F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Antonio Giovinazzi zakończył na czele pierwszy dzień testów F1 na Hungaroringu. Włoch uzyskał na hipermiękkich oponach rezultat lepszy o 0,5s od rekordu toru należącego do Sebastiana Vettela.

Włoch ma na koncie pracowity dzień. Po pierwszej części zajęć junior Scuderii przewodził tabeli z czasem 1:16,887s, wykręconym na miękkich oponach. Po założeniu supermiękkiej mieszanki Giovinazzi zbliżył się na 0,7s do rekordowego wyniku Sebastiana Vettela z sobotniego treningu przed Grand Prix Węgier. Na dwie godziny przed zakończeniem jazdy Włoch otrzymał do bolidu nieużywane w trakcie wyścigowego weekendu hipermiękkie opony, na których odnotował wynik 1:15,648s.

Na drugim miejscu wtorkową sesję ukończył Marcus Ericsson z Saubera, który stracił do pierwszej pozycji 2,5 sekundy. Trzecia pozycja w tabeli przypadła etatowemu kierowcy Toro Rosso – Brendonowi Hartleyowi z dorobkiem 126 okrążeń. Na torze pracowała także druga konstrukcja STR13, wykorzystywana przez Pirelli w celu realizacji programu rozwojowego ogumienia. Za jej sterami zasiadł Sean Gelael. Po południu Indonezyjczyk rozbił swój bolid w szybkim zakręcie numer jedenaście. Do incydentu doszło krótko po tym, jak 21-latek uzyskał swój najlepszy rezultat dnia – 1:21,451s.

Rozwojowy kierowca McLarena – Lando Norris zakończył pracę na czwartej pozycji z wynikiem 1:19,294s, osiągniętym na miękkich oponach. Rywal Brytyjczyka w walce o mistrzostwo F2 – George Russell przejechał tylko 49 okrążeń i zakończył sesję na piątym miejscu, ze stratą 0,5s do swego rodaka.

Szóstym czasem popisał się Daniel Ricciardo, który jako jeden z trzech kierowców miał okazję przetestować przednie skrzydło w specyfikacji 2019. Pozostałymi dwoma byli Nicholas Latifi (Force India) oraz Oliver Rowland (Williams). Na ósmym miejscu sklasyfikowany został Nico Hulkenberg, który stracił do Giovinazziego ponad pięć sekund. Na ponad godzinę przed końcem zajęć nad torem przeszła krótka acz intensywna ulewa. Kierowcy nie byli już w stanie poprawić swoich czasów. Ricciardo i Norris wykorzystali deszczowe warunki do pokonania dodatkowych okrążeń na przejściowych oponach.

Testy grupowe po GP Węgier, dzień 1/2 - 31.07.2018, Hungaroring - 4,381 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Antonio GiovinazziFerrari SF71H1:15,648--96420,576
2. Marcus EricssonSauber Ferrari C371:18,1552,5072,50795416,195
3. Brendon HartleyToro Rosso Honda STR131:19,2513,6031,096126552,006
4. Lando NorrisMcLaren Renault MCL331:19,2943,6460,043107468,767
5. George RussellMercedes W091:19,7814,1330,48749214,669
6. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB141:19,8544,2060,073125547,625
7. Nicholas LatifiForce India Mercedes VJM111:19,9944,3460,140103451,243
8. Nico HulkenbergRenault R.S.181:20,8265,1780,83265284,765
9. Oliver RowlandWilliams Mercedes FW411:20,9705,3220,14445197,145
10. Sean GelaelToro Rosso Honda STR131:21,4515,8030,481109477,529
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 01.08.2018 00:24[!]
Dość imponujący wynik młodego Włocha.
maciejas512, 01.08.2018 08:17[!]
Jak to jest, że takie Ferrari czy Mercedes(akurat nie w tym przypadku) czy nawet McLaren swoim kierowcom dają przejechać szybkie kółka, a Williams Robertowi nie :P Czyż było by to im nie na rękę Oo
JuJu_Hound, 01.08.2018 09:14[!]
Dla Williamsa szybsze czasy Roberta sa nie na reke z jednego powodu - musieliby znowu odpowiadac na niewygodne pytania nt zastepowania Robertem Sirotkina. A tak dzieki programowi z "wolnymi czasami" maja swiety spokoj i moga skupic sie na pracy.
Matthias, 01.08.2018 09:59[!]
Tak w ogóle - mógłby ktoś wyjaśnić, na jakich zasadach Ticktum nie mógł wyjechać, a Mazepin i Gelael już mogli?
Haifisch7734, 01.08.2018 12:19[!]
@Matthias
Wg tego artykułu https://www.autos...nce-goes-back-to-ban jest to spowodowane jego dwuletnim zawieszeniem w 2016 roku, gdy podczas SC wyprzedził 10 samochodów i umyślnie się zderzył z innym. Przez to nie mógł (jak zrozumiałem) zdobyć dodatkowych punktów, które są dodawane do superlicencji, żeby móc brać udział w testach.
Ralph1537, 01.08.2018 12:35[!]
a gdzie czas Kubicy??
Haifisch7734, 01.08.2018 12:45[!]
@Ralph1537
Wczoraj jeździł Rowland.
Ralph1537, 01.08.2018 13:15[!]
No własnie a nie ma nic o dzisiejszym dniu, powinny być wyniki na żywo, a tu dupa
placcini, 01.08.2018 13:56[!]
KUB - P2 1:18.451 - opony chyba Medium.
Damos, 01.08.2018 13:57[!]
spokojnie, Kubica zrobił już 1:18.451 (ultrasofty chyba) i ma drugi czas, so far...
gnodeb, 01.08.2018 14:37[!]
Wygląda jakby Ferrari się popisało, a reszta udaje politowanie, że oni to przyjechali tu na poważne testy, a nie jakieś szybkie jeżdżenie ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca