F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Russell na czele tabeli drugiego dnia testów na Hungaroringu

Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie

Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019

Zimowe testy przed sezonem 2019 nie odbędą się w Bahrajnie

Zespoły omawiają przeniesienie zimowych testów z Barcelony do Bahrajnu

Artiom Markiełow weźmie udział w testach F1 na Hungaroringu

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
Nataniel Piórkowski, 16 maja 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszym czasem okrążenia drugiego dnia grupowych testów Formuły 1 na torze Circuit de Barcelona Catalunya.

Trzy dni po wywalczeniu drugiego miejsca w Grand prix Hiszpanii Bottas powrócił za kierownicę bolidu W09 i pokonał blisko 140 okrążeń. Fin ustanowił swój najlepszy rezultat: 1:16,904s w trakcie porannej części zajęć, korzystając z supermiękkiego ogumienia.

Antonio Giovinazzi, który po raz pierwszy otrzymał szansę sprawdzenia konstrukcji Ferrari SF71H popisał się na hiprmiękkiej mieszance wynikiem gorszym o 0,068s. Czołową trójkę uzupełnił rezerwowy kierowca McLarena – Lando Norris, który wykręcił swój osobisty rekord na miękkich oponach.

Na kolejnych pozycjach uplasowali się Kevin Magnussen z Haasa oraz współpracujący z Force India Nikita Mazepin. Debiutujący w barwach Renault Jack Aitken przejechał 120 kółek i zakończył dzień na szóstym miejscu, przed etatowym zawodnikiem Saubera – Charlesem Leclerkiem.

Ósmy czas środowej sesji ustanowił Robert Kubica, pomagający Williamsowi w uporaniu się z problemami z bolidem FW41. Polski kierowca ma za sobą owocny dzień: pokonał 123 okrążenia, a swój najlepszy wynik: 1:19,253s ustanowił na hipermiękkich Pirelli PZero.

Pierre Gasly, który otrzymał do dyspozycji popołudniową część sesji, pokonał zaledwie 39 okrążeń i ustanowił dziewiąty czas. Na jedenastym miejscu znalazł się Jake Dennis w Red Bullu RB14. Brytyjczyk stracił do Bottasa 3,5 sekundy a popisał się lepszym czasem od Seana Gelaela oraz Nicholasa Latifiego. Przygotowujący się do występu w pierwszym treningu w Montrealu Kanadyjczyk odpowiadał w środę za realizację planu jazd Pirelli, podobnie jak dziesiąty w tabeli Stoffel Vandoorne z McLarena.

Kolejne testy Formuły 1 odbędą się po lipcowym Grand Prix Węgier.

Testy grupowe po GP Hiszpanii, dzień 2/2 - 16.05.2018, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Valtteri BottasMercedes W091:16,904--139647,045
2. Antonio GiovinazziFerrari SF71H1:16,9720,0680,068148688,940
3. Lando NorrisMcLaren Renault MCL331:18,0391,1351,06780372,400
4. Kevin MagnussenHaas Ferrari VF-181:18,2741,3700,23575349,125
5. Nikita MazepinForce India Mercedes VJM111:18,3441,4400,070112521,360
6. Jack AitkenRenault R.S.181:18,9422,0380,598120558,600
7. Charles LeclercSauber Ferrari C371:18,9932,0890,051139647,045
8. Robert KubicaWilliams Mercedes FW411:19,2532,3490,260123572,565
9. Pierre GaslyToro Rosso Honda STR131:19,4102,5060,15739181,545
10. Stoffel VandoorneMcLaren Renault MCL331:19,9143,0100,50496446,880
11. Jake DennisRed Bull TAG-Heuer RB141:20,4403,5360,52675349,125
12. Sean GelaelToro Rosso Honda STR131:20,7633,8590,32383386,365
13. Nicholas LatifiForce India Mercedes VJM111:21,4124,5080,649121563,255
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 16.05.2018 18:34[!]
Sauber z takim czasem startowałby z 7 miejsca :)
rad95, 16.05.2018 18:57[!]
Z 7 miejsca ?!?!?! Perez który jako ostatni wszedł do Q2 miał czas 1:18,7 natomiast Leclerc ma 1:18,9. A z 7 pola stratował Magnussen i miał 1;17,6. Sauber był blisko 7 miejsca ;)
rno2, 16.05.2018 19:09[!]
Jak to jest w końcu z tym czasem RK?
Jedne źródła mówią, że zrobił ten czas na hs, a inne, że na SS...
nate, 16.05.2018 19:23[!]
@rno2 Poprawiliśmy za Autosportem na hipermiękkie.
piro, 16.05.2018 19:25[!]
piwo, 16.05.2018 19:52[!]
Noris Lando lepiej niż vandorne w kwalifikacjach na tych samych oponach i blisko wyniku Alonso. Wiec obstawiam w 2019 roku Lando zamiast vadorna do mclarena.Kubica na 8 okrazeniowym stincie miał swój best lap więc 1m18,5 było do zrobienia na hyperach. No ale to chyba już nie ten poziom co kiedyś miał. Brakuje tego czynnika lal. Jest szybko ale nie ma tego zaskoczenia jak on to zrobil. Ot poprawną jazda. Fajne porównanie giovinazi w sauberze i ferrari. Widać Leclerc w ferrari byłby szybszy od vettela i chyba to on zastąpi raikonena w przyszłym roku. Fajnie Leclerc zdystansował ericsona. Coś czego werlain nie potrafił robi Leclerc i widać już kolejna gwiazde. I jednocześnie brak raczej szans dla werlaina.
krecik705, 16.05.2018 20:09[!]
@piwo Byłbym ostrożniejszy w ocenie Kubicy. Wszak to tylko testy, a po za tym nie wiemy na jakim setupie jechał, parametrach silnika itp. Mam natomiast nadzieję, że sam kierowca podzieli się z nami raportem z dzisiejszego dnia w dozwolonym mu zakresie.
piwo, 16.05.2018 20:16[!]
No wiadomo że g.wno wiemy. Ale noris Lando na tym skręconym silniku pojechał na takich samych oponach prawie jak Alonso. A Robertowi na tych samych oponach do sirotkina trochę zabrakło. Fakt że stunt 5 okrążeń ale chciałoby się żeby dokopał sirotkina conajmniej 1s bo sirotkina to nie Alonso. Kiedyś nie miałbym wahań i stawialbym Kubicę na równi z Alonso, a teraz myślę że troche brakuje prędkości. Jest szybciej od sieriozy ale widać Williams ocenił że nie na tyle by nie wziąć 20mln. Jakby to była różnica 1s na korzyść Kubicy myślę że ten by już jeździł w F1.
cravenciak, 16.05.2018 20:52[!]
Ten nick to nieprzypadkowy widzę, proponuję ograniczyć.
kovalf122, 16.05.2018 21:43[!]
@piwo
1. Skąd info, że Norris miał skręcony silnik? W jaki sposób taka wiedza wychodzi poza zespół? Ja wiem, że Norris to giga talent, widziałem na własne oczy jego dziewicze jazdy samochodem F1 na Hungaro w zeszłym roku (imponująco atakował pierwszy zakręt), ale nie róbmy z niego pół-Boga.
2. Próbujesz porównać dzisiejsze jazdy Kubicy do poczynań Sirotkina z weekendu wyścigowego. Ale czy dysponujesz wiedzą na temat realizowanych przez tych kierowców programów? Wiesz jaka była różnica w temperaturze toru i jego nagumowaniu? Jesteś w stanie podać poziom paliwa w samochodzie Kubicy na poszczególnych przejazdach? Bądźmy poważni, to już nie pierwsze testy, a dalej niektórzy tu kreują się na nowego Gutowskiego...
piwo, 16.05.2018 21:55[!]
No właśnie o tym mówię. Noris jak robi dobry czas to teksty że miał na pewno nieskrecony silnik, zero w baku i że cisnął na maksa. A Robert jak testuje to zawsze zatankowany pod korek i silnik zdławiony. Mówię tylko tyle że ci są dobzi zabłysnęli na testach ( Lando, Leclerc). Kiedyś tak samo na testach błyszczał Kubica. Był lepszy niż większość stawki.
tcx, 16.05.2018 23:05[!]
a co miał Kubica zrobić, jak ma najgorsze auto w stawce?
Było nieźle. Nieważne, ile miał paliwa. Nie był ostatni.
marios76, 16.05.2018 23:32[!]
Fajnie wyglada w wynikach flaga Leclerca i Kubicy obok siebie :)
DBR, 17.05.2018 10:55[!]
Cytat kovalf122 :
2. Próbujesz porównać dzisiejsze jazdy Kubicy do poczynań Sirotkina z weekendu wyścigowego.


Czy aby na pewno ? Sirotkin
2 trening - 1.22.060
3 trening - 1.19.909
Q1 - 1.19.695
wyścig - 1.22.680
Kubica :
1 trening - 1.21.510
testy - 1.19.253

Więc w ciągu tego weekendu wyścigowego i testów zaraz po to Kubica był szybszy od Sirotkina.
Co do paliwa to o ile nie wiemy ile tak naprawdę w Q1 miał Sirotkin, to Kubica swój najlepszy czas uzyskał na początku stinta 7 czy 8 okrążeń więc trochę wachy miał na pokładzie. Ilość pitstopów zaś pokazuje, że po prostu ciężko pracował nad ustawieniami dla zespołu a nie pod siebie by na maksa wykręcić najlepszy czas. Tak uważam.
Pietrek, 17.05.2018 13:08[!]
Cytat marios76 :
Fajnie wyglada w wynikach flaga Leclerca i Kubicy obok siebie :)


No co ty nie powiesz.
marios76, 18.05.2018 11:51[!]
@Pietrek Wszystko to, czego nie wiesz. :D

@DBR Trzeba wziac pod uwage, ze podczas T2,3 czy PP tor jest bardziej nagumowany. Ale tez nie wiadomo, ile tej gumy zostalo od GP do testow. Wychodzi na to, ze prawie dwie doby nikt nie jeździł, a chocby wiatr moze czesc gumy usuwac i nanosic zanieczyszczenia. Deszcz pomijam bo nie padalo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca