F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201722 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:34,668--26
2.33Max VerstappenRed Bull RB131:35,0650,3970,39730
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:35,1920,5240,12711
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:35,2790,6110,08739
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:35,4630,7950,18424
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:35,5140,8460,05129
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:36,3041,6360,79028
8.19Felipe MassaWilliams FW401:36,4601,7920,15630
9.11Sergio PerezForce India VJM101:36,4811,8130,02128
10.31Esteban OconForce India VJM101:36,4901,8220,00934
11.55Carlos SainzRenault R.S.171:36,5291,8610,03930
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:36,5341,8660,00518
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:36,7612,0930,22740
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:37,2852,6170,52417
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:37,4632,7950,17831
16.18Lance StrollWilliams FW401:37,7883,1200,32527
17.39Brendon HartleyToro Rosso STR121:37,9873,3190,19941
18.94Pascal WehrleinSauber C361:38,1653,4970,17835
19.9Marcus EricssonSauber C361:38,2623,5940,09722
20.8Romain GrosjeanHaas VF-171:38,3873,7190,12526
107% najlepszego czasu: 1:41,295

Embed from Getty Images

Druga sesja treningowa, w przeciwieństwie do pierwszej rozpoczęła się na w pełni suchej nawierzchni, co od razu postanowili wykorzystać kierowcy, ochoczo wyjeżdżając na tor. Pośpiech jednak dał o sobie znać w postaci wielu wyjazdów na pobocza.

Stawka w związku z ograniczonym czasem przejazdów w pierwszej sesji podzieliła się z wyborem opon. Mniej więcej połowa zawodników wybrała miękki, a druga połowa supermiękkie opony. Po pierwszych okrążeniach prowadził Red Bull z Danielem Ricciardo, który ustanowił czas 1:36,116. W tym czasie sporą przygodę zaliczył Vettel, wypadając w żwirową pułapkę. Niemiec zdołał się z niej wydostać, jednak musiał zjechać do garażu, w celu sprawdzenia samochodu.

Po 30 minutach treningu do użycia weszły ultramiękkie opony i nikogo nie zdziwił fakt, że Mercedesy z łatwością pobiły rekord toru, który od teraz należał do Hamiltona, a wynosił 1:34,668. Tym razem Red Bull nie był w stanie dorównać mistrzom świata i Verstappen pojechał wolniej o niecałe 0,4 sekundy.

Vettelowi udało się powrócić na tor, jednak na ultramiękkich oponach był o pół sekundy wolniejszy od Hamiltona. Chwilę później, jak zwykle w drugim treningu, ekipy zabrały się do pracy nad tempem wyścigowym. Ponownie w tym sezonie ultramiękkie opony wytrzymywały bardzo długi dystans, co może nam znowu zwiastować strategię jednego postoju.

Bardzo dobrze w pierwszym występnie w Renault wypadł Carlos Sainz, jadąc nieco szybciej od Hulkenberga, co biorąc pod uwagę formę Jolyona Palmera, jest niezłym osiągnięciem. Ciężko tym czasem było ocenić formę Brendona Hartleya, gdyż Nowozelandczyk poświęcił większość dnia na nauce tegorocznych maszyn F1.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macko93, 20.10.2017 22:49[!]
Teraz możemy powiedzieć, że Hamilton jest już mistrzem świata - nie chcę nawet patrzeć na wyniki treningów. Bo nie o to chodzi. Tu nie ma żadnych szans, by Vettel jeszcze się liczył w walce o cokolwiek. Tym bardziej, że jak spadnie deszcz, a takie są prognozy na niedzielę to zobaczycie, że Hamilton odjedzie wszystkim w siną dal. Nawet Max Verstappen, czyli "holenderski kamikadze" nie będzie w stanie mu zagrozić - tym bardziej, że ma karę min 15 miejsc w dół (nie wiem czy jeszcze coś dojdzie) i będzie musiał się przebijać z końca stawki. Chyba, że Max zrobi to samo co w Chinach gdzie na pierwszym okrążeniu mijał rywali jakby on grał na PlayStation a jego rywale byli botami na poziomie beginner. Wtedy Max będzie dla Hamiltona zagrożeniem. Wracając jeszcze do samego Hamiltona - on jest królem tego toru i jakby ktoś go pokonał w niedziele - czy to na suchym czy na mokrym torze - to byłaby wielka sensacja. Tym bardziej, że Hamilton jest ostatnio w wielkiej formie i ma przy okazji mnóstwo szczęścia.
Titheon, 20.10.2017 23:07[!]
A tymczasem Sainz pokazuje, dlaczego Hulk przejął schedę po Sutilu...
dejacek, 20.10.2017 23:24[!]
zwróćcie uwagę na przyzwoite czasy Maców chociaż prędkości maksymalne mieli niższe o kilkanaście kmh od czołówki i ogólnie najniższe w stawce
macko93, 20.10.2017 23:34[!]
Cytat Titheon :
A tymczasem Sainz pokazuje, dlaczego Hulk przejął schedę po Sutilu...
... a nawet przebił jego osiągnięcie. Teoretycznie Hulk jest "prawiczkiem" jeśli chodzi o miejsca na podium w F1 - dla niego tj temat tabu, miejsce nieodkryte. Ale za to w przeciwieństwie do Sutila ma na koncie pole position :)

Co do McLarena to już współczuję STR, że przejmie silniki Hondy w przyszłym sezonie.
rocque, 20.10.2017 23:52[!]
Cytat Titheon :
A tymczasem Sainz pokazuje, dlaczego Hulk przejął schedę po Sutilu...

Podobno Hartley w Red Bullu od Meksyku. Marko zdecydował o promocji jak zobaczył najlepsze czasy z FP1.
macko93, 21.10.2017 00:04[!]
Cytat rocque :
Podobno Hartley w Red Bullu od Meksyku.
A Lance Stroll w Mercedesie xD
mich909090, 21.10.2017 00:12[!]
Hamilton wymiata Merc tez!!! No doubt!
derwisz, 21.10.2017 02:45[!]
Nie wiem czy merc wymiata. Hamilton na pewno. Bottas niby na tym samym sprzęcie ale czasy na poziomie RBR i ferki.
marios76, 21.10.2017 07:23[!]
@derwisz Tez się dziwię- z trzech czołowych zespołów, największe różnice są między kierowcami Mercedesa. Nawet znienawidzony na forum Kimi, nie odstaje aż tyle od Vettela, swoją drogą, Vettela często w wyścigu ożywa i prezentuje nieźle tempo. Szkoda, że nieco za późno.
macieiii, 21.10.2017 12:27[!]
wystarczy przyjąć, że Merc wspiera Hamiltona, a osiągi Bottasa zostaną podkręcone jak już Hamiltonowi nie będą potrzebne punkty.
sneer, 21.10.2017 13:33[!]
@marios76

Ale to, że Kimi nie za bardzo odstaje to świadczy źle o Vettelu, a nie dobrze o Kimim.
Kamikadze2000, 21.10.2017 21:35[!]
Wszystkie wysiłki skupili na Hamiltonie. Bottas, zamiast się rozwijać, tak jakby się cofnął. Sam mówi, że ostatnio Merc mu nie leży. ;)
derwisz, 21.10.2017 22:33[!]
@Kamikadze2000 Bolid nie lezy? To typowe tłumaczenie kiepskich kierowców którzy zdecydowanie przegrywają z zespołowym partnerem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca