F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201726 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:39,006--23
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:39,1260,1200,12025
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:39,1540,1480,02815
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:39,5180,5120,36422
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:39,7410,7350,22330
6.11Sergio PerezForce India VJM101:40,2931,2870,55224
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:40,5221,5160,22920
8.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:40,5691,5630,04715
9.19Felipe MassaWilliams FW401:40,7231,7170,15427
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:40,7731,7670,05029
11.35George RussellForce India VJM101:41,1312,1250,35826
12.8Romain GrosjeanHaas VF-171:41,3062,3000,17524
13.18Lance StrollWilliams FW401:41,5812,5750,27527
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:41,6462,6400,06529
15.55Carlos SainzRenault R.S.171:41,7482,7420,10223
16.94Pascal WehrleinSauber C361:41,7522,7460,00426
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:41,8642,8580,11226
18.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:42,0653,0590,20121
19.9Marcus EricssonSauber C361:42,3443,3380,27928
20.28Brendon HartleyToro Rosso STR121:42,5853,5790,24135
107% najlepszego czasu: 1:45,936

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego piątkowego treningu przed Grand Prix Abu Zabi. Za czterokrotnym mistrzem świata znaleźli się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Najkrócej z wyjazdem na tor zwlekał Brendon Hartley. Z pokonaniem okrążeń instalacyjnych nie czekali zbyt długo także inni kierowcy – wielu z nich od samego początku zbierało informacje na temat pracy aerodynamiki bolidu lub testowało system ochrony kokpitu. Już po pięciu minutach Valtteri Bottas ukończył pomiarowe kółko, uzyskując na supermiękkich oponach czas 1:44,180s. Hamilton, korzystający z miękkiej mieszanki, rozpoczął swój przejazd od odnotowania 1:41,664s. Na kolejnym kółku kierowca ze Stevenage nieznacznie poprawił swój wynik.

Po piętnastu minutach do reprezentantów Mercedesa dołączył w tabeli Lance Stroll z Williamsa, legitymujący się czasem 1:44,749s, wykręconym na "żółtych" Pirelli PZero. W trakcie porannej sesji na torze mogliśmy oglądać dwóch młodych kierowców: z Force India współpracował George Russell, a za kierownicą Haasa VF-17 zasiadał Antonio Giovinazzi. Pierwsze pomiarowe kółka Daniela Ricciardo pozwoliły mu przesunąć się na drugie miejsce, rozdzielając duet Mercedesa. Wkrótce po tym na P3 awansował Massa, rozpoczynający swój ostatni w karierze wyścigowy weekend F1. Ricciardo z kolei nie zwalniał tempa i po kolejnym kółku na ultramiękkich oponach uzyskał najlepszy czas: 1:40,968s.

Po pierwszych trzydziestu minutach na czele TOP10 znajdowali się już jednak kierowcy Ferrari: Raikkonen przed Vettelem, przy czym rezultat zapewniający pierwsze miejsce w tabeli wynosił 1:39,481s. W punkcie pomiaru prędkości najlepsze wyniki osiągali kierowcy w bolidach napędzanych silnikami Mercedesa: Russell (325,7 km/h), Hamilton (323,1 km/h) i Stroll (322,7 km/h). Z kolei Max Verstappen z Red Bulla, plasujący się na piątym miejscu w tabeli po okrążeniu na supermiękkich oponach, zgłaszał swym inżynierom problemy z działaniem układu kierowniczego.

Tuż przed półmetkiem sesji Hamilton i Bottas powrócili na dwie czołowe pozycje: Brytyjczyk uzyskał wynik 1:39,126s, a jego zespołowy partner – 1:39,741s. Kolejny kwadrans treningu upłynął spokojnie – niektórzy zawodnicy wykorzystali krótką przerwę na zapoznanie się z danymi i rozmowę z inżynierami. Tuż przed godziną 14:00 czasu lokalnego Max Verstappen wyjechał na tor na ultramiękkich oponach i uzyskał wynik, który pozwolił mu przesunąć się na P2, pomiędzy zawodników Srebrnych Strzał.

Niedługo później Nico Hulkenberg z Renault obrócił swój bolid w czternastym zakręcie. Niemiec bez problemów powrócił do jazdy, ale tuż po tym pojawiły się kolejne żółte flagi – tym razem w wirażu numer siedemnaście, gdzie kontrolę nad swoją konstrukcją stracił Giovinazzi. Włoch od razu zjechał do alei serwisowej ze spłaszczonymi oponami. Problemy z T17 dopadły także Russella, który musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze. Pytając się swojego inżyniera o możliwe powody utraty panowania nad kierownicą, Brytyjczyk usłyszał o wiejącym z tyłu wietrze oraz podobnym incydencie Giovinazziego.

Podczas gdy Vandoorne skakał pomiędzy krawężnikami w sekwencji zakrętów 11/12/13, Perez trafił na szóste miejsce, wyprzedzając w tabeli Fernando Alonso. Kilka minut później Sebastian Vettel otarł się o zejście poniżej bariery 1m39s, ustanawiając wynik 1:39,006s, dający mu pierwsze miejsce w tabeli. Raikkonen także dokonał postępów, przesuwając się na czwartą lokatę.

Tymczasem w garażu Mercedesa trwały prace nad montażem systemu Halo do bolidu Bottasa. Około dziesięć minut przed końcem sesji Grosjean wypadł z toru za wyjazdem spod hotelu Yas i uderzył tyłem swojego bolidu o barierę Tecpro. Francuz kontynuował jazdę i skierował się do alei serwisowej. Przedwcześnie udział w FP1 zakończył Carlos Sainz. W bolidzie Hiszpana, który okupował piętnaste miejsce w klasyfikacji sesji, Renault rozpoczęło planowaną wymianę silnika.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
derwisz, 24.11.2017 12:12[!]
Massa na odchodnem nie robi prezentów Strollowi.
A mógłby być dla Strollka wymarzonym "zespołowym partnerem" przynajmniej teraz kiedy już wie, że nie ma znaczenia jak wypadnie. ;)
marios76, 24.11.2017 13:24[!]
@derwisz Nawet ostatnie wyscigi jakby sie poprawil... albo przestal mlodemu podpowiadac... ? ;)

A.co do czasow, jak Vettel tu pojutrze wygra, to naprawde mistrzostwo przegral on, nie Ferrari.
sneer, 24.11.2017 13:29[!]
@marios76
Nie przesadzajmy, to naprawdę była praca zespołowa.
Rasputin, 24.11.2017 14:58[!]
Czyli Renault nie będzie miało szóstego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.
Titheon, 24.11.2017 15:30[!]
I dobrze im tak! ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca