F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus Renault GP nie chce być łączony z legendarnym zespołem Lotusa

Lopez ponadto ujawnił, że w przyszłym sezonie liczy na naprawdę dobre wyniki swojej stajni.
Grzegorz Filiks, 14 grudnia 2010, wyświetlenia: 4153<< | lista | T- | T+ | >>
Prezes Renault F1 – Gerard Lopez twierdzi, że ani jego zespół, który w przyszłym sezonie będzie się nazywał Lotus Renault GP, ani ekipa obecnie nosząca nazwę Team Lotus nie mają prawa odwoływać się do dziedzictwa stajni zbudowanej wysiłkiem Colina Chapmana.

Walka o prawo do używania nazwy Lotus ostatnio rozogniła się jeszcze bardziej, ponieważ Grupa Lotus postanowiła pójść własną drogą i zostać sponsorem tytularnym zespołu Renault. Lopez wypowiedział się na temat całej sytuacji, która jego zdaniem jest prosta, mimo możliwego zniesmaczenia fanów faktem, iż dwie ekipy chcą startować pod jednym szyldem.

Zgodnie z jego słowami żadna z nich nie powinna być łączona z legendarnymi sukcesami Chapmana, a jego stajnia współpracuje z Grupą Lotus tylko po to, by pomóc jej w sprzedaży samochodów drogowych. „Podchodzimy do tego w sposób bardzo pragmatyczny” – powiedział we wtorkowym wywiadzie dla BBC Radio Oxford. „Dyskutowaliśmy z Lotusem i Protonem na temat wielu projektów, które nie dotyczą F1. Robiliśmy to już od półtora roku. (Rozmowa o) F1 została nawiązana z ich inicjatywy, gdy to nie byli już połączeni kontraktem z 1Malaysia Racing, wtedy zaproponowali nam współpracę”.

„Dla Grupy Lotus i Protona to ma wielkie znaczenie. Ostatecznie tak długo, jak jesteśmy zaangażowani myślę, że nie możemy, ani Grupa Lotus nie może pretendować do kontynuowania tego rodzaju ciągłości stajni wyścigowej Pana Chapmana. Moim zdaniem stanowisko Grupy Lotus jest dosyć proste, a wygląda mniej więcej tak: to zespół połączony z marką Lotus, która należy do Grupy Lotus będącej producentem aut drogowych i to wszystko. Nie ma twierdzenia, że to ma coś wspólnego z dawnym zespołem wyścigowym Lotusa, podejście 1Malaysia Racing jest nieco inne. Właśnie tutaj narasta chaos, bo żadna grupa, my czy oni, tak naprawdę nie może pretendować do tego”.

Lopez spytany, czy martwi się walką z Team Lotus, odparł: „Nie, z bardzo prostego powodu. My jesteśmy pewni tego, jak będziemy się nazywać, zaś nie jestem przekonany, że oni będą używać tej nazwy. Tak więc cztery bolidy używające tej samej nazwy to tylko czysta spekulacja”. Prezes Renault ponadto ujawnił, że celem jego stajni na sezon 2011 jest walka o zwycięstwa. „Jeżeli w tym roku (2011) nie będziemy wygrywać, albo przynajmniej o to walczyć, to będę zawiedziony” – powiedział „W wyniku skłonności do wygrywania możemy stać się chciwi. Jeśli będziemy się ścigać o zwycięstwa, wówczas kto wie, gdzie będziemy w mistrzostwach, ale celem są triumfy”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault
22.01.2019  Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault
21.01.2019  Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?
14.01.2019  Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 14.12.2010 18:13[!]
No i dobrze mówi w sumie... Lotus renault to texchnicznie ciagle Renault/Benetton czyli zespol ktory rywalizowal z prawdziwym Lotusem wiec jakakolwiek spuścizna po Chapmanie nie wchodzi w gre
jpslotus72, 14.12.2010 18:17[!]
OK, jestem za tym - tylko co w takim razie mają znaczyć przedstawione (na razie co prawda opcjonalnie) malowania? Czy nawiązują do produkowanych obecnie aut drogowych, czy malowań używanych przez zespół Chapmana w latach 1972-86 w związku z ówczesnym głównym sponsorem?
No i jak będzie w przyszłości wyglądała sprawa statystyk zespołowych?
Dae, 14.12.2010 18:41[!]
@jpslotus72

Jaką mamy pewność, że za tym malowaniem nie popłyną jakieś dodatkowe pieniążki. Jak wiemy krypto reklama i nagłaśnianie sprawy wyrobów tytoniowych których nie można reklamować prowadzi do zainteresowania danym producentem z czystej ciekawości.

Sprawa Ferrari z tego roku. Prawie cały świat motorowy usłyszał, że ten kod kreskowy wygląda jak popularne papierosy.
jpslotus72, 14.12.2010 19:13[!]
@Dae
No nie wiem - moim zdaniem jednak pierwszym skojarzeniem, jakie wiąże się z tymi malowaniami w F1, jest zespół Colina Chapmana, a nie dzisiejszy JPS... I w ten sposób Lotus Renault GP chcąc nie chcąc (w deklaracjach "nie chcąc" - w praktyce raczej "chcąc") nawiązuje do legendy Chapmana i jego kierowców - Fittipaldiego, Petersona, Andrettiego... Podobnie jak zespół Fernandesa malowaniami nawiązuje do zespołu Chapmana z lat 60' z Clarkiem czy Hillem w składzie.

Chociaż popieram wypowiedź Lopeza i chciałbym, żeby Lotus Renault potwierdził to w praktyce, startując na własny rachunek, bez wygrzewaniu się w cieniu czyjejś sławy...
akkim, 14.12.2010 19:21[!]
Chyba czeka nas wojenka z początkiem sezonu,
i ciekawe w tej potyczce Kto, ustąpi Komu,
jedni plecy u Berniego, drudzy mają kasę,
aż cztery Lotusy w stawce, to nie przejdzie raczej.
phildoon, 14.12.2010 19:27[!]
@ Akkim
Lotus Renault może pochwalić się zarówno niemałą kasą jak i błogosławieństwem Berniego więc w tym wyścigu to raczej oni wystartują z pole postion :)
a Team Lotus/1Malaysia w sumie też ma coś czego nie ma LRGP, nową stewardessę w osobie Bransona :D
Qnik, 14.12.2010 19:42[!]
Cała sprawa wcale nie jest wcale taka oczywista, bo z drugiej strony Fernandesa poparł w tym sezonie Clive Chapman...
Dae, 14.12.2010 19:43[!]
@jpslotus72

Będę się trzymał jak pijany płotu, że większość ludzi reaguje raczej na barwy (kształty) porównując je do znanych produktów, dopiero później przychodzi refleksja odnośnie kto mógł jeździć kiedyś w takim, a takim zespole o takim malowaniu.

Nawet teraz jak patrzę na stare nagrania F1 to w pierwszej kolejności widzę Marlboro, West, Camel, Mild Seven, Jasia Wędrowniczka ;[) dopiero później przypominam sobie jaki zespół był sponsorowany przez daną firmę.
akkim, 14.12.2010 19:45[!]
@phidoon >>>
I to w sumie już niedługo, bo z końcem lutego,
mogliby się chłopcy skrzyknąć, trochę zakpić z Niego.
Co do pleców Cary twierdzi, patrz lista startowa,
Fernandesa o tą nazwę ma nie boleć głowa.
phildoon, 14.12.2010 19:53[!]
W sumie racja, trafne spostrzeżenie, przydało by się zaktualizować listę startową :) Dosyć szybko przyzwyczaiłem się do nowego logo i tak jakoś teraz Diament bije po oczach =D
jpslotus72, 14.12.2010 20:34[!]
@Dae
Być może ze swoimi skojarzeniami należę do mniejszości... Ja to odbieram w ten sposób, ponieważ jestem przede wszystkim fanem F1 z dawnych czasów - moja "złota dekada" to 1966-1976. Wielu interesuje się tamtym okresem dlatego, że jest to przeszłość dzisiejszej F1 - ze mną jest odwrotnie: obecna F1 interesuje mnie jako kontynuacja tamtych kultowych czasów (kiedy bolidy nie przypominały jeszcze pojazdów z Gwiezdnych Wojen, tylko były samochodami z okrągłą kierownicą i wajchą do ręcznej zmiany biegów). Zupełnie inna była też atmosfera w padoku - kierowcy z różnych zespołów byli bliżej siebie, spotykali się, żartowali i rozmawiali ze sobą przy garażach itd. Dla mnie jedyną przewagą dzisiejszej F1 jest bezpieczeństwo kierowców.
Moje kultowe zespoły to np. Lotus Chapmana, Tyrrell, Brabham, BRM, March, Matra, Shadow czy startujące do dzisiaj McLaren i Ferrari (chociaż bliższy jest mi McLaren Hulme'a czy Hunta niż Hamiltona, tak jak Ferrari Ickxa, Regazzoniego i Laudy niż Alonso).

Dlatego pewnie różnimy się w tej sprawie (ja w kultowych malowaniach widzę od razu kultowe zespoły) - i nie zamierzam się dłużej o to sprzeczać.
Pozdro :)

PS
Mam już nawet na tym tle lekkie "zboczenie": oglądam np. w tej chwili mecz siatkarek Organiki Łódź i ciemnoczerwone koszulki z granatowymi rękawkami kojarzą mi się od razu z Brabhamem Laudy i Watsona...
SkC, 14.12.2010 20:40[!]
Brakuje mi wypowiedzi kierowców Lotus Renault, o tym co sądzą o sprzedaniu udziałów przez Renault i zaangażowanie się Lotusa w team z Enstone.
Lolkoski, 14.12.2010 20:59[!]
W sumie rok temu mówili o włączeniu się o walkę o podia i dużym stopniu się to im się udało, dlatego teraz też liczę, że o jakieś zwycięstwa powalczą - mam nadzieję, że zbytnio się nie rozmarzyłem.
marcintryb, 14.12.2010 21:49[!]
Ten tekst mnie rozbroił :)

NIEOPUBLIKOWANA PRZEZ BBC CZĘŚĆ WYWIADU:
"poza tym we współpracy z Rosyjskim rządem planujemy uzbroić oba bolidy w działka i rakiety balistyczne, a bolid Vitalija dodatkowo w autopilota, aby w już przyszłym sezonie dołączyć do grona najlepszych..."
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca