F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201722 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Za nami interesujący dzień, dużo wzlotów i upadków pod względem tego, jakie warunki panowały na torze i jak spisywał się nasz bolid. Ogólne odczucia były dobre. Jest wiele obszarów, w których wciąż możemy zapewnić poprawę, ale ogólnie wygląda na to, że dysponujemy solidną platformą. To był mocny start weekendu. Cieszę się mogąc doświadczać tak wspaniałego wsparcia fanów. Kibicuje mi tutaj mnóstwo ludzi i jestem za to bardzo wdzięczny.

Valtteri Bottas (P3/P4): Pierwszy trening pokrzyżowała pogoda. Nie przejechaliśmy zbyt wiele okrążeń, a w dodatku spłaszczyłem opony, przez co musieliśmy ograniczyć przejazd. Drugi trening był już dużo lepszy – pokonaliśmy wiele krótszych i dłuższych przejazdów. Ostatecznie zebraliśmy wszystkie wymagane informacje. Wydaje mi się, że przed nami typowa praca nad ustawieniami. Ogólnie był to całkiem normalny dzień. Było w porządku, ale liczę, że jutro poprawimy nasze tempo. Liczę, że tor pozostanie suchy przez resztę weekendu. Tak byłoby lepiej dla zespołów i kibiców.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P4/P2): Po tak wymagającym roku dobrze jest podpisać nowy kontrakt i kontynuować tę silną relację. Wierzę w zespół, a zespół wierzy we mnie – to oni dali mi szansę rozpoczęcia kariery w Formule 1. Przeżyliśmy w tym roku wzloty i upadki, ale wciąż czuję się tu dobrze. Wszyscy mogą zobaczyć starania Red Bulla, bo w końcu poprawiamy naszą konkurencyjność. Jeśli wyciągniemy wnioski z tego, co stało się w tym roku, to nie mam wątpliwości, że już w 2018 roku moja stajnia może zbudować najlepszy bolid w stawce i toczyć rywalizację w ścisłej czołówce. Dzisiaj zaprezentowaliśmy dobre tempo zarówno na dłuższych jak i na krótszych przejazdach, więc stać nas na dobry wynik.

Daniel Ricciardo (P16/P5): Nie był to prosty dzień. Przyczepność toru stała na naprawdę niskim poziomie, co odbiło się na czasach okrążeń. Panowała wysoka wilgotność powietrza, przez co opony szybko się przegrzewały i trudno było zapewnić optymalną przyczepność. Są rzeczy, nad którymi musimy jeszcze popracować. Teraz chcemy lepiej zrozumieć obie sesje. Nie mamy jeszcze idealnych ustawień, ale nie brakuje nam zbyt wiele do idealnego tempa. Jeśli jutrzejszy dzień przebiegnie pomyślnie, wciąż mamy szansę na walkę w czołówce. Taki jest nasz cel. To realistyczne podejście. Damy z siebie wszystko i zobaczymy, czy zapewni nam to miejsce w czołowej trójce.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P2/P3): To było skomplikowane popołudnie, nie była to łatwa sesja, jednak samochód jest szybki, więc nie musimy się za bardzo martwić. Jedyne kółko jakie miałem było na ultramiękkich oponach. Wcześniej popełniłem błąd, naciskając zbyt mocno za wcześnie. Tor był śliski i straciłem panowanie nad tyłem podczas hamowania. Tak więc straciliśmy wtedy komplet opon, ale później czułem, że coś jest nie tak z samochodem. Sprawdziliśmy go kilka razy i teraz przyglądamy się, czy coś znaleźliśmy. Muszą jutro wskoczyć w rytm i upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Kimi Raikkonen (P7/P6): Rano pogoda była nieco zdradliwa, jednak później było dobrze. To normalny piątek, w którym próbowaliśmy różnych rzeczy. Każdy tor może być trudny gdy stara się po nim jechać szybko i jestem pewny, że możemy się poprawić, jednak jest to dopiero pierwszy dzień weekendu. Nie wiemy co robią inne zespoły, więc ciężko cokolwiek przewidzieć. Jedyne co wiemy, to że mamy nieco pracy do wykonania.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P20/P7): Straciliśmy pierwszą sesję z powodu awarii hydrauliki, co było dość bolesne, ponieważ mieliśmy kilka rzeczy do przetestowania z myślą o przyszłym sezonie.Staraliśmy się nadgonić to w drugiej sesji, jednak było ciężko, więc wypróbujemy je w Meksyku. Uważam, że możemy się jeszcze poprawić, ale wszyscy tak zrobią. Wiemy, że Verstappen i Hulkenberg mają kary, więc jeśli uda się awansować do Q3, to będziemy w stanie zgarnąć dobrą pozycję. Jednak jeśli nie uda się wejść do Q3 to będę startował ósmy lub dziewiąty na świeżych oponach, co również będzie dobre. Fajnie jeździ się tymi samochodami na tym torze. Jest więcej zabawy, szczególnie w szybkich zakrętach. Jest wiele wybojów, więc musimy się skupić za kierownicą i mocno zacisnąć pasy. Jednak jest fajnie!

Stoffel Vandoorne (P5/P15): To był niezły piątek. Rano spotkaliśmy się z trudnymi warunkami, jednak ostatecznie tor był suchy i mieliśmy co robić, gdyż testowaliśmy nowe części. Myślę, że pojechałem dobrze, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jeździłem tu pierwszy raz. Drugi trening był dla mnie nieco trudniejszy. Mieliśmy problem z tłokiem na torze i nie byłem w pełni zadowolony z balansu, jednak na długich przejazdach było nieźle. Byłem wtedy bardziej zadowolony z tempa. Ogólnie jutro mamy co poprawiać, jednak wiemy co musimy zrobić i mam nadzieję, że będzie lepiej.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P6/P8): To dobry dzień. Miło było znaleźć się w czołowej dziesiątce. Czuję, że bolid jest konkurencyjny, więc mogę być zadowolony. Jestem usatysfakcjonowany balansem, bo nawet rano, na wilgotnym torze, nasza konstrukcja spisywała się w porządku. Mam wielką nadzieję, że jutro nasza forma nie ulegnie osłabieniu. Liczę na walkę o wysokie miejsce w kwalifikacjach, bo dzięki temu stworzymy sobie szansę na mocny występ w wyścigu i zdobycie kilku dobrych punktów.

Lance Stroll (P12/P16): To był zwyczajny piątek. Próbowaliśmy zebrać jak najwięcej informacji i poznać naszą sytuację przed jutrzejszym dniem. Mieliśmy trochę problemów – na moim najlepszym kółku obluzował się zagłówek, przez co musiałem zjechać do alei serwisowej. Poza tym było OK. Ze względu na kłopoty nie byłem w stanie wyczuć, jak spisuje się bolid z nowym skrzydłem i konfiguracją. To trochę frustrujące. Musimy kończyć przejazdy, aby móc ustalić, jakie jest nasze realne miejsce w stawce. Bolid sprawia wrażenie konkurencyjnego, więc jutro będzie zależało nam tylko na zebraniu wszystkiego w jedną spójną całość.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P9/P9): Możemy być całkiem zadowoleni z wykonanej dzisiaj pracy. Zebraliśmy wiele danych i znajdujemy się w dobrej sytuacji przed dalszą częścią weekendu – nawet pomimo tego, że o poranku nie byłem całkowicie przekonany w kwestii pracy ogumienia. Ciężko będzie nam być najlepszym zespołem spoza czołówki, ale wierzę, że nam się uda. Samochód spisywał się dobrze, zwłaszcza w cieplejszych warunkach. Mamy dobre fundamenty pod progres.

Esteban Ocon (P8/P10): To był pozytywny dzień. Testowaliśmy różne rzeczy w bolidzie i krok po kroku zmierzaliśmy do znalezienia idealnych ustawień. Poszukiwania balansu nie były rak proste, jak miało to miejsce w Malezji czy na Suzuce – pod tym względem wciąż mamy coś do zrobienia, ale jesteśmy blisko miejsca, w którym chciałbym się znajdować. Nie mam żadnych wątpliwości, że jutro będzie dużo lepiej. Wciąż potrzebujemy postępów w wolnych zakrętach. Właśnie nad tym będziemy pracować dzisiejszego wieczoru.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Carlos Sainz (P10/P11): To był pracowity tydzień we wszystkim co nie jest związane z jazdą samochodem, więc fantastycznie jest wrócić za kierownicę! To był mój pierwszy dzień z zespołem na torze, więc miałem sporo do nauki i jestem zadowolony, że wykonaliśmy wszystko co sobie założyliśmy. Dokonaliśmy progresu, jednak mamy jeszcze trochę pracy. Jutro zdecydowanie będzie interesująco, bo będą to moje pierwsze kwalifikacje z Renault.

Nico Hulkenberg (P13/P12): To nie był idealny piątek po mojej stronie garażu, jednak ogólnie nie jest to koniec świata. Musimy popracować nad ustawieniami. Wiemy, co musimy poprawić. Po deszczowym początku dnia, tor cały czas się poprawiał. Oczywiście zawsze świetnie się tu jeździ i jestem pewny, że możemy się jutro dobrze spisać.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P--/P13): Myślę, że to był produktywny trening. Byliśmy w stanie wykorzystać sporo czasu i dobrze rozpoczęliśmy weekend. Nie mieliśmy całego dnia na pracę nad balansem i problemami jakie wystąpiły, więc musimy to zrobić w nocy. Nie jesteśmy za daleko z tyłu, więc celujemy, że uda nam się dokonać progresu.

Brendon Hartley (P14/P17): Było dziś sporo do nauki! Wszystko poszło dość gładko i udało mi się nie popełnić zbyt wielu błędów, więc jestem zadowolony. Nie wiedziałem czego dziś oczekiwać, ponieważ miałem tak wiele do poznania! Myślę, że dokonaliśmy sporego progresu. Największą różnicą w porównaniu do tego co znałem, była przyczepność na dużych prędkościach, to jest niesamowite w Formule 1... Otworzyło mi to oczy! Kolejny wyzwaniem były opony, które również są nieco inne. Z drugiej strony, długi przejazd wyglądał dość pozytywnie i udało mi się nimi zarządzać. Najbardziej muszę popracować nad tempem na świeżych oponach i mam nadzieję, że uda się to opanować przed kwalifikacjami. Ogólnie wszystko składa się w całość. Pracujemy ciężko nad zebranymi danymi i mam nadzieję, że jutro pójdziemy do przodu.

Sean Gelael (P17/P--): Kolejny trening w trudnych warunkach.. Wygląda na to, że przynoszę deszcz za każdym razem gdy jeżdżę. Padało w każdej sesji, w której uczestniczyłem! Szkoda, jednak patrzę na to z pozytywnej strony, jestem dobrze przygotowany do jazdy po mokrym! Byliśmy dość konkurencyjni na początku sesji. Później tor robił się szybszy, a moje przejściowe opony nieco się przegrzały. Później na slickach trafiłem na inne bolidy podczas szybkiego kółka, więc mogłem jeszcze urwać nieco czasu, jednak ogólnie było dobrze i byliśmy w stanie przejechać sporo okrążeń, co zawsze jest dobre. Mam nadzieję, że w Meksyku będzie sucho!

(Łukasz Godula)
 
Haas

Kevin Magnussen (P11/P14): Dzisiejszy dzień nie był zbyt owocny, ale nie nazwałbym go nieudanym. Dobrze było wyczuć, jak spisuje się przejściowe ogumienie, ale zmagaliśmy się z problemami technicznymi. Musimy się z tym uporać, chociaż to naprawdę drobne rzeczy. Ogólnie bolid spisywał się dziś w porządku. Balans nie był zły, a to najważniejsze. Mamy trochę pracy przed jutrzejszymi sesjami. Zobaczymy, jak nam pójdzie.

Romain Grosjean (P15/P20): Nie poszło nam tak dobrze, jak powinno. Po południu mieliśmy problemy z ultramiękką mieszanką, więc w tabeli wyników zajęliśmy bardzo odległe miejsce. Nie udało nam się znaleźć złotego środka pod względem konfiguracji bolidu. Musimy nad tym popracować. Wydaje mi się, że ma to związek z tym, jak użytkujemy opony. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zawsze jest to nasza najmocniejsza strona. Musimy się z tym uporać. Nie jestem przesadnie zmartwiony i wierzę, że jutro wrócimy do dobrej formy. Musimy tylko zapewnić lepszą przyczepność.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P--/P18): Jestem całkiem zadowolony z sesji treningowej, biorąc pod uwagę fakt, że rano nie miałem okazji, by pojeździć bolidem. Moim celem na popołudniową sesję było pokonanie tak wielu okrążeń, jak tylko się dało. Jeśli chodzi o balans to bolid spisywał się OK. Pod względem czasów okrążeń nasza strata do najbliższych rywali nie była zbyt duża. Zobaczymy, co przyniesie jutrzejszy dzień.

Marcus Ericsson (P18/P19): Jak zwykle jazda po tym torze dała mi wiele frajdy. W trakcie FP1 zrealizowaliśmy nasz plan koncentrując się na testach mechanicznych i aerodynamicznych. Po południu straciłem nieco czasu na torze z powodu problemów z bolidem. Teraz analizujemy dane, aby zapewnić postępy przed jutrzejszą czasówką.

Charles Leclerc (P19/P--): Jestem bardzo zadowolony z mojego drugiego występu w FP1 w barwach Saubera. Po deszczowej sesji w Malezji ponownie musiałem pracować dzisiaj na wilgotnym torze. Pod koniec sesji nawierzchnia przeschła. Po raz pierwszy prowadziłem bolid w takich warunkach. Bardzo podoba mi się ten obiekt, bo daje wiele radości z jazdy. Ogólnie jestem zadowolony z tego, że zrealizowaliśmy zaplanowany program. To było najważniejsze.

(Nataniel Piórkowski)


  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca