F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20171 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]


Malezyjski klimat tym razem nie przysporzył kłopotów Formule 1, ale to wcale nie znaczy, że obyło się bez dramatów. Już w Q1 pogrzebane zostały szanse Vettela, a bardzo małe różnice w czołówce dały nam naprawdę emocjonującą walkę o pole position.

Q1

W związku z niskimi szansami na deszcz, na pierwszym przejazd z miękkimi oponami zdecydowali się kierowcy Mercedesa, Ferrari i Max Verstappen. Reszta zawodników postawił na supermiękką mieszankę. O ile Raikkonen wskoczył na czoło tabeli, o tyle Vettel zameldował, iż musi zjechać do garażu, gdyż ma wrażenie, że nie działa turbina. Mechanicy przed kwalifikacjami bardzo się spieszyli z wymianą silnika w bolidzie Niemca i najprawdopodobniej nie wszystko poszło zgodnie z planem.

Podczas gdy w garażu Ferrari gorąco dyskutowano na temat awarii, na torze trwała ostra walka, by uciec z ostatnich miejsc w tabeli. Niemiec ostatecznie nie wyjechał z garażu, choć mechanicy robili co mogli, by Ferrari ruszyło z miejsca. Reszta zawodników w większości zaliczyła sporą poprawę czasów, ale pechowcami zostali kierowcy Haasa i Saubera, którzy wraz z Vettelem nie przeszli do kolejnej części czasówki. Czy taka sytuacja oznacza koniec szans na przeszkodzenie Hamiltonowi w walce o kolejny tytuł?

Q2

Pierwszy przejazd dał nam nowy rekord toru i o dziwo, w wykonaniu Kimiego Raikkonena! Fin popisał się czasem 1:30,926, a za nim w jednej dziesiątej sekundy plasowali się Verstappen i Hamilton. To zwiastowało zaciętą walkę o pole position, ale na skraju czołowej dziesiątki również było niezwykle ciasno. O awans walczyły McLarene i Renault i Force India, a we wszystko chciało się wmieszać Toto Rosso i Massa, który był zdecydowanie szybszy od Strolla.

Z walki o czołową dziesiątkę zwycięsko wyszli zawodnicy Force India, Hulkenberg oraz dwójka z McLarena, co z pewnością doda otuchy fanom ekipy z Woking. W tym wypadku najciekawszy był fakt, iż to Vandoorne był wyżej od Alonso. Z dalszej walki zostali wyeliminowani: Massa, Palmer, Stroll oraz dwójka Toro Rosso.

Q3

Tym razem to Hamilton zaprezentował niesamowity czas i niemal złamał kolejną barierę pokonując okrążenie w czasie 1:30,076. Za nim plasował się Raikkonen i dwójka Red Bulla. W dolnej części czołowej dziesiątki zawodnicy przejechali kółka na używanych oponach, więc nie miały one większego znaczenia.

Po tak trudnych treningach dla Mercedesa jednak to Hamilton ostatecznie pokazał kto jest najmocniejszy w tym sezonie. Anglik pokonał Raikkonena o zaledwie 0,045 sekundy. Z drugiej linii jutro wystartują Red Bulle, a Bottas ruszy dopiero piąty. Dobrze spisał się również Vandoorne, który rozpocznie wyścig z siódmego miejsca, podczas gdy Alonso z dziesiątego.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macieiii, 30.09.2017 12:25[!]
nagłówek: jakby Vettel miał coś do tego ;)
krzychol2000, 30.09.2017 12:41[!]
Przed wakacyjną przerwą wydawało się, że Vettel jest na najlepszej drodze do zdobycia piątego tytułu mistrza świata w karierze. W Belgii i we Włoszech Hamilton jednak pokazał pazur i wyprzedził Niemca w klasyfikacji kierowców. Potem wszystko zaczęło się robić po włosku: podwójny DNF Ferrari po kolizji z Verstappenem w Singapurze...a teraz jeszcze awaria w kwalifikacjach do GP Malezji. Lewis mistrzem? Raczej tak. Wątpię, że Vettel będzie choćby drugi w generalce. Moźe w następnym roku Niemiec otrzyma kolejną szansę na zdobycie tytułu? Czas pokaże.
Simi, 30.09.2017 12:48[!]
A ja nie dzieliłbym jeszcze skóry na niedźwiedziu. Jutro Vettel może zdobyć jeszcze bardzo dobre punkty, a potem jeszcze 5 wyścigów. Patrząc na to, że Malezja to już drugi raz pod rząd kiedy Merc widocznie ustępuje tempa Ferrari, odrobienie strat może (niestety) nie być problemem
baron, 30.09.2017 13:32[!]
Jakie niestety? Jak kogoś może jarać dominacja jednego kierowcy(poza fanami Hamiltona)?

Jak ktoś nie chce walki o tytuł do ostatniego wyścigu? Trochę dziwne myślenie.
Simi, 30.09.2017 13:40[!]
Nie jara mnie dominacja jednego kierowcy, ale kibicuję Hamiltonowi, więc chcę żeby zdobył tytuł. Mówię "niestety" nawiązując do tego, że Vettel odrobi straty. Kibicuję Lewisowi - czy naprawdę dziwne jest to, że chcę żeby to on zdobył tytuł?
Zaskakujące.
baron, 30.09.2017 14:01[!]
Simi No dobrze, ale raczej nie masz się czego przejmować.

1.Hamilton prowadzi z niemałą przewagą nad Niemcem
2.Ferrari łapie większe wtopy
3.Lewis jest w lepszej sytuacji jeśli chodzi o silniki
4.Jutro Vettel startuje z końca, więc przewaga Hamiltona się zapewne powiększy.
5.Hamilton ma chłodniejszą głowę
6.Mercedes wymiata na deszczu
7.Mercedes jest po prostu lepszy. Zaliczyli wczoraj słaby dzień, tylko dlatego, że update w W08 nie działał prawidłowo.

Co może uratować Vettela?

1.Hamilton zacznie popełniać błędy jak w 2007(1% szans)
2.Red Bull będzie lepszy od Mercedesa
3.Awaria W08
4.Kimi będzie odbierał punkty Lewisowi
Simi, 30.09.2017 14:48[!]
@baron
Masz rację, ale osobiście jestem daleki od skreślania Vettela. Drugi weekend pod rząd są mocniejsi od Mercedesa. To prawda, że również drugi weekend pod rząd zaliczają wtopę, ale po pierwsze, punkty rozdają jutro, po drugie jeśli Mercedes będzie miewał problemy w kolejnych z 5 rund, Vettel ma dobre szanse. Nie tylko on będzie wówczas pokonywać Lewisa, ale również i Red Bull może im odebrać punkty.
Oczywiście, to wciąż hipotetyczne założenia, ale uważam, że jeszcze wiele się może wydarzyć, a Vettel absolutnie nie jest bez szans.
bartoszcze, 30.09.2017 16:13[!]
Cytat baron :
Lewis jest w lepszej sytuacji jeśli chodzi o silniki

Już nie, bo Vettel jutro założy sztukę nówkę i będzie miał dwa nowe silniki na ostatnich sześć wyścigów.
Aczkolwiek to Lewis jest w lepszej pozycji w tej chwili i bez jego DNF (niekoniecznie jutro, ale przed końcem sezonu) szanse Vettela są umiarkowane

PS Vettel startował z ostatniego pola pięć lat temu w Abu Zabi. Przebił się na P3.
rocque, 30.09.2017 16:15[!]
Cytat baron :
3.Lewis jest w lepszej sytuacji jeśli chodzi o silniki

Właśnie jutro Vettel może "bezkarnie" zacząć dodatkową pulę. Niech mnie ktoś poprawi w razie błędu, ale chyba mogą też "bezkarnie" (start z pit lane wielkiej różnicy nie zrobi) zmienić ustawienia bolidu w razie deszczu.
Cytat :
6.Mercedes Hamilton wymiata na deszczu

Cytat baron :
7.Mercedes jest po prostu lepszy.

Raikkonen ze starymi elementami PU popełnił błąd i przegrał kwalifikacje na setne. Vettel jest z reguły szybszy w kwalifikacjach, nawet jeśli czasami nieznacznie.

Zakładając jutro HAM na P1 i VET na P6 strata wynosi 45 punktów. Vettel musi wygrać wszystkie pozostałe wyścigi (5) i przyjmując same P2 Hamiltona - liczyć na potknięcie rywala (choćby wymiana komponentów silnika) albo DNF. Gorzej (dla Lewisa) jak jutro tak się nie skończy...
Slimmy, 30.09.2017 16:34[!]
Cytat rocque :
Zakładając jutro HAM na P1 i VET na P6 strata wynosi 45 punktów. Vettel musi wygrać wszystkie pozostałe wyścigi (5) i przyjmując same P2 Hamiltona - liczyć na potknięcie rywala


Tylko że jeśli VET zgarnie 5x zwycięstwo a HAM 5x P2, to bedzie ich dzieliło 10pkt, a patrząc na wyścigi rok wstecz, to ani razu Ferrari nie było przed Mercedesem, same zwycięstwa Hamiltona, nawet jeśli jutro wygra ktoś inny niż Vettel i Hamilton, to pozostałe wyścigi dla Hamiltona musiałyby być naprawdę istnym fatum.
rocque, 30.09.2017 16:59[!]
Cytat Slimmy :
Cytat rocque :
Zakładając jutro HAM na P1 i VET na P6 strata wynosi 45 punktów. Vettel musi wygrać wszystkie pozostałe wyścigi (5) i przyjmując same P2 Hamiltona - liczyć na potknięcie rywala albo DNF

Chodziło o scenariusz 4x P2 i wpadka/DNF.
Cytat Slimmy :
patrząc na wyścigi rok wstecz, to ani razu Ferrari nie było przed Mercedesem, same zwycięstwa Hamiltona

Nie ma co porównywać, Ferrari było zauważalnie słabsze.
TommyYse, 30.09.2017 18:06[!]
@macieiii Jeśli dla ciebie awaria Vettela to nie jest news dnia, to masz jakiś problem z czepialstwem.
Slimmy, 30.09.2017 18:15[!]
tylko że nagłówek brzmi jednoznacznie, że Hamilton wygrał kwalifikacje bo Vettel miał awarię. A tak naprawdę nie wygrał, bo Vettel coś tam, tylko wygrał, po prostu. Walczył tu raczej z Kimim bardziej niż z Vettelem, bo od Q1 przecież się już nie liczył...
Aeromis, 30.09.2017 18:47[!]
@Slimmy
Vettel był faworytem, nie Hamilton. Z Vettelem walczy o mistrzostwo i to ta rywalizacja z oczywistych względów nadaje dziś ton Formule 1. Niby po co palić głupa że tak nie jest?
derwisz, 30.09.2017 21:13[!]
Kimi jeżeli okaże się, ze Hamilton jest poza jego zasięgiem z pewnością poczeka na Vettela i odda mu pozycję. Na fair play analogiczną do tego co zrobił Lewis na ostatniej prostej oddając Bottasowi pozycję którą wcześniej udostępnił mu Bottas, znając zwyczaje nie tylko Vettela ale i Ferrari trudno liczyć.

Przypomnę tylko, ze Lewis zdobył się na taki gest mając w generalce stratę do rywala czyli wtedy kiedy kazdy punkt wydawał się być na wagę złota.
Zomo, 01.10.2017 00:55[!]
Jak Raikkonen mial problemy techniczne to go tu fahofcy wysylali na emeryture - jak problemy ma Vettel to tragedia bo "nagłówek: jakby Vettel miał coś do tego" ??
Z drugiej strony orientuje sie jakim silnikiem jedzie jutro Fin. Moze sie okazac ze nie dojedzie - Ferrari jak widac ciagnie na resztkach a Vettel mial szczescie ze turbina padla mu dzisiaj a nie w niedziele.
derwisz, 01.10.2017 09:07[!]
@Zomo Porównanie VET do RAI nie ma sensu. Jeden się ściga drugi statystuje w roli pomagiera.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca