F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20171 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:31,880--19
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:32,0420,1620,16214
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:32,0910,2110,04916
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:32,3290,4490,23824
5.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:32,5390,6590,21020
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:32,5790,6990,04017
7.11Sergio PerezForce India VJM101:33,2091,3290,63020
8.19Felipe MassaWilliams FW401:33,2401,3600,03120
9.31Esteban OconForce India VJM101:33,2901,4100,05021
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:33,3211,4410,03116
11.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:33,5301,6500,20917
12.18Lance StrollWilliams FW401:33,5381,6580,00821
13.20Kevin MagnussenHaas VF-171:33,7871,9070,24910
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:33,8711,9910,08414
15.55Carlos SainzToro Rosso STR121:33,9242,0440,05322
16.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:34,2062,3260,28224
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:34,4752,5950,26912
18.8Romain GrosjeanHaas VF-171:34,9143,0340,43919
19.9Marcus EricssonSauber C361:34,9363,0560,02219
20.94Pascal WehrleinSauber C361:35,0453,1650,10919
107% najlepszego czasu: 1:38,312


Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Malezji. W czołowej trójce znaleźli się także Vettel i Ricciardo.

Jako pierwszy na torze pojawił się Pierre Gasly, który rozpoczął swój przejazd od próbnego startu na końcu alei serwisowej. Kilku kierowców zdecydowało się pokonać swoje okrążenie instalacyjne korzystając z pośredniego ogumienia, które nie będzie preferowanym wyborem strategicznym na niedzielny wyścig. Już na samym początku Raikkonen zgłosił "wibracje pochodzące z opon".

Po czterech minutach od zgaśnięcia czerwonego światła na wyjeździe z pit lane, Gasly ustanowił czas 1:37,083s na miękkich oponach. Wkrótce został on pobity przez Raikkonena, który na supermiękkich wykręcił 1:32,665s. Podczas gdy Gasly informował o nadsterowności, Grosjean sprawdzał mocowanie feralnej studzienki, jaka doprowadziła do rozbicia przez niego bolidu w dwunastym zakręcie podczas piątkowego drugiego treningu. W czołówce Bottas przesunął się na drugie miejsce, przed Ricciardo z Red Bulla i duet Toro Rosso. Vettel, który donosił o kawałku plastiku przyklejonym do opony już po chwili znalazł się na drugim miejscu, za Raikkonenem.

Po około piętnastu minutach na prowadzenie w tabeli wyszedł Hamilton, dzięki wynikowi 132,650s. Przed sobotnimi sesjami Brytyjczyk powrócił do starszego pakietu aerodynamicznego bolidu W08, z kolei Bottas nadal korzysta z najnowszych udoskonaleń przygotowanych przez stajnię z Brackley. Na kolejnym okrążeniu Hamilton ustanowił kolejny osobisty rekord w FP3 – dzięki rekordom w pierwszym i drugim sektorze udało mu się zejść do poziomu 1:32,539s. Niedługo po tym Alonso obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie, a Magnussen skierował się do alei serwisowej po wykryciu problemów z układem elektrycznym.

Na półmetku najlepszym czasem (1:32,091s) błysnął Daniel Ricciardo. Chwilę później na P2 znalazł się Bottas, który dysponował przewagą kilku dziesiętnych części sekundy nad Hamiltonem, który według informacji zespołu miał być "całkiem zadowolony" z balansu bolidu. Na około 20 minut przed końcem sesji na czoło powróciło Ferrari: Raikkonen ustanowił rezultat 1:31,880s, a Vettel pokonał okrążenie w tempie gorszym o 0,162s. Problemy dopadły Jolyona Palmera, który nie zdołał na czas wyhamować do ostatniego zakrętu. Pedał hamulca opadł do podłogi – poinformował Brytyjczyk, kierując się do mechaników w garażu Renault. Z kolei w trzynastym zakręcie, po zblokowaniu tylnych opon, swój bolid obrócił Grosjean.

U progu ostatnich piętnastu minut czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Stroll i Alonso. Wtedy to Ocon wskoczył na siódmą pozycję, uzyskując nieco lepszy wynik od zespołowego partnera z Force India – Sergio Pereza. Wkrótce między reprezentantami ekipy Vijaya Mallyi znalazł się Stoffel Vandoorne z wynikiem 1:33,321s. Perez nie spuszczał jednak z tempa i poprawił swój osobisty rekord na 1:33,209, powracając na P7. W ostatnich minutach w bolidzie Sebastiana Vettela doszło do podejrzanych problemów. Niemiec został poinstruowany, aby w wolnym tempie skierować się do alei serwisowej.

Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę doszło do kolizji w ostatnim zakręcie. Znajdujący się na szybkim kółku Jolyon Palmer uderzył w tył bolidu Maxa Verstappena, który przygotowywał się do ostatniej pomiarowej próby. W wyniku kontaktu w bolidzie Holendra doszło do przebicia tylnej opony, a w R.S.17 Palmera – uszkodzenia przedniego skrzydła.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 30.09.2017 09:39[!]
Szykują się emocjonujące kwalifikacje, w których będą się liczyć aż trzy zespoły, co mnie bardzo cieszy. Mam nadzieję, że Ferrari będzie górą.
marios76, 01.10.2017 03:00[!]
@krzychol2000 Liczyły się trzy zespoły, w tym jeden kierowca- który zachował zimna krew i wyprzedził dziadka emeryta szybszego w Malezji od vicelidera klasyfikacji.
Zobaczysz jutro na co stać Vettela, choc w moim odczuciu, bez niespodzianek i prezentów na tym poziomie przewagi, oraz torze do wyprzedzania P6 to minimum z minimum. To nie Węgry czy Monako.
Ale Cię zdziwię: ucieszyła by mnie wygrana Raikkonena :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca