F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Russell na czele tabeli drugiego dnia testów na Hungaroringu

Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie

Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019

Zimowe testy przed sezonem 2019 nie odbędą się w Bahrajnie

Zespoły omawiają przeniesienie zimowych testów z Barcelony do Bahrajnu

Artiom Markiełow weźmie udział w testach F1 na Hungaroringu

Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Mercedes testuje nowe czerwone światełka umiejscowione na powierzchniach bocznych tylnego skrzydła.

Czerwone światełka zostały zamontowane w bolidzie Lewisa Hamiltona na prośbę FIA. Organ zarządzający chce ocenić, czy możliwa jest poprawa widoczności bolidu w deszczowych warunkach. Słoneczna pogoda panująca w Barcelonie sprawia jednak, że w trakcie jazd można jedynie ocenić działanie rozwiązania.

Chociaż minął termin wprowadzania zmian w przepisach technicznych na sezon 2019, zespoły wciąż mogą zdecydować się na ich zmodyfikowanie po osiągnięciu jednomyślności. FIA przysługuje także prawo do wymuszenia zmian w regulaminie powołując się na względy bezpieczeństwa – doszło do tego w przypadku halo, którego obowiązek stosowania od bieżącego sezonu potwierdzono dopiero w lipcu ubiegłego roku.

Testowane przez Mercedesa światełka nie są nowością w sportach motorowych – z podobnego systemu korzystają od kilku lat prototypy startujące w WEC. Uważa się jednak, że jest to pierwsza próba umieszczenia tego typu rozwiązania w bolidzie jednomiejscowym.




  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 15.05.2018 14:50[!]
Fajny patent, ale jeśli zostanie wprowadzony na stałe, to mam nadzieję, że te światła będą używane wyłącznie w warunkach deszczowych, a nie jako uzupełnienie do tylnej lampki, która spełnia również inne funkcje, niż tylko ostrzegawczą w deszczu...
marios76, 15.05.2018 15:03[!]
@rno2 Juz myślałem, ze Mercedes testuje tk dla Williamsa, zeby pokazywali z ktorej strony ich dublowac! ;)
Pro-Skill, 15.05.2018 16:27[!]
W porównaniu do dolnego światełka świecą marnie. Dojdzie jeszcze sprej z opon podczas jazdy po mokrym i pewnie będzie jeszcze gorzej widoczne niż na zdjęciu powyżej. Ale ze względów bezpieczeństwa i tak pewnie to wprowadza.
WooQash, 15.05.2018 16:44[!]
Szczerze? Jakoś mi się nie wydaje aby te światełka na skrzydle były bardziej widoczne w deszczu.

1. Porównując te światełka do klasycznego widać różnicę w wielkości. W środkowym świetle jest 15 dużych "diod" (jeśli można tak to uznać chyba), które dają spore światło, a te diody w tych po bokach są maciupkie i skupione tylko w linii, a nie w prostokącie, więc siłą rzeczy będą dawały mniejsze światło niż to duże.

2. Nie wiem czy w ogóle one będą widoczne kiedy z kół będą płynęły strugi wody. O ile z tyłu ma to szansę bytu, to te po bokach są na wysokości tylnych kół, a kiedy popłynie z nich woda to i tak nie będzie ich widać, a mając na uwadze punkt 1 to już w ogóle. W WEC jest trochę inaczej, bo koła są zabudowane i te strugi wody nie są wyrzucany tak do góry jak w F1.

Może i to ładnie wygląda, ale w mojej ocenie nie zda egzaminu wcale.
Pro-Skill, 15.05.2018 17:04[!]
@WooQash Mam dokładnie takie same odczucia. Już lepiej by działały gdyby przyczepili je pod dolnym skrzydłem w jednej długiej linii.
exxxile, 15.05.2018 17:48[!]
Na pewno w niczym nie zaszkodzą.
slipstream, 15.05.2018 17:48[!]
Akurat nie ma co sobie wyobrażać bo wszystko dobrze widać na zdjęciach czy to LeMans w deszczu gdzie się stosuje podobne rozwiązanie, czy na zdjęciach F1 żeby zobaczyć jak dokładnie rozchodzi się pióropusz wody (podpowiem że najbardziej to by zasłonił tę długą poziomą listwę pod skrzydłem). Więc sorry panowie, ale tworzycie jakieś kompletne banialuki "bo mnie się wydaje" zamiast zweryfikować to na bogatym w sumie materiale zdjęciowym z wielu lat.
oxiplegatz, 15.05.2018 18:58[!]
Ten patent może trochę poprawić widoczność w silnym deszczu: https://a.sidepod...px-1miouvqn77lg0.jpg
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca