F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie

Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle

Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie

McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie

Force India potwierdziło skład na testy w Barcelonie

FIA testuje w Barcelonie procedurę wznawiania wyścigu z pól startowych
Nataniel Piórkowski, 7 marca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

FIA przeprowadziła we wtorek pierwszy test procedury wznawiania wyścigu z pól startowych.

Od tego roku po zakończeniu okresów neutralizacji rywalizacja będzie wznawiana nie jak dotychczas na drodze lotnego restartu, ale z pól startowych.

Zgodnie z procedurą na panelach informacyjnych pojawi się komunikat SS, a zespoły zostaną poinformowane poprzez oficjalny system FIA o restarcie z pól startowych ("STANDING START"). W tym samym momencie zgasną pomarańczowe światła na dachu samochodu bezpieczeństwa. Jeśli będą panowały niesprzyjające warunki istnieje opcja wysłania komunikatu "RS" oznaczającego lotny restart.

FIA nie dysponuje w Hiszpanii panelami świetlnymi, ale we wtorek sprawdziła oprogramowanie, zapewniając, iż kierowcy otrzymują poprawne informacje na ekranach kierownic swych bolidów.

Dzięki wtorkowej próbie zawodnicy mogli także zyskać pierwsze wrażenia płynące ze startu z pól startowych na zużytych i niedogrzanych oponach. Problem ogumienia, a w szczególności różnic w poziomie jego przyczepności występujących pomiędzy poszczególnymi bolidami, był jednym z kluczowych argumentów przeciwko wprowadzeniu restartów z pól startowych.

„Ta nawierzchnia wymaga dużo wyższej temperatury” – powiedział Kevin Magnussen z Haasa. „Wykonanie restartu w takich warunkach było dzisiaj [wtorek] niemożliwe. Nie moglibyśmy zrobić tego podczas wyścigu. W ogóle nie mogłem zmusić do pracy ogumienia w moim bolidzie”.

Kolejne testy zastosowania nowej procedury zostaną przeprowadzone w środę i czwartek. Do tej pory z FIA współpracowały teamy Mercedesa, Ferrari, Red Bulla, Haasa i Williamsa.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca