F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Piquet potwierdza rozstanie z zespołem Renault

"Oczywiście z wielkim rozczarowaniem przyjąłem taką wiadomość".
Marek Roczniak, 3 sierpnia 2009, wyświetlenia: 12395<< | lista | T- | T+ | >>
Nelson Piquet Jr nie czekając na oficjalny komunikat prasowy Renault sam ogłosił dzisiaj, że rozstał się z francuską stajnią, a raczej został przez nią poinformowany, że nie będzie więcej reprezentował jej barw.

„Otrzymałem informację od zespołu Renault F1, że jego zamierzeniem jest uniemożliwienie mi startów w pozostałych wyścigach tego sezonu” – powiedział Brazylijczyk. „Chcę podziękować małej grupie ludzi, którzy wspierali mnie i z którymi pracowałem w Renault F1, choć oczywiście z wielkim rozczarowaniem przyjąłem taką wiadomość”.

Piquet przyznał jednak, że odczuwa pewną ulgę w związku z zakończeniem niezbyt udanej współpracy z Renault i ma nadzieję, że otworzy mu to drogę do bardziej udanej kariery w F1. „Czuję pewną ulgę z powodu zakończenia najgorszego okresu w mojej karierze i mam teraz możliwość przywrócenia mojej kariery na właściwy tor oraz odzyskania reputacji szybkiego, zwycięskiego kierowcy”.

„Jestem graczem zespołowym i jest tuzin ludzi, z którymi pracowałem w mojej karierze, którzy mogą ręczyć za mój charakter i talent, poza niestety jedną osobą, mającą największy wpływ na moją karierę w Formule 1” – dodał Piquet, kontynuując wojnę słowną z szefem zespołu Renault – Flavio Briatore. „Na sezon 2009 Briatore obiecał mi, że wszystko będzie inaczej, że będzie mi poświęcana taka uwaga, na jaką zasługuję, choć nigdy tego nie otrzymałem, i że będę 'traktowany co najmniej na równi' w zespole”.

„Nakłonił mnie do podpisania kontraktu na bazie osiągów, z wymogiem zdobycia 40% dorobku punktowego Fernando Alonso w połowie sezonu. Pomimo jazdy z Fernando w jednym zespole, dwukrotnym mistrzem świata i naprawdę świetnym kierowcą, byłem pewny, że przy równym traktowaniu z łatwością zdobędę 40% punktów, czego wymagał kontrakt. Niestety obietnice kolejny raz nie zostały zrealizowane. W nowym samochodzie pokonałem na testach 2002 km w porównaniu do 3839 km Fernando. Tylko trzy dni z moich testów były w suchych warunkach, a tylko jeden Fernando był mokry”.

„Testowałem tylko z ciężkim samochodem, na twardych oponach, głównie w pierwszy dzień (kiedy tor jest wolny lub są problemy z niezawodnością), albo kiedy pogoda była kiepska. Fernando jeździł lekkim samochodem na miękkich oponach w suchej, dobrej pogodzie. Ja nigdy nie miałem szansy dobrze przygotować się do systemu kwalifikacji, którego używamy. Dzisiaj w Formule 1 różnica pomiędzy 1 i 15 miejscem wynosi czasem mniej niż sekundę. To oznacza, że 0,2-0,3 sekundy może dać ci osiem miejsc”.

„Wierzę bez żadnych wątpliwości w mój talent i moje osiągi. Nie zaszedłem tak daleko dzięki kiepskim rezultatom. Każdy, kto zna moją historię wie, że rezultaty, jakie mam w F1 nie zgadzają się z moim CV i moimi możliwościami. Warunki, z jakimi musiałem się zmagać przez ostatnie dwa lata były bardzo dziwne najkrócej mówiąc – miały miejsce incydenty, w które sam mogłem z trudem uwierzyć. Jeśli teraz muszę się wytłumaczyć to jestem pewny, że wszystko to było spowodowane przez niesprawiedliwe traktowanie w ostatnich dwóch latach”.

„Zawsze sądziłem, że menedżer to osoba będąca członkiem ekipy i zarazem twój partner. Menedżer powinien cię zachęcać i wspierać, dawać ci możliwości zaprezentowania się z dobrej strony. W moim przypadku było odwrotnie. Flavio Briatore był moim katem” – zakończył Piquet.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.10.2016  Piquet Jr zdobył pole position do wyścigu Formuły E w Hong Kongu
21.08.2014  Piquet Jr kierowcą China Racing w Formule E
20.08.2012  Piquet Jr. krytykuje obecnych kierowców Lotusa
24.06.2012  Piquet Jr wygrał swój pierwszy wyścig w serii NASCAR
02.03.2011  Piquet Junior wykluczył możliwość powrotu do F1
Tagi:
Renault
Briatore F.
Piquet Jr N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Sobciu, 04.08.2009 23:23[!]
Z tymi testerami Renault to głównie FIA to ustaliła bo Di Grassi jest zbyt doświadczony żeby jeździć poza przerwą zimową ( więcej jak 6 dni testowych za kółkiem czy coś takiego, mógłby tylko po prostej śmigać a to trochę bez sens dla rozwoju kierowcy), a Grosjean się jeszcze łapie na limit wiec wzięli go na 3 kierowcę ale w tym sezonie to i tak bez znaczenia bo i tak nic tam nie robi ten kierowca testowy. A w ogóle to chciałby żeby zostali w GP2 i powalczyli o tytuł bo jak wejdą do średniego Renault z faworyzowanym Alonso w połowie sezonu prawie bez testów to mogą się znaleźć tacy co będą po nich jeździć bo nie robia punktów a Fernando tak.

I wie ktoś co kombinuje Renault bo Di Grassi już nie jest w programie rozwojowym kierowców Renault ( bo chyba 4 lata to limit) a dalej go trzymają w składzie jako "Renault driver" ? tak pisali bynajmniej na swojej stronie jakiś czas temu.
Hans_Kloss, 05.08.2009 12:41[!]
Nie no tylko czekam na potwierdzenia sprawy przez Renault ;) Bo jakoś cichutko siedzą... Może załatwiają kontrakt z Kubicą? xD
aronek, 05.08.2009 15:05[!]
wszyscy sie podniecają, zeby Kubica przeszedl do renault. ale co jesli Flawiusz postąpi tak samo z Kubica jak z Piketem? Kubica bedzie mial ulepszenia 1 wyscig pozniej itp...
mysle ze moglby miec podobna sytuacje jak np, gdyby przeszedl do MCLarena. ja bym moze Kubka tam widzial... mimo ze bylby nr 2 to mialby jakis samochod i szanse pokazania sie. a w Reno moglby walczyc o q2.
Hans_Kloss, 05.08.2009 16:16[!]
Dlatego chcę Kubicę w Willimasie ;)
Kamikadze2000, 05.08.2009 19:34[!]
No i plotka stała się prawdą. Osobiście tylko czekałem na taką wiadomość, po niezłej jatce tydzień temu. Piquet nieźle dogadał Briatore i szczerze mówiąc trudno się z nim nie zgodzić. Mimo swoich zaklinań Włoch NIGDY nie traktował swoich kierowców na równi. Jego pupilkiem był najpierw Schumacher, a później Alonso. Dla niego nie miała nawet znaczenia narodowość (patrz:Fisichella, Trulli). Taki właśnie jest Briatore. Taki też był Ron Dennis, o czym nieźle przekonał się sam Hiszpan przecież. To, co pomogło mu w Renault, zaszkodziło w Macku, z tym, że tam pupilkiem był/jest Hamilton. Ale do rzeczy. Osobiście trochę zawiodłem się na Nelsonie. W juniorskich seriach brylował, jak mało kto, natomiast w F1 sobie po prostu nie poradził. Można gdybać, że jakby jeździł w FI czy STR, jego kariera potoczyłaby się zupełnie inaczej, ale teraz to nie ma sensu. To już jest historia! Ja ze swojej strony mogę mu życzyć tylko osiągnięcia sukcesu w innej serii lub też pokazanie swoich "prawdziwych" możliwości w innej ekip. Ponoć jego "starszy" chce założyć zespół, więc jeśli tak faktycznie będzie, prawdopodobnie przeciwnicy Piqusia, jak np.@rafaello85 czy @niza, będą musieli go znieść również w kolejnych latach.

A zresztą pożyjemy, zobaczymy.

A co do jego następcy, z pewnością będzie nim Romain Grosjean, co oczywiście bardzo mnie cieszy. Chciałbym wreszcie, aby Francuzi posiadali świetnego kierowcę w F1, a wierzę, że Romain właśnie takim będzie!!!
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca