednak musimy się upewnić, że mamy dobre ustawienia. Jestem pewny, że możemy się poprawić.

Sebastian Vettel (P2/P11): Dzisiaj nie zaliczyliśmy idealnego dnia. Nie miałem balansu i pewności za kierownicą. Próbowaliśmy kilku rzeczy i nie jestem pewny, czy były dobre. Teraz zobaczymy co uda się zrobić przed jutrem. Musimy się poprawić, jednak mamy wystarczająco dużo czasu na znalezienie rozwiązania. Dzisiaj mieliśmy tylko treningi. Zdecydowanie nie jesteśmy tam gdzie chcieliśmy, więc czeka nas sporo pracy.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P--/P12): Po opuszczeniu pierwszego treningu oczywiście musiałem szybko przyzwyczaić się do toru w drugiej sesji. Musiałem przejechać kilka dodatkowych kółek na początku, by nadrobić stracony czas. Myślę, że ciągle nie odbiłem się w pełni, jednak do jutra powinienem być gotowy. Jestem zadowolony z osiągów. Ciągle musimy zrozumieć kilka rzeczy, które wprowadziliśmy w samochodzie, jednak będziemy nad tym pracowali.

Daniił Kwiat (P10/P13): Niezły piątek, wykonaliśmy dobrą robotę. Oczywiście ciągle mamy nieco pracy w kwestii balansu i miejmy nadzieję, że uda się to rozwiązać do jutra. Poza tym możemy być zadowoleni z początku weekendu, przejechaliśmy sporo kółek i mamy wystarczająco dużo informacji, by iść naprzód.

Sean Gelael (P18/P--): Cóż za niesamowite doświadczenie, jazda samochodem F1 tak blisko domu! To niesamowite uczucie. Singapur to jeden z najtrudniejszych torów w kalendarzu i na początku tor był jeszcze wilgotny, więc nie był idealny start, ale udało się. Bardzo się z niego cieszę, ukończyłem cały program. Oczywiście wolałbym być bliżej Daniiła, jednak będzie to cel na dalszy sezon. Jestem zadowolony z osiągów i chciałbym podziękować wszystkim za tę okazję. Teraz nie mogę się doczekać kolejnego występu w GP Malezji.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P14/P15): Było dzisiaj bardzo ciężko. Wiedzmy, że to nie jest dla nas najlepszy tor. Balans nie jest dużym problemem, jedynym problemem jest po prostu czas okrążenia. Jesteśmy nieco zbyt wolni w porównaniu do innych. Jednak spodziewaliśmy się tego. Szczerze mówią, jestem pewny, że kwalifikacje będą głównym problemem, ale mam nadzieję, że w wyścigu wiele może się wydarzyć i wykorzystamy to. Jeśli w niedzielę zdobędziemy punkty, to będzie dobra robota.

Lance Stroll (P17/P16): To nie był najlepszy dzień dla zespołu. To był ciężki piątek, zwłaszcza po problemach ze skrzynią biegów w pierwszym treningu. To tor, na którym wcześniej nie jeździłem, więc był to spory kłopot. Później w drugim treningu trafiłem na wirtualną neutralizację na najszybszym kółku. Nie był to najszczęśliwszy dzień, musimy poprawić samochód. Jednakże naprawdę podoba mi się ten tor. Fajnie się tu jeździ, jest nieco pofałdowany. Wiedziałem, że będzie tu ciasno, więc się na to przygotowywałem, jednak to na pewno jeden z najtrudniejszych wyścigów.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Kevin Magnussen (P--/P17): Tempo nie było zbyt dobre. Czeka nas trochę pracy. Zobaczymy, czy uda nam się poprawić formę przed kwalifikacjami. Jeśli nie, to czeka nas trudny weekend. Jest kilka obszarów, w których musimy dokonać postępów. Czy to wystarczy? Nie wiem, zobaczymy. Jazda po tym torze daje dużo radości, ale najważniejsza jest dla mnie konkurencyjna dyspozycja.

Romain Grosjean (P15/P18): To był ciężki dzień. Tor w Singapurze sam w sobie jest olbrzymim wyzwaniem – dla mechaników, kierowców i bolidów. Cały dzień mieliśmy problemy z zapewnieniem konkurencyjnej formy. Wydaje mi się, że dokonaliśmy postępów w obszarze tylnej osi, ale wciąż czeka nas dużo pracy nad przednimi partiami bolidu. Problemy tego typu pojawiały się na ulicznych torach, na przykład w Monako, ale w kwalifikacjach szło nam już dużo lepiej. W trakcie jutrzejszych sesji postaramy się sprawdzić pewne rozwiązania i mamy nadzieję, że przyniosą one oczekiwaną poprawę.

Antonio Giovinazzi (P16/P--): Przede wszystkim chciałbym podziękować Haasowi i Ferrari za tę szansę. Była to dla mnie bardzo ważna sesja. Po raz ostatni prowadziłem bolid F1 na początku sierpnia, więc powrót do jazdy, w dodatku na tak wymagającym torze jak ten w Singapurze był dość ciężkim doświadczeniem. Muszę jednak przyznać, że bardzo podoba mi się ten tor. Było wspaniale. Jestem bardzo zadowolony. Wykonałem możliwie najlepszą pracę na rzecz zespołu. Szkoda, że nie mogłem wziąć udziału w treningu na Monzy, przed moimi rodakami, ale koniec końców cieszę się, że zamieniliśmy występ z Włoch na Singapur. Dzięki temu poznałem nowy tor i powiększyłem swój bagaż doświadczenia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P20/P19): Póki co weekend układa się dobrze. Bolid spisywał się dużo lepiej w drugim treningu niż w pierwszym. Poza tym dosyć gładko zrealizowaliśmy nasz program, co jest pozytywne. Sprawdziłem wszystkie trzy mieszanki, więc mam dobre porównanie. Zebrane dzisiaj dane pozwolą nam przygotować się na jutrzejsze kwalifikacje oraz niedzielny wyścig.

Marcus Ericsson (P19/P20): To był dla nas bezproblemowy dzień. Byliśmy w stanie zrealizować nasz program i przejechać sporą liczbę okrążeń. Mimo to jest spora strata do miejsca, w które celujemy i musimy zmaksymalizować osiągi naszego bolidu. Pod względem atmosfery w Singapurze, jak zwykle jest ona świetna, a ja naprawdę cieszę się z jazdy wśród reflektorów.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca