F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20178 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Od początku weekend w Japonii szyki krzyżuje pogoda. Jednak dzisiaj niebo wstrzymało się z opadami i kwalifikacje odbyły się na suchej nawierzchni. Perfekcyjnie wykorzystał to Hamilton, który nie dał żadnych szans rywalom.

Q1

Z wyjazdem na tor nie czekali zawodnicy z czołówki i Mercedesa oraz Vettela mieliśmy od razu na trasie. W garażu pozostawał Raikkonen, u którego mechanicy kończyli wymianę skrzyni biegów. Vettel i Hamilton wyjechali na miękkich oponach, reszta stawki na super-miękkich. W zakręcie Degner niemal nie rozbił się Bottas, w podobnym stylu jak Raikkonen w treningu ale udało się uniknąć kraksy, tymczasem Fin z Ferrari ostatecznie wyjechał z garażu.

Kierowcy pozostawali na torze przez kilka kółek i udawało się poprawiać wyniki, szczególnie kierowcom na miękkiej mieszance i tym samym Hamilton znacznie się zbliżył do pokonania granicy 1:29. W tym czasie na walkę o Q2 liczyło kilka kierowców i w momencie gdy szykowali się do ostatecznych przejazdów Romain Grosjean rozbił swoją maszynę, powodując czerwoną flagę. Tym samym poza Francuzem z dalszej walki odpadli Gasly, Stroll i dwójka Saubera. Dla Strolla było to tym bardziej frustrujące, gdyż na pierwszym przejeździe przyblokował go Sergio Perez. Sesja nie została już wznowiona

Q2

Pierwszy czas drugiej części czasówki w końcu dał nam rekord toru. Autorem był Hamitlon (1:27,819), a wynik Schumachera pobił o sekundę. Za Anglika wskoczył Vettel, jednak był to wynik o ponad pół sekundy gorszy. Na skraju czołowej dziesiątki byli kierowcy McLarena, za nimi Renault, Magnussen i Sainz.

Na drugi przejazd nie zdecydowali się tylko kierowcy Red Bulla i Raikkonen. Hamilton jechał na kolejny rekord kółka ale zjechał do pitlane. Tymczasem na dziesiątym miejscu doszło do zamiany miejsca pomiędzy Vandoornem i Alonso. Hiszpan o włos pokonał swojego zespołowego partnera i awansował do Q3. Dalej uplasowali się: Hulkenberg, Magnussen, Palmer i Sainz.

Q3

Walkę o pole position rozpoczęli kierowcy Mercedesa. Bottas wskoczył na kreskę z bardzo dobrym wynikiem, ale to Hamilton ponownie pobił rekord toru wynikiem 1:27,345. Przedzielił ich Vettel, ale jego strata do Anglika była dość spora, niemal pół sekundy. Za Bottasem zgonie z przewidywaniami mieliśmy zawodników Red Bulla.

Na drugim przejeździe Hamilton nieco poprawił rekord i tak jak wcześniej przewidywano, nikt nie był wstanie z nim powalczyć. Drugi był Bottas (który otrzyma karę). Trzeci Vettel, przed kierowcami Red Bulla, a dopiero za nimi zameldował się Raikkonen, który tym samym wystartuje za Vandoornem. Dla Vettela zadanie staje się coraz trudniejsze ale na pewno powalczy, gdyż Ferrari często jest szybsze w tempie wyścigowym.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca