F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ford Racing zamiast Jaguar Racing?

Marek Roczniak, 20 sierpnia 2004, wyświetlenia: 1300<< | lista | T- | T+ | >>
Przyszłość zespołu Jaguar Racing od pewnego czasu jest dosyć niepewna. Nawet szef Premier Performance Division – Tony Purnell nie był ostatnio w stanie zapewnić Bernie Ecclestone'a, iż podlegająca mu stajnia będzie startować w przyszłym sezonie.

Po zakończeniu sezonu 2004 Jaguar najprawdopodobniej straci swojego głównego sponsora – sieć bankową HSBC, która jak wynika z nieoficjalnych źródeł rocznie pompuje do zespołu 38 milionów USD. Jeśli tak się rzeczywiście stanie i nie uda się znaleźć innego sponsora na miejsce HSBC, to wówczas właściciel Jaguara – Ford będzie musiał zwiększyć wsparcie finansowe dla stajni, najprawdopodobniej do 80 milionów USD.

Swego czasu pojawiły się plotki na temat wykupienia ekipy Jaguara przez austriacką firmę Red Bull, ale podobno nie udało się dojść do porozumienia w kwestii zmiany nazwy zespołu. W tej sytuacji Ford może nie mieć wyjścia i jeśli zgodzi się na pozostanie w Formule 1, może zrezygnować z promowania marki Jaguar, z której i tak czerpie znacznie mniejsze dochody niż ze sprzedaży aut marki Ford.

Póki co są to jednak czyste spekulacje. W chwili obecnej nie wiadomo nawet, kto będzie w przyszłym sezonie reprezentował barwy tego zespołu. Wśród potencjalnych kandydatów wymienia się najczęściej dwóch kierowców: Davida Coultharda i Vitantonio Liuzziego. Tym ostatnim miał być rzekomo zainteresowany zespół Ferrari, ale po ostatnim wyścigu zdecydowanie zaprzeczył temu szef włoskiej stajni – Jean Todt.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Ford

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca