F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Andaluzji dzień 1/3: Soucek najszybszy

Hiszpan już w pierwszej godzinie testów w Williamsie FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej.
Marek Roczniak, 1 grudnia 2009, wyświetlenia: 6313<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj na torze Jerez rozpoczęły się trzydniowe testy Formuły 1 dla młodych kierowców, mających na swoim koncie start w nie więcej niż dwóch grand prix. We wtorek najlepszy czas jednego okrążenia uzyskał Andy Soucek, dla którego test z Williamsem był nagrodą za wygranie reaktywowanej w tym roku Formuły 2.

Hiszpan już w pierwszej godzinie testów za kierownicą bolidu Williams-Toyota FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej i do końca dzisiejszych testów plasował się w czołowej czwórce. Najlepszy czas dnia 24-latek ustanowił godzinę przed końcem sesji, a miało to miejsce jakiś czas po tym, jak na nawrocie Michelin wpadł w poślizg i zgaśnięcie silnika w jego bolidzie oznaczało, że wywieszona została na kilka minut czerwona flaga.

Drugi czas uzyskał Paul di Resta, zaproszony na testy w Jerez przez zespół Force India. Pomimo tego, że jeździł tylko w popołudniowej sesji (rano za kierownicą bolidu VJM02 zasiadł JR Hildebrand), Szkot do Soucka stracił niewiele ponad 0,2 sekundy, uzyskując swój najlepszy czas 10 minut przed końcem sesji. Pochodzący z USA Hildebrand ostatecznie zamknął pierwszą dziesiątkę, tracąc 1,4 sekundy do Soucka, który podobnie jak di Resta miał już wcześniej kontakt z bolidem F1.

Na trzeciej pozycji znalazł się najbardziej doświadczony, jeśli chodzi o jazdę bolidem F1 uczestnik dzisiejszych testów – Gary Paffett. Rywal i jednocześnie kolega zespołowy di Resty z wyścigów DTM jeździł przez większą część dzisiejszych testów, późnym popołudniem przekazując McLarena MP4-24 w ręce zdobywcy McLaren AUTOSPORT BRDC Award z 2006 roku – Olivera Turveya. Kierowca Formuły Renault 3.5 otrzymał możliwość jazdy przez 90 minut, pokonując w tym czasie 27 okrążeń i uzyskując czas gorszy od Paffetta o 1,4 sekundy, co dało mu przedostatnie miejsce.

Najwolniejszym kierowcą okazał się tymczasem Brendon Hartley, powodując wywieszenie czerwonej flagi na początku testów, wpadając w poślizg pomiędzy szykaną i zakrętem Ferrari, co skończyło się dla niego uderzeniem w bandę i uszkodzeniem przodu bolidu Toro Rosso-Ferrari STR4. Po przerwie spowodowanej koniecznością naprawy auta, Nowozelandczyk powrócił jednak na tor i w sumie przejechał dzisiaj 69 okrążeń, tracąc niewiele ponad dwie sekundy do najszybszego kierowcy. Znacznie lepiej spisał się inny kierowca wspierany przez Red Bulla – Daniel Ricciardo.

Australijczyk, prowadząc napędzany silnikiem Renault bolid RB5 przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (112) i kilka razy znajdował się w posiadaniu najlepszego czasu, jednak ostatecznie musiał zadowolić się czwartą pozycją (0,376 sekundy straty do Soucka). Warto dodać, że aktualny mistrz brytyjskiej F3, który w przyszłym roku będzie kolegą zespołowym Hartleya w zespole Tech 1 w World Series by Renault, jechał tuż za Nowozelandczykiem, gdy ten wypadł z toru. Ricciardo próbując uniknąć zderzenia także wpadł w poślizg i znalazł się na żwirowisku, jednak udało mu się uniknąć uszkodzenia auta i mógł wkrótce wznowić jazdę.

Poniżej jednej sekundy straty do Soucka zmieścili się jeszcze dwaj kierowcy: Jules Bianchi i Mike Conway, prowadząc odpowiednio bolidy Ferrari F60 i Brawn-Mercedes BGP001. Conway jeździł tylko podczas porannej sesji, później przekazują mistrzowską maszynę z sezonu 2009 w ręce obecnego mistrza japońskiej F3 – Markusa Ericssona. Szwed uplasował się na ósmej pozycji, mając przed sobą Amerykanina Alexandra Rossiego, który testował z zespołem BMW Sauber w nagrodę za zwycięstwo w zeszłorocznym Światowym Finale Formuły BMW. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Bertrand Baguette. Mistrz WSbR FR3.5 przejechał w Renault R29 105 okrążeń i uplasował się na dziewiątej pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 4-19°C
Temperatura toru: 8-25°C
Sucho i słonecznie

Testy debiutantów w Andaluzji, dzień 1/3 - 01.12.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Andy SoucekWilliams Toyota FW311:19,168--87385,236
2. Paul di RestaForce India Mercedes VJM021:19,3690,2010,20146203,688
3. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-241:19,4260,2580,05754239,112
4. Daniel RicciardoRed Bull Renault RB51:19,5340,3660,108113500,364
5. Jules BianchiFerrari F601:19,6260,4580,09291402,948
6. Mike ConwayBrawn Mercedes BGP0011:19,9200,7520,29458256,824
7. Alexander RossiBMW Sauber F1.091:20,2271,0590,30782363,096
8. Marcus EricssonBrawn Mercedes BGP0011:20,3331,1650,10650221,400
9. Bertrand BaguetteRenault R291:20,5111,3430,178105464,940
10. John R. HildebrandForce India Mercedes VJM021:20,5371,3690,02649216,972
11. Oliver TurveyMcLaren Mercedes MP4-241:20,8561,6880,31927119,556
12. Brendon HartleyToro Rosso Ferrari STR41:21,3252,1570,46969305,532
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.07.2018  Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec
29.06.2018  Zespoły F1 chcą ograniczenia testów w sezonie 2019
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
Tagi:
Soucek A.
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ir3n3usz, 01.12.2009 18:40[!]
Niech uczą się chłopaki, bo sporo wolnych miejsc jest, więc mają szanse dostać się do tego cyrku.
mkente, 01.12.2009 19:42[!]
Widać, że Soucek ma potencjał. W F2 nie miał sobie równych, a i tu jak na razie daje rade. Andy do F1!
Anderis, 01.12.2009 19:46[!]
Postawa Soucka jest dla mnie zaskoczeniem. W GP2 wypadał mocno przeciętnie, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy udowodnił, że od tamtego czasu mocno się rozwinął jako kierowca. Krążą plotki, że ma duże szanse trafić jako drugi kierowca do Virgin, więc kto wie? A jeśli nie, to proponuję na rezerwowego do Williamsa i kokpit kierowcy wyścigowego po zakończeniu kariery (jeśli kiedykolwiek to nastąpi :p) przez Barrichello.
SirKamil, 01.12.2009 19:55 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
di Resta nie stracił tempa w single seaterach. Jeszcze nic straconego. Szybko go do F1. Najlepiej do Red Bulla. Pogromu Vettela nigdy za wiele.

Któż to Ventyl? Tutaj akurat przewinienie małego kalibru i niezbyt szkodliwe, ale tak na przyszłość - wszelkie określenia szydzące z danego kierowcy typu "baletnica", "beksa", "marcepanowa panienka" będą usuwane. Jeśli to nie poskutkuje, wówczas usuwane będą całe komentarze. // bicampeon
im9ulse, 01.12.2009 20:02[!]
di Resta jest piekielnie utalentowany i ciągle bardzo młody, żal że go nie ma na gridzie F1 bo przynajmniej od połowy kierowców jest lepszy
ciaps, 01.12.2009 20:31[!]
Jules Bianchi jakoś ujarzmił F60- bravo. Di Resta tylko 46 okr i 2 czas. Potwierdzają sie jego duże możliwości.
vermaden, 01.12.2009 20:51[!]
W sumie fajnie byloby aby po 2-3 dniach testow przeszli kwalifikacje + nieco zmniejszyny wyscig, jakby dobrze to rozegrali to moze i kase by na tym zbili, ale pomarzyc dobra rzecz, nic nie kosztuje ;)
SirKamil, 01.12.2009 20:57[!]
brawo dla znudzonego nadgorliwego moderatora, który zrobił niepotrzebny ferment w komentarzach, przesuwając przy okazji granice wymaganej tu poprawności politycznej daleko poza obszary zdrowego rozsądku...

W dodatku napiszę jeszcze, że Hartley dziwnie budzi we mnie odczucia faceta, który nie prezentuje klasy godnej F1 i cały czas kręci się wokół tego świata przypadkiem dziwnie uparcie wspierany przez Red Bulla. Tam może gdzieś pracuje jego dobry wujek?

Roszczę oczywiście przy okazji nadzieję, że teraz Pan Bicampeon nie wytoczy mi sprawy i nie skarci za wyśmiewanie 'danego kierowcy'.
Jędruś, 01.12.2009 21:01[!]
Hartley z taką formą nie ma co liczyć na miejsce w STR.
Zawiódł mnie, bo w tym roku był testerem Red Bulla i STR, a przecież już w tamtym zdobywał pierwsze doświadczenie.
Turvey jeździł trochę mało, dlatego pewnie taki nieciekawy czas.

Ricciardo świetny rezultat jak na pierwszy kontakt z bolidem F1.To prawdopodbnie on będzie w przyszłym roku rezerwowym Red Bulla i STR.
Soucek też bardzo dobrze, zważywszy, że z czołówki miał słabszy bolid z najsłabszym silnikiem Toyoty.
Jednak mimo wszystko jest to kierowca z dosyć dużym doświadczeniem i wcale już nie tak bardzo młody.
di Resta pięknie, aczkolwiek tor już znał, w tamtym roku sporo testował z Mclarenem.Mimo wszystko jednak pokazał, że jest zdolnym kierowcą pokonując Paffeta który od 4 lat jest testowym Maca.
Bianchi całkiem nieźle opanował toporne F60.Może być z pierwszego dnia zadowolony.

Conway słabo jak na byłego testera Hondy.
Ericsson w swojej karierze nie prowadził jeszcze wielu mocnych bolidów, więc jego czas jest conajmniej dobry.
Miszcz, 01.12.2009 21:07[!]
Warto dodać, że Nowozelandczyk jeździł dzisiaj z dodatkowym balastem, aby zasymulować przyszłoroczną wagę bolidów z pełnym bakiem paliwa, jako że zabronione będzie tankowanie.
http://www.f1wm.p...iad_gen.php?id=14273


Za szybko chłopaka oceniacie. :)
A.S., 01.12.2009 22:11[!]
Dziwię się, że rezultaty dzisiejszych testów wywołują u kogoś jakiekolwiek emocje. Prawdopodobnie młodzi kierowcy są wykorzystywani do testowania przez zespoły nowych rozwiązań na przyszły sezon (nie mogą teamy normalnie testować, to przynajmniej tak to robią). Nie wiemy tak naprawdę czym jeździli, z jakim obciążeniem i po co. Te rezultaty o niczym nie świadczą, a już na pewno o talencie, czy jego braku któregokolwiek z tych młodych panów.
Maly-boy, 01.12.2009 22:25[!]
Miszcz

i dlatego właśnie do tych czasów trzeba mieć dystans ,bo widzę ,że niektórzy to już tworzą klasyfikacje kierowców od najlepszego do najgorszego ..
Ducsen, 02.12.2009 00:25[!]
Zobaczymy jak di Resta poradzi sobie dzisiaj i jutro. Ciekawi mnie tylko czy McLaren wypuścił go ze swoich rąk czy tymczasowo przekazał w ręce VJ'a.
Pointrox, 02.12.2009 09:53[!]
Bez emocji - jeżdżą sobie rekreacyjnie, ot co :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca