F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Pirelli: Zimowe testy powinny odbywać się w Hiszpanii i Bahrajnie

Raikkonen z najlepszym czasem na zakończenie zimowych testów

Relacja z czwartego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Vettel wyśrubował rekord toru trzeciego dnia drugiej tury testów

Relacja z trzeciego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Ricciardo ustanawia rekordowy wynik podczas środowych testów

Relacja z drugiego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

FIA testuje w Barcelonie procedurę wznawiania wyścigu z pól startowych

Vettel z najlepszym czasem 1. dnia drugiej tury zimowych testów

Relacja z pierwszego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Testy na Paul Ricard dzień 2: Finowie górą
Marek Roczniak, 15 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na konfiguracji 2D-SC toru Paul Ricard najszybszym kierowcą okazał się Kimi Raikkonen (Ferrari), pokonując o mniej niż 0,1 sekundy swojego rodaka Heikkiego Kovalainena, który w czwartek zastąpił Lewisa Hamiltona w zespole McLaren. Warto dodać, że Raikkonen zdołał poprawić wczorajszy czas Hamiltona o ponad 0,2 sekundy.

Trzeci czas ponownie uzyskał Robert Kubica (+0,525s), który zakończył dwudniowe przygotowania zespołu BMW Sauber do Grand Prix Monako. Obok pracy nad ustawieniami, Polak sprawdzał różne specyfikacje aero i zawieszenia, a także testował opony (w najbliższych dwóch wyścigach użyte zostaną dwie najbardziej miękkie mieszanki Bridgestone).

Mimo, że krótka wersja (3,593 km) Circuit Paul Ricard oferuje znacznie lepszą przyczepność niż ulice Monte Carlo, zespół poczynił dobre postępy z bolidem F1.08 w konfiguracji zapewniającej duży docisk. Tym razem samochód nie sprawił żadnych problemów technicznych i pomimo deszczu w środku dnia Kubica zdołał wykonać cały program. Jutro Polaka zastąpi Nick Heidfeld, który na dłuższej i zarazem szybszej konfiguracji toru w Le Castellet (5,255 km) będzie uczestniczył w przygotowaniach do Grand Prix Kanady.

Czwartym najszybszym bolidem ponownie okazał się Red Bull RB4, który tym razem poprowadził David Coulthard, zastępując Marka Webbera. Zmiana kierowcy nastąpiła dzisiaj także we wszystkich pozostałych zespołach (zgodnie z porozumieniem o ograniczeniu testów w trakcie sezonu zespoły mogą testować tylko z jednym bolidem na raz). Tuż za Coulthardem uplasował się Jenson Button (Honda), notując gorszy czas od Szkota o mniej niż 0,1 sekundy. Jeszcze mniejsza różnica rozdzieliła Buttona o Sebastiena Bourdaisa, który powrócił dzisiaj za kierownicą bolidu Toro Rosso STR3. Francuz przeprowadził między innymi udaną symulację wyścigu w nowym aucie.

Poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścili się jeszcze dwaj kierowcy: Jarno Trulli (Toyota) i Nelson Piquet Jr (Renault). Ten ostatni był zdecydowanie najbardziej pracowitym kierowcą podczas czwartkowych testów na południu Francji, łącznie przejeżdżając 193 okrążenia, co przekłada się na blisko 700 kilometrów. Czasy powyżej jednej minuty i siedmiu sekund uzyskali pozostali uczestnicy dzisiejszych testów: Kazuki Nakajima (Williams) i dzielący się jednym bolidem kierowcy Force India – Adrian Sutil (Niemiec jeździł rano) i Giancarlo Fisichella (Włoch jeździł po południu). Dzisiaj na torze ani razu nie pojawiła się czerwona flaga.

Pogoda
Temperatura powietrza: 16-22°C
Temperatura toru: 19-36°C
Rano pochmurno, po obiedzie trochę deszczu, później słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Paul Ricard (wersja 2D-SC - 3,593 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:05,381   102 
2.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23 1:05,471 +0,090 89 
3.Robert Kubica BMW Sauber F1.08 1:05,906 +0,525 136 
4.David Coulthard Red Bull Renault RB4 1:06,001 +0,620 82 
5.Jenson Button Honda RA108 1:06,091 +0,710 156 
6.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3 1:06,125 +0,744 110 
7.Jarno Trulli Toyota TF108 1:06,205 +0,824 120 
8.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:06,355 +0,974 193 
9.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30 1:07,080 +1,699 129 
10.Adrian Sutil * Force India Ferrari VJM01 1:07,104 +1,723 66 
11.Giancarlo Fisichella * Force India Ferrari VJM01 1:07,123 +1,742 64 
* dzielili się jednym bolidem
Źródło: my.ing-renaultf1.com (wyniki)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cichy, 15.05.2008 18:38[!]
Alonso na 1 zamiast Kimiego i szafa gra ;) cały sezon może tak być :)
Ducsen, 15.05.2008 18:39[!]
Renault daje zbierać doświadczenie Piquetowi, zobaczymy co z tego wyjdzie, bo w ostatnim GP manewr na Buttonie 1 klasa.
McLuke, 15.05.2008 19:32[!]
Piquet JR. jeszcze troche i przekroczyłby barierę 200 kółek <wow> :D Pewnie myśli, że jak jest w stanie przejechać tyle kółek to bedzie mół dłużej zostać w F1.. :P
Już się nie mogę doczekać Monaco - na tym torze zawsze dużo sie dzieję :D
Kubecks, 15.05.2008 20:20[!]
Pogoda na najblizsze dni dla Monaco wyglada interesujaco ;) Przy jednoczesnym braku kontroli trakcji mielibyśmy baardzo interesujacy wyscig, zarazem bardzo niebezpieczny...
Volk, 15.05.2008 20:21[!]
Już się nie mogę doczekać Monaco – na tym torze zawsze dużo sie dzieję :D

Szczegolnie w kwestii wyprzedzania.
benethor, 15.05.2008 20:26[!]
Volk sie tam czepiasz...Jak sie nie wyprzedzają to albo sie ktoś rozwali, albo można piękny tor podziwiać :P

A nelsinho faktycznie dzisiaj sie nakręcił...Cóż, każde kółko doświadczenia więcej sie przyda.

Na szczęście maki za dużo nie odstają od ferrari, chociaż to może być wina paliwa...

Ciekawe z kolei czy te czasy RA108 to z KERSem czy bez...
McLuke, 15.05.2008 20:45[!]
@Volk:
coś sugerujesz?? Czy coś Ci nie pasuje?
Bo nie rozumiem w tym momencie twojego komentarza...
Ja po prostu lubie ten tor za to, ze nigdy nie da się przewidzieć co się moze zdarzyć - jeden bład i lądujesz na bandzie - na tym polega "piękno" tego toru... Z walki moga zostać wyeliminowani najwięksi faworyci, a to czyni to GP jeszcze bardziej ekscytujacym :D
Panie moderze: proszę wyciać oba posty (mój i Volk'a), co by nie było już zamieszania ani "off topów" w komentarzach ;)
kimir, 15.05.2008 21:00[!]
Ja tylko mam nadzieję, że Kimi nie powtórzy swojego zeszłorocznego występu. Choć po starcie z 16 pola udało mu się sporo nadrobić, więc jeśli się musi, to coś jednak da się wyprzedzić:)
jędruś, 15.05.2008 21:13[!]
O , Sutil szybszy od Fisco :D Pewnie to przez to , że popołudni była mniejsza przyczepność wywołana południowymi opadami deszczu .
Nakajima coś też bardzo słabo . Nelsinho i Renault ostro przygotowują się do GP Monako . A Nelsonek ma po co trenować . Najbliższe wyścigi mogą być dla niego kluczowe , jeśli chce pozostać w Renault i dalej w F1 . Kółek przejechał naprawdę dużo .
Ferrari i Mclaren wydają się być naprawdę mocne . Aż 0,5 s lepiej od Kubka na tak wolny i krótkim torze . Ale nie należy zapominać , że w Monako tor jest jeszcze wolnijszy, brudniejszy i krótszy . Czas Kubka jednak jest dobry i dobrze , że BMW nie miało dziś problemów technicznych .
W środku też strasznie gęsto . Tak na prawdę jest teraz aż 5 niemal równorzędnych zespołów ( Renault , Williams( który w Monako zawsze jest potwornie mocny ) , Red Bull , Honda ( choć ci ostatnio trochę odstawali , ale nowe części wydaje się być trafione ) i STR ( który powraca do walki z nowym bolidem ) oraz oczywiście Toyota która odnotowało lekki spadek formy ( jak przeważnie po bardzo udanym początku sezonu ) .
BMW wydaje się być dalej w czołowej trójce . Choć nie jestem pewien czy Kubek będzie w stanie zawalczyć o zwycięstwo .
seba_d, 15.05.2008 21:52[!]
Ja tam jestem spokojny o formę BMW w testach przeważnie są między 6-8 miejscem, czyli są postępy.
Honda zrezygnowała z Super Aguri to inwestują w uszy to już chyba trzecia wersja, podobne do BMW tylko dużo większe.
Statek, 16.05.2008 08:54[!]
Testy testami ,ale np widać poprawe Ferrari bo w 2007 roku tu na testach nie byli szybcy a teraz prosze Raikkonen rekord zrobił.
Bart2005, 16.05.2008 10:55[!]
Wyniki testów są optymistyczne :)
Dobrze, że STR3 podróżowało bez usterek.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca