F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli potwierdza gotowość do przedstawienia swojej oferty

Włoski producent uczyni to najpóźniej do dnia rozegrania następnego wyścigu F1 - GP Hiszpanii.
Marek Roczniak, 29 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2481<< | lista | T- | T+ | >>
Firma Pirelli potwierdziła oficjalnie, że zamierza ubiegać się o bycie wyłącznym dostawcą opon dla zespołów Formuły 1 począwszy od przyszłego sezonu.

W wydanym dzisiaj oświadczeniu, włoski producent z siedzibą w Mediolanie poinformował, że zamierza przedstawić swoją ofertę FIA i zespołom najpóźniej do dnia rozegrania następnego wyścigu F1 – Grand Prix Hiszpanii.

„Pirelli ogłasza swoją decyzję o zamiarze zaprezentowania technicznej i komercyjnej oferty dotyczącej zaopatrzenia w opony wszystkich zespołów startujących w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Firma planuje przedstawić swoją ofertę FIA i FOA (administracja F1) do 9 maja, czyli daty rozegrania następnego grand prix Formuły 1, które odbędzie się w Hiszpanii”.

Oświadczenie Pirelli pojawiło się tuż po tym, jak dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael powiedział, że podczas ostatnich obrad FOTA ustalono, iż zespoły zamierzają dokonać wyboru przyszłego dostawcy opon pomiędzy firmami Michelin i Avon. Szef sportowy Pirelli – Paul Hembery dodał: „W ubiegłym tygodniu powiedzieliśmy, że chcemy rozważyć taką możliwość. Przeprowadziliśmy dogłębną analizę i doszliśmy do stanu, kiedy możemy przedstawić formalną ofertę”.

Pirelli było po raz ostatni dostawcą opon w Formule 1 w latach 1989-1991.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kuxumuxu, 29.04.2010 21:08[!]
Myślę, że Michelin jest najlepszy dla F1
speed-crashday, 29.04.2010 21:23[!]
Plus Michelin pozytywnie wpłynie na bolid Renault, co za tym idzie? wiemy...
dmaot malach, 29.04.2010 21:36[!]
@speed-crashday
Tak, wiemy, wiele miesięcy medialnych spekulacji =)
Gangster, 29.04.2010 21:42[!]
A potem jak zwykle rozczarowania.
kemot, 29.04.2010 21:44[!]
Nawet, jak Michelin wróci, to będą to zupełnie inne opony niż w 2006 i nie chodzi bynajmniej o to, że to będą slicki ;]
Simi, 29.04.2010 22:03[!]
CHętnie bym zobaczył dwóch dostawców opon: Pirelli i Michelin.
Yurek, 29.04.2010 23:05[!]
Ten Michelin, za którym tak tęsknicie, spowodował jedną z największych kompromitacji w dziejach F1 (mam na myśli GP USA 2005). Chociaż osobiście chętnie widziałbym w F1 zarówno Michelina, jak i Avona oraz Pirelli.
Gangster, 30.04.2010 00:34[!]
A ja tęsknie za rokiem 1998 i niesamowitej "wojnie" oponiarskiej pomiędzy Goodyear a Bridgestone.
W ogóle to chcę powrotu tej firmy.
Yurek, 30.04.2010 00:44[!]
Goodyear nie wróci, przynajmniej się na to nie zapowiada. Ja wiem, że ta firma ma ogromne osiągnięcia w F1, ale to, co dostarczali na początku sezonu 1998 było tragedią, i pomogło w jakiś sposób McLarenowi.
Jacobss, 30.04.2010 09:42[!]
Yurek - Jasne, bo Michelin miał pozwolić na to, aby kierowcy się pozabijali. Jak już coś czasem piszesz, to zastanów się, proszę. To buta Mosleya doprowadziła do kompromitacji. Co by się stało, gdyby postawili szykanę? Nic.

A jeżeli chodzi o newsa, to ja jestem przeciwko Pirelli i to bynajmniej z powodu niechęci do firmy. Po prostu Pirelli chce wrócić jako jedyny dostawca, a ja jestem przeciwko monopolowi i chcę konkurencję. Dlatego wybieram Michelina, którego warunkiem jest więcej dostawców, niż jeden.
Yurek, 30.04.2010 10:03[!]
@Jacobss - nie, bo zas***** zadaniem Michelina było dostarczyć odpowiednie opony. Bridgestone jakoś potrafił, czyż nie? Postawienie szykany wywołałoby natomiast konsekwencje w postaci nieuznania wyścigu jako jednego z wyścigów serii Grand Prix, a poza tym zastanowiłeś się, czy aby taka "tymczasowa", prowizoryczna, nieprzetestowana przez nikogo szykana także nie stwarzałaby zagrożenia?
Rossignol, 01.05.2010 13:38[!]
Za epizod w USA Michelin swoje zapłacił mimo iż nikomu nic się nie stało, przyznał się do błędu, zaproponował rozwiązania, nie dopuścił do ryzykowania czyjegoś zdrowia dla swojej reputacji. Osobiście życzyłbym sobie i wszystkim aby w przyszłości i to nie tylko na torach F1 koncerny miały odwagę przyznać się do błędu zanim dojdzie do tragedii. Przykładów nieodpowiedzialnego działania w tym zakresie historia zanotowała już wystarczająco wiele.

Przypominam iż tor był po zmianie nawierzchni, na której Michelin’owi nie wolno było testować opony przed wyścigiem. Bridgestone brał na nim wcześniej udział z oponami Firestone, które jak się okazało też miały poważne problemy. Więc są okoliczności, które tłumaczą czemu Bridgestone był tam lepiej przygotowany niż Michelin. Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać że na poziomie mistrzostw świata Michelin jak się okazało skutecznie walczył o komplet tytułów MŚ: F1, Moto GP, WRC, 24h LeMans. W weekend kiedy odbywał się jeden z wielu wyścigów sezonu F1 w LeMans trwał jedyny wyścig w sezonie. Do USA pojechały opony opracowane według wcześniejszych doświadczeń z tego toru przy bardzo ograniczonym wsparciu, które było w LeMans. Jak w przypadku katastrof lotniczych na zdarzenie miał wpływ splot wielu niekorzystnych okoliczności.

Znamienne że kolejny raz firma Pirelli nie chce konkurencji w motosporcie. Podobnie było w WRC do którego powróciła dopiero po wprowadzenia monopolu opon. Wiemy że jednym z powodów odejścia obecnego dostawcy jest brak rozwoju spowodowanego właśnie brakiem konkurencji. To znaczy że dla Pirelli chodzi wyłącznie o reklamę przy minimalnym nakładzie kosztów a nie o rozwój nowych technologii.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca