F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201717 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,584 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,187 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,993 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB131:41,829--12
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:41,9010,0720,07213
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:41,9710,1420,07016
4.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:42,3830,5540,41211
5.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:42,4390,6100,05613
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:42,5170,6880,07811
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:42,5490,7200,03210
8.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:42,5920,7630,04316
9.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:42,7080,8790,11616
10.11Sergio PerezForce India VJM101:43,0101,1810,30214
11.31Esteban OconForce India VJM101:43,1091,2800,09915
12.55Carlos SainzToro Rosso STR121:43,3561,5270,24717
13.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:43,3681,5390,01211
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:43,5741,7450,20617
15.19Felipe MassaWilliams FW401:43,7241,8950,15017
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:44,0412,2120,31716
17.18Lance StrollWilliams FW401:44,2232,3940,18218
18.8Romain GrosjeanHaas VF-171:44,2952,4660,07216
19.94Pascal WehrleinSauber C361:45,7603,9311,46515
20.9Marcus EricssonSauber C361:46,3394,5100,5797
107% najlepszego czasu: 1:48,957


Po wczorajszych zapowiedziach Daniela Ricciardo, iż zamierza zdominować weekend w Singapurze, zdecydowanie wzrosły apetyty na ciekawy wynik podczas nadchodzącej Grand Prix. Potwierdzały to też analizy czasów okrążeń, gdyż o ile Ferrari można spodziewać się dziś wyżej, o tyle Red Bull pokazał naprawdę dobre tempo.

Trzeci trening nie rozpoczął się zbyt dużą aktywnością kierowców, gdyż obie istotne sesje w Singapurze odbędą się już po zmroku. Pierwsze czasy wykręcił Mercedes dopiero po 12 minutach, ale były one uzyskane na miękkich oponach i nie miały większego znaczenia. Dopiero w połowie treningu na trasie pojawiło się więcej zawodników i na czele meldowało się Ferrari z wynikiem 1:43,237.

Póki co Mercedes nieco odstawał, ale nie były to jeszcze przejazdy symulujące kwalifikacje. Tempo podkręcił dopiero Verstappen pokonując Vettela o prawie sekundę. Równie mocno pojechał Rocciardo, co dało kolejne dowody na to, iż Red Bull jest faworytem w walce o trofea w ten weekend. Kwestią otwartą pozostaje tak zwany tryb kwalifikacyjny w silnikach Ferrari i Mercedesa, który dam im przewagę, ale czy to wystarczy do pobicia trzeci zespół w klasyfikacji generalnej?

Tuż po półmetku sesji panowanie nad bolidem w 19. zakręcie stracił Marcus Ericsson. Nad torem pojawiła się czerwona flaga, gdyż Szwed zostawił na trasie odłamki tylnego skrzydła. Porządkowi dość długo czyścili drogę, jednak ostatecznie im się tu udało i jazdę wznowiono na 20 minut przed końcem treningu.

Po przerwie na tor czołówka wyjechała na ultra miękkich oponach. Na czele tabeli pojawił się Vettel, wyprzedzając Verstappena o o,3 sekundy. Na czwarte miejsce wskoczył Hamilton i tracił do Ferrari aż sekundę. Ciekawym wynikiem popisał się Alonso, który w swoim McLarenie wskoczył przed oba Mercedesy i tracił do Vettela zaledwie 0,7 sekundy!

Szczęście Alonso nie trwało długo, jednak mimo wszystko można podziwiać wyczyn z silnikiem Hondy. Mercedesy podkręciły tempo, ale dla nich dalej nie były to oszałamiające rezultaty. Red Bull znów wskoczył na czoło stawki, jednak tym razem przewaga Verstappena była bardzo mała, a Ricciardo zepsuł swoje kółko, uderzając w bandę tyłem samochodu.

Bardzo szybko obraz sytuacji zmienił się dla Red Bulla. Po uderzeniu Ricciardo, nagle Verstappen zameldował, iż skrzynia w jego bolidzie sama zmienia biegi. Dodatkowo w końcówce sesji na miejsca 4 i 5 wskoczyły McLareny. Nie da się ukryć, iż było to dziwne zakończenie treningu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zpieknymwypadem, 16.09.2017 13:09[!]
McLaren <3
kocpis, 16.09.2017 13:10[!]
Czemu x2 jest Alonso?
neverenB, 16.09.2017 13:10[!]
Tabela do poprawy, bo w niej Alonso na 1 i 4 miejscu :)
shaq, 16.09.2017 13:13[!]
Bo ten czas Alonso, to tak jakby zdobył 1 miejsce :D
Sasilton, 16.09.2017 13:29[!]
Na P1 alonso z silnikiem renault.
marios76, 16.09.2017 14:11[!]
Jak się opisuje "po uderzeniu" to wypadałoby napisać wcześniej coś o nim.
Ktoś oglądał i widział czy mocno uszkodził bolid? Co się stało?
Malineusz, 16.09.2017 14:26[!]
@marios76 Nic groźnego chyba bo później jeszcze wyjechał na 1 okrążenie, pewnie by sprawdzić czy wszystko okej.
piro, 16.09.2017 14:26[!]
Lekko otarł ścianę tam gdzie wczoraj Vettel to zrobił. Nic większego się w bolidzie nie stało bo bez problemu dojechał do pitline ale nie było już czasu aby wyjechać na kółka pomiarowe.
Staszek2010, 16.09.2017 14:43[!]
Tak jak myślałem - zespoły z dobrym nadwoziem (nawet bez mocnego silnika) są wysoko - Ferrari (Mercedes trochę spadł), Red Bull, McLaren czy... Renault. Z kolei zespoły niekoniecznie z najlepszym nadwoziem (Williams, Force India, Haas) są z tyłu. Mimo wszystko zaskakująca forma McLarena - chyba rozwiązanie umowy z Hondą dało im kopa (czyżby już w Singapurze zamontowali im silniki Renault?). Toro Rosso i Sauber - bez zaskoczeń.
Titheon, 16.09.2017 14:52[!]
@Staszek2010 - jest tak, jak zazwyczaj przecież ;) Tu nie było czego przewidywać, bo w kółko jest przecież to samo... Ferrari i Mercedes jak zwykle na szczycie, w pobliżu Red Bull, potem jest Renault, Force India i potem cała reszta z Sauberem na końcu. Wyniki FP3 zakłamują rzeczywisty obraz tego, w jakim miejscu są zespoły - popatrz na czasy FP2 i zrozumiesz, że McLaren jakoś specjalnie tutaj nie dorównuje czołowym ekipom. Każdy z nas może powiedzieć, że jest tak jak myślał, bo prawie każdy wiedział, że w czołówce będzie to co zawsze (jednakowoż RBR wydaje się mocniejszy), potem Renault, Force India i... cała reszta.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca