F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:40,852--33
2.33Max VerstappenRed Bull RB131:41,4080,5560,55628
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:41,5550,7030,14736
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:42,1041,2520,54935
5.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:42,4481,5960,34433
6.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:42,5011,6490,05334
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:42,7881,9360,28732
8.11Sergio PerezForce India VJM101:42,8261,9740,03835
9.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:42,8351,9830,00930
10.31Esteban OconForce India VJM101:43,0542,2020,21934
11.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:43,1042,2520,05033
12.55Carlos SainzToro Rosso STR121:43,2362,3840,13238
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:43,6082,7560,37232
14.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:43,7952,9430,18732
15.19Felipe MassaWilliams FW401:43,8362,9840,04132
16.18Lance StrollWilliams FW401:44,3013,4490,46532
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:44,4173,5650,11632
18.8Romain GrosjeanHaas VF-171:44,9284,0760,51129
19.94Pascal WehrleinSauber C361:45,6734,8210,74534
20.9Marcus EricssonSauber C361:45,7214,8690,04835
107% najlepszego czasu: 1:47,912

Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo potwierdził konkurencyjne tempo Red Bulla na torze Marina Bay, osiągając najlepszy czas okrążenia podczas wieczornej piątkowej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru.

Już po pięciu minutach od startu sesji Nico Hulkenberg kończył pierwsze pomiarowe okrążenie z wynikiem 1:46,281s. Podczas gdy na początku FP2 większość kierowców używała supermiękkich opon, Lewis Hamilton rozpoczął realizację programu na ogumieniu wykonanym z miękkiej mieszanki. Po kilku okrążeniach lider klasyfikacji generalnej awansował na trzecie miejsce – za Hulkenberga i Ricciardo, a przed Alonso. Z kolei Kwiat narzekał na fatalną widoczność związaną ze złym dobraniem wizjera kasku.

Po upływie paru minut Ricciardo został nowym liderem tabeli po uzyskaniu czasu 1:42,300. Chwilę po tym przed kierowcą z Perth znalazł się jego zespołowy partner z Red Bulla – Max Verstappen. Pomiarowe okrążenie ukończył także Valtteri Bottas – Fin tracił jednak do kierowców stajni z Milton Keynes grubo ponad jedną sekundę. Podczas gdy Vandoorne kończył okrążenie, które pozwoliło mu awansować przed obu reprezentantów Mercedesa, Sainz spowodował wywieszenie żółtych flag wypadając na asfaltowe pobocze za osiemnastym zakrętem.

Około 20:45 czasu lokalnego Hamilton, w dalszym ciągu mający w swoim W08 oznaczone żółtym kolorem Pirelli PZero, zbliżył się do Verstappena na 0,2s. Niedługo po tym, Holender stracił na moment pierwszą pozycję w klasyfikacji sesji, ale szybko powrócił na P1 dzięki wynikowi 1:42,077s. Nieco w cieniu znajdowali się kierowcy Ferrari – dopiero czwarty czas należał do Sebastiana Vettela, który podobnie jak Hamilton rozpoczął wieczorny trening pracą nad zrozumieniem miękkiej mieszanki. Pod koniec pierwszych 30 minut jazd w czołowej dziesiątce znajdowali się Verstappen, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Vandoorne, Bottas, Alonso, Perez, Raikkonen i Kwiat. Wszyscy kierowcy poza Hamiltonem i Vettelem (miękka mieszanka) oraz Vandoorne'em (ultramiękka mieszanka), osiągnęli swoje czasy na supermiękkich oponach.

Na około godzinę przed wywieszeniem flagi w szachownicę Hulkenberg awansował na trzecią pozycję ustanawiając rezultat na poziomie 1m42s, mając w swym bolidzie "fioletowe" opony Pirelli. Wkrótce na drugie miejsce przesunął się Bottas, także korzystający z najbardziej miękkiego ogumienia przygotowanego na ten sezon przez włoskiego dostawcę. Tuż po tym Hamilton, również na "ultrasoftach" ustanowił nowy rekord – 1:41,555s, który następnie pobił Ricciardo: Australijczyk odpowiedział czasem 1:41,228s. Zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu nie spuszczał z tonu, a kolejne kółko pozwoliło mu na dokonanie postępów i zejście poniżej bariery 1m41s – 1:40,852s.

Niedługo po tym, jak Vettel został przyblokowany przez jadący w wolnym tempie bolid Saubera, za kierownicą którego siedział Marcus Ericsson, na torze zarządzono wirtualną neutralizację. W jej trakcie porządkowi uprzątnęli kawałki baneru reklamowego, o który zahaczył prawą stroną bolidu wspomniany wcześniej Vettel. Niemiec powrócił do garażu Ferrari, gdzie mechanicy natychmiast przystąpili do przeglądu lewego tyłu jego SF70H. Czterokrotny mistrz świata stał się tym samym jedynym kierowcą, który w trakcie nocnych zajęć nie pokonał pomiarowego okrążenia na ultramiękkich oponach.

Druga połowa sesji została standardowo przeznaczona na pracę z większym zapasem paliwa oraz porównywanie osiągów poszczególnych mieszanek ogumienia. Większość zawodników skupiała się na poznawaniu zachowania ultramiękkich opon, które będą preferowanym wyborem na niedzielny wyścig. Jedynie Hamilton, Vettel oraz Wehrlein zdecydowali się na alokowanie na swoje konto dwóch kompletów miękkich opon. W trakcie przeprowadzania dłuższych przejazdów doszło do niebezpiecznej sytuacji w alei serwisowej: Sergio Perez został wypuszczony przez mechanika Force India prosto pod koła Kimiego Raikkonena. Szybka reakcja kierowcy pozwoliła uniknąć kolizji. W przeciwieństwie do FP1, tym razem w pierwszym sektorze rekord należał do Vettela. W dwóch kolejnych brylował Ricciardo.

Pomimo szybkiego zbliżania się do momentu zakończenia treningu, tor tętnił życiem. W ostatnich piętnastu minutach Kevin Magnussen doprowadził do kontaktu z bandą. Uderzenie nie doprowadziło do żadnych poważnych zniszczeń bolidu kierowcy Haasa, ale w celu dokonania szczegółowej kontroli Duńczyk przerwał swój przejazd, powracając do pit lane. Kiedy Palmer zgłosił spadek mocy, jego inżynier polecił mu "lekko schłodzić bolid" jednym wolniejszym okrążeniem. Pokonując kolejne kółka kierowcy pracowali nad detalami ustawień swych konstrukcji: Perez interesował się balansem aerodynamicznym, Sainz z kolei zwracał uwagę na konieczność wyeliminowania zbyt dużej podsterowności.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 15.09.2017 16:09[!]
hehe Palmer ma już chyba w dupie bo i tak nigdzie się nie załapie :D
Titheon, 15.09.2017 16:12[!]
Ponoć on też stara się o angaż w Williamsie. Cóż za wspaniały duet by się nam narysował! Palmer - Stroll, no gorzej być by nie mogło ;)
marcelo92, 15.09.2017 16:13[!]
A Ferrari to zasadniczo co sie stało ?
krzychol2000, 15.09.2017 16:16[!]
GO RICCIARDO! GO VERSTAPPEN! Fantastyczne tempo obu kierowców RBR! Byłoby miło gdyby jeszcze Ferrari było przed Mercedesem.
mcracer1993, 15.09.2017 18:44[!]
Może podacie bombową informację o tym że menedżerem Roberta Kubicy został NICO ROSBERG!?
iceneon, 15.09.2017 18:57[!]
@mcracer1993
Ty lepiej idź do lekarza. Tego od oczu ;P
mcracer1993, 15.09.2017 19:27[!]
@iceneon Sam idź jak taki jesteś mądry. Zresztą rodzina wie co wypisujesz na tym portalu? Widzę też że ta strona jest coraz bliżej dna, a Ty nie jesteś na bieżąco z wiadomościami z Twittera i innych portali. To jest więcej niż przerażające. Zresztą nie tylko Ty ale bez komentarza. Natomiast mam nadzieję że Robert Kubica wróci do F1. Bo to jest niedoszły mistrz świata. I mam nadzieję że Ferrari i RBR pokonają Mercedesa w Singapurze.
krzychol2000, 15.09.2017 20:21[!]
@iceneon jak masz jakiś problem, lub masz się wyżywać na innych użytkownikach, swoją żałosną gadką, to wara z tego forum! Idź do psychologa i tam się wyżywaj, a nie na dobrym portalu o Formule1!

@mcracer1993 miło, że wróciłeś. Brakowało mi Twoich komentarzy.
marios76, 15.09.2017 21:42[!]
@mcracer1993 Naucz się czytać, zrozum co jest napisane, potem komentuj. :) Przegapiłes artykuł, bo już byl- dlatego @iceneon wysłał Cię do okulisty ;)
@krzychol2000 Forum F1, a podniecasz się jak kibic piłki kopanej :)
mcracer1993, 16.09.2017 00:49[!]
@marios76 Treningów nie chce za bardzo komentować bo one tak naprawdę służą do sprawdzenia ustawień bolidu czy opon. Wyniki nie są najważniejsze, bo ponoć bolidy Mercedesa czy Ferrari, mają w treningach skręcone silniki. Ile jest w tym prawdy to ja nie wiem.

@KamBrillant Fajnie jest obrażać innych użytkowników co nie?Zresztą najpierw przeczytaj co to takiego jest, a dopiero potem się wypowiadaj.
marios76, 16.09.2017 03:51[!]
@mcracer1993 Edytuje poprzedni i dodaje emotikon- nie widziałeś info a było ;)
@KamBrillant Mamy na forum różnych użytkowników, różnie też piszą. Czasem zdarzy mi się kogoś skrytykować, ale nie mogę pojąć niektórych głupot które tu zamieszczasz!? Zastanawiasz się co piszesz (pomijając skromna wiedzę o F1, oraz sens wypowiedzi wynikający z braku logicznego podsumowania faktow)
@KamBrillant
Wskaż proszę, gdzie użytkownik @mcracer1993 w swojej wypowiedzi zawarł "definicje autyzmu", bo tego nie zrobił, a ty zrób coś dla siebie, podnieś sobie IQ, bo podnoszenie ego na forum ci nie wychodzi! Post ktory napisałeś nie ma logicznego sensu. Do używania określenia artystyczny w stosunku do kierowców czy użytkowników, proponuje abyś też zgłębić temat i poczytal co to jest, a nie używał słowa bo modne i ci pasuje. Powtarzasz je AK często, że to już chyba nerwica natrectw, dobry psycholog wytłumaczy ci jak bardzo nie masz racji pisząc o kimś w ten sposób, i może zacznie pracować z tobą. Tymczasem zgłaszam cie do moderacji, bo SP Maraz dawno by zrobił z tobą porządek!
mcracer1993, 16.09.2017 06:53[!]
@marios76 Wiem było takie info ale nie mam -40 dioptrii żeby mnie wysyłać do okulisty. Ja też zgłosiłem komentarz do moderacji. Sam miałem poprawiany komentarz więc wiem o co chodzi.
krzychol2000, 16.09.2017 07:25[!]
@marios76 Krytyka jest w porządku pod warunkiem, że jest ona konstruktywna, a nie destruktywna.
marios76, 16.09.2017 18:00[!]
@krzychol2000 Słuchaj starszych- bo staram Ci tłumaczyć, a nie wyzywać. Musisz uważać - nie krzycz, bo już za to wg regulaminu mógłbyś ostrzeżenie dostać. Wychować Cię nie wychowam, nie o to chodzi- ale chętniej podejmuje sensowne rozmowy i rozważania :) Pozdrawiam.
krzychol2000, 16.09.2017 18:07[!]
@marios76 tak wiem poniosło mnie, odpisując iceneonowi, ale uważam, że wiedzą powinno się częstować innych, mniej doświadczonych, a nie walić nią po głowie. Tobie nic nie sugeruję.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca