F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Zespoły F1 chcą ograniczenia testów w sezonie 2019
Nataniel Piórkowski, 29 czerwca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 zwrócą się do FIA z wnioskiem o ograniczenie dni testowych w sezonie 2019.

W ubiegłych latach przed startem mistrzostw organizowano dwie czterodniowe tury testów. Następnie w trakcie sezonu odbywały się dwie dwudniowe sesje, przy czym połowę z nich zespoły musiały przeznaczać na współpracę z początkującymi kierowcami. Taki format obowiązuje także w tym sezonie.

Pośród zespołów panuje jednak porozumienie co do tego, że przy kalendarzu liczącym 21 wyścigów nawet tak ograniczone testy stanowią duże obciążenie dla personelu pracującego na torze. Pada także argument, że wysokie przebiegi notowane przez kierowców podczas ośmiu dni zimowych zajęć doprowadzają do zbyt dużych obciążeń zasobów w okresie, gdy zespoły nie mają do dyspozycji zbyt wielu nowych części.

Menedżerowie teamów odbyli ostatnio nieformalne spotkanie, podczas którego dyskutowali na temat propozycji ograniczenia zimowych testów do jednej pięciodniowej tury. W trakcie sezonu miałaby zostać zorganizowana tylko jedna tura zajęć – prawdopodobnie odbyłaby się ona w Hiszpanii, a udział w niej braliby wyłącznie młodzi kierowcy, co pozwoliłoby spełnić wymagania narzucane przepisami. Zmiany nie miałyby wpływu na format testów opon, jakie odbywają się po zakończeniu sezonu w Abu Zabi.

Zespoły nie przeprowadziły jeszcze jeszcze oficjalnych rozmów z FIA. Prawdopodobnie dojdzie do tego podczas nadchodzącego posiedzenia grupy roboczej do spraw sportowych, której posiedzenie zaplanowano na środę przed Grand Prix Niemiec.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 29.06.2018 15:26[!]
Proponuje brak testów. W GP Australii mielibyśmy ciekawe sytuacje :D To byłby prawdziwy test na to, czy samochód jest bezawaryjny :P
Masio, 29.06.2018 16:33[!]
To wszystko zmierza w złym kierunku...
WooQash, 29.06.2018 16:33[!]
To zespoły chcą czy nie chcą w końcu? Jedni narzekają na mało testów, bo nie mogą sprawdzać, a inni że nie chcą testów? O co tutaj chodzi do ciężkiej cholery?

Testy powinny być organizowane. Zespół nie chce brać udziału - to nie bierze i tyle. Nie wierzę w to, że nie byłoby kilku zespołów, które nie chciałyby z tego korzystać? Ferrari, Mercedes, Red Bull? Ich stać, a jeśli innych nie to won.
pluto, 29.06.2018 17:40[!]
moja propozycja to 3-dni zimowych i 3-4 w trakcie sezonu np. po Gp Hiszpanii,Wegry,Japonia oraz ew. na torze którego nie ma w kalendarzu np.Jerez,Magny-cours
Olek89, 29.06.2018 21:49[!]
Cytat WooQash :
To zespoły chcą czy nie chcą w końcu? Jedni narzekają na mało testów, bo nie mogą sprawdzać, a inni że nie chcą testów? O co tutaj chodzi do ciężkiej cholery?
To tak samo jak z ciągłością decyzji FIA w sprawie poziomu docisku aero:
- mały docisk = wolne bolidy
- zrobimy większy docisk żeby bolidy były szybkie
- zmniejszymy docisk, żeby dało się wyprzedzać
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca