F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Oficjalne oświadczenie Hondy w sprawie wycofania się z F1

Takeo Fukui: "Zdecydowaliśmy się wycofać z udziału w Formule Jeden".
Piotr Bogucki, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 9336<< | lista | T- | T+ | >>
Szef HondyTakeo Fukui potwierdził w piątek rano w oficjalnym oświadczeniu natychmiastowe wycofanie się zespołu Honda Racing z Formuły 1. Po nocy pełnej szalonych spekulacji na temat przyszłości japońskiego zespołu wyścigowego, Fukui wyjawił na szybko zwołanej konferencji prasowej w Tokio, że problemy finansowe zmusiły koncern do podjęcia takiej decyzji.

„Honda musi ochraniać swoją główną działalność gospodarczą i zapewnić długoterminowy byt, w momencie gdy ogólna niepewność ekonomiczna nabiera na sile na całym globie.” – stwierdził. „Odzyskanie płynności zajmie najprawdopodobniej trochę czasu. W takich okolicznościach Honda podjęła szybkie i elastyczne kroki, aby przeciwdziałać nieoczekiwanemu i wszechogarniającemu kryzysowi we wszystkich obszarach biznesu”.

„Jednakże w ramach konieczności optymalizacji alokacji zasobów zarządczych, wliczając w to inwestycje dotyczące przyszłości, zdecydowaliśmy się wycofać z udziału w Formule Jeden. Rozpoczniemy konsultacje ze współpracownikami zespołu Honda Racing F1 oraz ich dostawcą silników – Honda Racing Development – na temat przyszłości obydwu przedsiębiorstw. Zalicza się do tego wystawienie zespołu na sprzedaż”.

Serwis autosport.com dowiedział się, że szef zespołu Hondy – Ross Brawn oraz dyrektor generalny Nick Fry mają polecieć do Tokio w poniedziałek w celu przedyskutowania przyszłości z japońskimi szefami. Źródła mówią, że szefowie zespołu zostali poinformowani, iż Honda będzie ich finansowała do marca 2009 roku, dając im trzy miesiące na znalezienie kupca przed całkowitym zatrzymaniem działalności.

Sugeruje się, że pracownicy zespołu zostali poinformowani o potencjalnych kupcach, którzy już się pojawili, podczas gdy Brawn próbuje osiągnąć porozumienie z Ferrari w sprawie dostawy silników, aby utrzymać zespół w F1. Fukui przyznał, że decyzja o wycofaniu się była bardzo ciężka, zwłaszcza gdy Honda osiągnęła zwycięstwo jako fabryczny zespół w 2006 roku i już zainwestowała mnóstwo pieniędzy w celu odzyskania topowej formy pod przewodnictwem Brawna.

Fukui dodał: „W trzeciej erze naszej aktywności w Formule Jeden Honda uczestniczyła w wyścigach grand prix od sezonu 2000, na początku z BAR, adaptując nowy format współpracy w ramach rozwoju konstrukcji wyścigowych. W konsekwencji, w celu dostosowania się do zmieniających się warunków wewnątrz Formuły Jeden, zdecydowaliśmy się na prowadzenie zespołu w 100% posiadanego przez Hondę od sezonu 2006”.

„Przezwyciężając wiele wyzwań, zespół Honda Racing wygrał grand prix w roku 2006, co zaowocowało wielkim wsparciem ze strony fanów Hondy z całego świata, oczekujących jeszcze większych sukcesów. Dlatego też była to bardzo ciężka decyzja do podjęcia bez możliwości spełnienia wszystkich oczekiwań naszych fanów. Korzystając z wiedzy, jaką nabyliśmy podczas tego ciężkiego okresu ekonomicznej zapaści, wspartej przez duch rywalizacji nabyty podczas aktywnego uczestnictwa w wyścigach, mamy zamiar kontynuować nasze zaangażowanie w osiąganie nowych celów. Kończąc, chciałbym wykorzystać tę okazję, by serdecznie podziękować wszystkim naszym fanom oraz tym, którzy wspierali działalność Hondy w F1, wliczając w to każdą osobę ze świata Formuły Jeden”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
04.12.2018  TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
23.11.2018  Alonso nie żałuje decyzji o powrocie do McLarena przed sezonem 2015
17.11.2018  Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?
Tagi:
Honda

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
honzo, 05.12.2008 20:06[!]
a ja mam zdanie takie:Honda nie straci tych 500mln dolarów na zespół ale moze stracic więcej jako "marka" bo zabraknie ich w najlepszych wyścigach świata
Huckleberry, 05.12.2008 21:59[!]
honzo nie ten target - Hondy nie kupuje się dlatego że startują w F1 w przeciwieństwie do Ferrari, Mercedes McLaren czy nawet choćby BMW z serii M. Honda jest dedykowana innemu klientowi - stąd ich rozpaczliwe ostatnio wysiłki żeby pokazywać się jako marka ekologiczna itp... Na odejściu z F1 wg mnie nic nie tracą. Choć mogli zyskać...
jacek2601, 06.12.2008 00:11[!]
Nie ma co płakać. Trudno stało się. Widocznie Honda nie potrafiła zaistnieć w tym sporcie. Tu panują ostre reguły gry. Tu nie chodzi o to kto ma ilu sponsorów jak pisał Chłodny, tu chodzi o to kto potrafi konstruować bolid który potrafi wygrywać. Jak ktoś tego nie potrafi to będzie w tym sporcie. Bo o to tu chodzi, a nie oszukujmy się Honda jako pełnowartościowy zespół tego nie potrafiła.
Wiadomo kryzys jest, cięcia są, każdy towar ma swoją cenę nawet technologiczną. Jak nie Honda to ktoś inny.
A może zabili ich ekoterroryści których tak pięknie wspierali na swoich bolidach. Być może to oni ogłoszą przetarg na swój silnik? Honda-McLaren? Ach to były piękne czasy.
Alien, 06.12.2008 01:53[!]
Co do wizerunku HONDY jako marki to cieniowanie w F1 nie bylo im chyba na reke ... Szkoda ,ze coraz mniej zespolow bedzie. Co z innymi chetnymi, ktorzy chcieli wejsc do F1 na czele z ProDrive ? Pewnie niedlugo zrobia ,ze kazdy zespol bedzie mogl miec 3 bolidy i bedziemy mieli nadal nie mniej niz 20 kierowcow w stawce i szanse dostana mlodzi kierowcy, ktorzy mieli za malo szczescia aby zalapac sie do tego waskiego grona juz jezdzacych.
Mick3y, 06.12.2008 11:41[!]
Pomysł trzema kierowcami się póki co na pewno nie uda - zespołom w dobie kryzysu zależy raczej na cięciu kosztów... ;/
mbg, 06.12.2008 13:46[!]
Ciekawe jak wpłynie zmiana silnika na pracę nad bolidem. Pewnie dostaną trochę po dupie. Głównie zabraknie czasu do przystosowania silnika do konstrukcji bolidu. A co do kupca to może jakiś Orlean się połaszczy he he... Orlen F1 Team. :P
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca