F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Walencji dzień 1: Massa najszybszy w poniedziałek
Marek Roczniak, 1 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Po uzyskaniu najlepszego czasu w porannej sesji pierwszego dnia przedsezonowych testów Formuły 1 w Walencji, Felipe Massa okazał się najszybszym kierowcą także podczas popołudniowej sesji, choć przez pewien czas przed nim znajdował się w tabeli lokalny bohater Pedro de la Rosa.

Brazylijczyk, który pierwszą sesję zakończył z czasem 1:13,088, po przerwie na lunch poprawił się w swoim Ferrari F10 na 1:12,842. Niedługo po tym jadący Sauberem C29 de la Rosa wykręcił 1:12,784 i wyniku tego nikt długo nie był w stanie poprawić. Ostatecznie jednak Massa uczynił to dwukrotnie, wykręcając najpierw 1:12,650, a na koniec 1:12,574.

Na trzeciej pozycji uplasował się Michael Schumacher, który po przejęciu Mercedesa MGP W01 od Nico Rosberga szybko zaczął uzyskiwać konkurencyjne czasy, pnąc się regularnie w górę klasyfikacji. Siedmiokrotny mistrz świata dzień zakończył z czasem 1:12,947, tracąc do Massy niespełna 0,4 sekundy, a nad zespołowym kolegą Rosbergiem mając z kolei blisko 0,6 sekundy przewagi. Nie wykluczone jednak, że po południu panowały lepsze warunki do jazdy.

Jako ciekawostkę warto dodać, że na ekranach pomiarów czasów pod koniec dnia pojawił się na krótko wynik 1:08,789 autorstwa Schumachera, co wywołało spore poruszenie w mocno zaludnionym dzisiaj centrum dla mediów na torze Ricardo Tormo. Szybko okazało się jednak, że Niemiec ominął po prostu szykanę na tym okrążeniu i jego czas został wkrótce unieważniony.

Tuż za Rosbergiem, który jako ostatni zmieścił się dzisiaj poniżej jednej sekundy straty do Massy, na piątej pozycji uplasował się kierowca testowy McLarena – Gary Paffett, pokonując za kierownicą MP4-25 drugi największy dystans ze wszystkich nowych bolidów (86 okrążeń w porównaniu do 102 Massy). Trzecim pod względem liczby przejechanych okrążeń kierowcą był jedyny sprawca wywieszenia czerwonej flagi w poniedziałek – Rubens Barrichello. Brazylijczyk zatrzymał się na torze w okolicy godziny 16:30 i większość za powód awarii uznała bez namysłu silnik Cosworth, jednak nie zostało to potwierdzone przez zespół. Barrichello przejechał 75 okrążeń i miał blisko dwie sekundy straty do Massy.

Największe problemy podczas pierwszego dnia testów nowego bolidu miał zespół Toro Rosso, któremu usunięcie usterki skrzyni biegów w STR5 zabrało wiele godzin. Sebastien Buemi powrócił jednak w końcówce popołudniowej sesji na tor i uzyskał nieco bardziej reprezentatywny czas, zrzucając na ostatnie miejsce Roberta Kubicę. Polak stracił dzisiaj do najszybszego kierowcy bliskie dwie i pół sekundy, ale przejechał sporo okrążeń za kierownicą nowego bolidu Renault, który przez niektóre osoby jest złośliwie nazywany R29.5 z powodu podobieństw do zeszłorocznego modelu. Kubica będzie jeździł R30 także i jutro, zanim przekaże go w środę w ręce Witalija Pietrowa.

Pogoda
Temperatura powietrza: 10-15°C
Temperatura toru: 11-18°C
Słonecznie przez cały dzień

Testy grupowe w Walencji, dzień 1/3 - 01.02.2010, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F101:12,574--102408,510
2. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:12,7840,2100,21074296,370
3. Michael SchumacherMercedes GP W011:12,9470,3730,16340160,200
4. Nico RosbergMercedes GP W011:13,5430,9690,59639156,195
5. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-251:13,8461,2720,30386344,430
6. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:14,4491,8750,60375300,375
7. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:14,7622,1880,3131872,090
8. Robert KubicaRenault R301:15,0002,4260,23869276,345
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
crush, 02.02.2010 12:19[!]
chyba nie ma żadnego porządnego live timingu oprócz tych cyklicznie odświeżanych info: http://www.f1ultr...-2010-02-02,207.html
greg007, 02.02.2010 12:29 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Bardzo porzadny nie jest, ale za to wmiare na zywo: [urln=http://babelfish....TrUrl=Translate]link

Chyba ze wolisz po francusku, to http://www.f1-direct.fr/page/essais.php,
Sa tylko czasem problemy z iloscia uzytkownikow i serwer nie wyrabia.
Bart2005, 02.02.2010 12:38[!]
No jest coś nie tak pod tymi linkami bo próbuję się wbić od dłuższego czasu.

Czasy można śledzić na stronie http://www.kubico...i-dzien-2/#more-3738 co kilka minut odświeżają informacje i opisują co się dzieje na torze.
tomekzzar, 02.02.2010 12:39[!]
testy czy nie testy miło jest oglądać Ferrari z przodu,nikt mi chyba nie powie ze Reno będzie wygrywać w tym sezonie..
alienjam, 02.02.2010 12:41[!]
Rzeczywiście przeciążony serwer mają ale dobrze jest, dzięki.
sobiibos, 02.02.2010 16:44[!]
kubica 1.12.501 (godz. 16.40) czyli nie ma tragedi
oligator, 02.02.2010 16:54[!]
teraz 1.12.426 naprawde nie ma co sie martwic
sobiibos, 02.02.2010 17:03[!]
red flag hehe cos z winy kubicy ciekaw jestem tylko co

pewnie engine??;p
alienjam, 02.02.2010 17:10[!]
History of the accidents:
Pilots - Kubica
Reason - Engine
Red cloth - 16:58

Silnik nie wytrzymał czasów w granicach 1.12.426 xP
czarodziej_f1, 02.02.2010 17:45[!]
a może jeździli do ostatniej kropli paliwa? Podczas testów każdy zespółł z reguły prędzej czy później to sprawdza.
sobiibos, 02.02.2010 17:53[!]
nie jakos tego sobie nie wyobrazam ale pewnie niedlugo sie dowiemy
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca