F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201722 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:34,478--15
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:34,5700,0920,09219
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:34,6920,2140,12217
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:34,7550,2770,06317
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:35,1030,6250,34814
6.19Felipe MassaWilliams FW401:35,3460,8680,24311
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:35,6081,1300,26221
8.55Carlos SainzRenault R.S.171:35,6501,1720,04216
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:35,7231,2450,07317
10.11Sergio PerezForce India VJM101:35,8021,3240,07916
11.31Esteban OconForce India VJM101:35,9651,4870,16317
12.18Lance StrollWilliams FW401:36,1181,6400,15312
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:36,2391,7610,12115
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:36,5992,1210,36014
15.39Brendon HartleyToro Rosso STR121:36,8182,3400,21926
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:37,2712,7930,45316
17.9Marcus EricssonSauber C361:37,3192,8410,04817
18.94Pascal WehrleinSauber C361:37,8073,3290,48815
19.8Romain GrosjeanHaas VF-171:37,8913,4130,0849
20.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:38,5004,0220,6096
107% najlepszego czasu: 1:41,091

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjne tempo z piątku i uzyskał najlepszy czas w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Max Verstappen. Stoffel Vandoorne, który od samego początku korzystał z ultramiękkiego ogumienia nie zdecydował się na pokonanie pomiarowego okrążenia i powrócił do swojego garażu. Pierwszy rezultat uzyskał w sobotę Brandon Hartley z Toro Rosso – 1:41,499s, mający w swoim bolidzie miękką mieszankę. Chwilę później Carlos Sainz wskoczył na czoło klasyfikacji, uzyskując 1:41,499s na ultramiękkich oponach. Pół sekundy gorszym wynikiem popisał się za to zespołowy partner Hiszpana z Renault – Nico Hulkenberg, także na "różowych" w ten weekend Pirelli PZero.

Po kwadransie do głosu doszli kierowcy Ferrari – najpierw na pierwsze miejsce awansował Sebastian Vettel, a chwilę później lepszym czasem – dokładnie 1:35,562s na ultramiękkich oponach – błysnął Kimi Raikkonen. Niedługo po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Daniel Ricciardo. Pierwsze tego poranka szybkie kółka przejechali także reprezentanci Mercedesa – Lewis Hamilton był drugi, a Valtteri Bottas trzeci. Brytyjczyk i Fin podkręcili tempo i kilka minut po tym znajdowali się już na na pierwszym i trzecim miejscu. Przed Finem, z przewagą zaledwie 0,002s znajdował się Vettel.

Po 25 minutach od startu zajęć okrążenia pomiarowego wciąż nie miał na swoim koncie Max Verstappen, w którego bolidzie dokonano wymiany podzespołów jednostki napędowej. Tymczasem kierowca juniorskiej ekipy Red Bulla – Daniił Kwiat zgłaszał swojemu inżynierowi ciężką pracę kierownicy. Dokładnie na półmetku sesji na torze zarządzono wirtualną neutralizację w związku z incydentem, w jakim wziął udział Romain Grosjean. Francuz stracił kontrolę nad swoim bolidem pokonując siódmy zakręt i ślizgając się po asfaltowym poboczu wpadł w żwirową pułapkę. Bolid VF-17 został unieruchomiony, a sesja byłego zawodnika takich teamów jak Renault i Lotus przedwcześnie dobiegła końca.

Po sześciu minutach porządkowi ściągnęli z toru bolid Haasa, umożliwiając kierowcom jazdę wyścigowym tempem. Verstappen, któremu żółte flagi przeszkodziły w ukończeniu szybkiego kółka, rozpoczął przejazd od awansu na drugie miejsce, ze stratą 0,092s do Hamiltona. Niedługo po tym jednak punktem odniesienia był już Vettel z rekordowym czasem 1:34,570s. Niemiec nie spędził zbyt wiele czasu na fotelu lidera, gdyż w przeciągu minuty Hamilton uzyskał wynik 1:34,478s. Na trzecim miejscu widniało nazwisko Bottasa, a pozycję niżej plasował się Raikkonen. Dalsze lokaty należały do Verstappena, Ricciardo, Massy, Alonso, Strolla i Ocona. W tym samym czasie w garażu STR trwały prace nad bolidem Kwiata.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę poza pit lane znajdowali się wyłącznie Alonso, Vandoorne i Magnussen. Opisując swój ostatni przejazd w rozmowie z inżynierem, Hamilton zwracał uwagę na zbyt dużą podsterowność, jaka przyczyniła się do jego szerszego wyjazdu w dziewiątym zakręcie. W międzyczasie Vandoorne znalazł się w najlepszej dziesiątce, legitymując się czasem lepszym o 0,2s od Alonso. Dwukrotny mistrz świata odpowiedział jednak wynikiem, jaki pozwolił mu powrócić na P7, przed Massę. W dole TOP10 znajdowali się reprezentanci Renault i Force India: Hulkenberg i Sainz oraz Perez i Ocon. W czołówce nie doszło już do większych zmian: Hamilton i Bottas nie pojawili się na torze w końcowych minutach treningu. Kierowcy Ferrari opuścili co prawda swoje garaże, ale pozostali na drugiej i czwartej pozycji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Slimmy, 21.10.2017 19:22[!]
Widzę Massa robi ponad wszystko, żeby został w Williamsie, ot wojownik :)
RY2N, 21.10.2017 20:05[!]
prawdopodobnie wymontował parę częsci żeby bolid był lżejszy ... :-)
piwo, 21.10.2017 20:30[!]
Szczerze dla wiliamsa najlepsza opcja byłaby Kubica masa. Szkoda że kasa ma dla wiliamsa aż takie znaczenie. Hulk szybszy od sainza. No i widać testy Kubicy na symulatorze całkiem nieźle wpłynęły na ustawienia wiliamsa.
kykec, 21.10.2017 20:48[!]
@piwo - jeśli zdanie o kierowcach Renault jest na podstawie wyników trzeciego treningu, to nie mam pytań...
piwo, 21.10.2017 20:59[!]
.tak źle się wyraziłem Hulk szybszy od sainza w trzecim treningu.
Lolek, 21.10.2017 21:05[!]
Tak naprawdę obaj obecni kierowcy Renault są niedoceniani i zresztą dalej będą niedoceniani, bo jak jeden wyraźnie będzie pokonywał drugiego, to pojawią się teksty "ale ten <tu nazwisko tego słabszego> to jednak miernota, nawet taki zwykły przeciętniak go masakruje", a jak będą szli w łeb w łeb to będzie pisane "Renault ma dwóch przeciętniaków, którzy nie wyciągają z tego bolidu wszystkiego, potrzebny im klasowy kierowca". No i oczywiście niezależnie od wszystkiego co weekend będzie tekst "Kubica tym bolidem walczyłby o majstra".
piwo, 21.10.2017 21:09[!]
No i Hulk i sainz wyrobili już sobie renomę. Sainz walczył z maxem w Toro jak równy z równym często z nim wygrywając. Obaj też są bardzo równi w wyścigu tzn przez cały sezon jeżdżą blisko punktów lub w punktach nie popełniając błędów ze swojej winy.
Lolek, 21.10.2017 21:11[!]
@piwo
Tylko zauważyłem, że jakoś mało ludzi o tym pamięta, czytając komentarze w ostatnich miesiącach. Moim zdaniem, obaj są świetni.
tifosi, 21.10.2017 21:12[!]
Dlaczego Grand Prix Manager już zablokowany? :(
marios76, 21.10.2017 22:21[!]
Panowie z redakcji- blokada GPM JEST NIEPOWAZNA. :/
misiek3510, 21.10.2017 23:22[!]
Czy poza argumentami finansowymi jest coś innego co nakazuje Williamsowi zatrudnić Strola na nowy sezon? Ten koleś to jest jakieś mega nieporozumienie nawet na tle słabego Massy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca