F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Jaguar Racing i Cosworth sprzedane

Marek Roczniak, 15 listopada 2004, wyświetlenia: 2389<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas zorganizowanej dzisiaj w Londynie konferencji prasowej koncern Ford Motor Company ogłosił sfinalizowanie sprzedaży zespołu Jaguar Racing i dostarczającej dla niego silniki firmy Cosworth Racing. Zgodnie z przewidywaniami nabywcą stajni z Milton Keynes jest austriacki producent napojów energetycznych Red Bull, natomiast Cosworth trafił w ręce Kevina Kalkhovena i Geralda Forsythe'a – współwłaścicieli serii Champ Car, która także korzysta z silników tego producenta.

Od tej pory zespół będzie nosił nazwę Red Bull Racing i nadal będzie korzystał z silników Cosworth, przynajmniej w sezonie 2005. „Wow! Czy można sobie wyobrazić lepsze rozstrzygnięcie dla naszego zespołu w Milton Keynes?”, powiedział Tony Purnell, który obejmie stanowiska szefa w nowym zespole. „Zdążyłem już dobrze poznać ludzi z Red Bull w trakcie tego roku, najpierw jako sponsorów, a teraz jako naszych nowych właścicieli. Wielka energia, wielka motywacja i wielkie poświęcenie – oni to wszystko mają. Miesiące niepewności wreszcie się skończyły i jest to wspaniała wiadomość!”

Zmiana właściciela oznacza nowe barwy i to nie tylko dla dawnego zespołu Jaguar, ale najprawdopodobniej także i dla zespołu Sauber, który raczej nie będzie już sponsorowany przez Red Bulla. Na temat obsady kierowców w nowej ekipie Red Bull F1 na razie nic nie wiadomo, ale nie wykluczone, że jednym z nich będzie dotychczasowy kierowca Jaguara – Christian Klien. Ponadto do potencjalnych kandydatów zaliczyć można Davida Coultharda, Anthony'ego Davidsona i Vitantonio Liuzziego, który podobnie jak Klien jest wpierany właśnie przez firmę Red Bull.

Przetrwanie firmy Cosworth to bardzo dobra wiadomość dla zespołu Minardi, który nie będzie się już musiał uciekać do ponownego wykorzystania starych silników z 2001 roku i otrzyma najprawdopodobniej tegoroczne jednostki napędowe CR-6 V10. Nie wiadomo jednak, czy po 2005 roku firma Cosworth będzie nadal tak samo zaangażowana w wyścigi Formuły 1, jak i w inne sporty motorowe, a w szczególności Rajdowe Mistrzostwa Świata i serię Champ Car. Na razie najważniejsze jest jednak to, że w przyszłym roku zobaczymy na starcie 10 zespołów F1 i każdy z nich będzie korzystał z w miarę aktualnych silników.

Źródło: Jaguar-Racing.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
29.10.2004  Brand Synergy zainteresowana wykupieniem zespołu Jaguar?
Tagi:
Jaguar
Cosworth
Ford
Red Bull
Champ Car

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca