F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grupa Lotus nie wyklucza stworzenia własnego silnika F1

Godzi się też z faktem, że komentatorzy będą nadal traktowali zespół z Enstone jako Renault.
Marek Roczniak, 16 grudnia 2010, wyświetlenia: 3124<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor generalny Grupy Lotus – Dany Bahar nie wykluczył możliwości stworzenia przez jego firmę silnika Formuły 1 w niedalekiej przyszłości. Posiadany przez Protona producent samochodów obecnie jest tylko sponsorem tytularnym i udziałowcem Renault F1 Team, ale nie ukrywa, że ma znacznie większe ambicje.

Bahar spotkał się wczoraj z przedstawicielami mediów w Londynie, gdzie powiedział, że Grupa Lotus jest gotowa rozważyć, czy zamierza budować własne silniki do swoich samochodów sportowych oraz bolidów IndyCar na rok 2012.

„Mamy takie możliwości, konstruujemy silniki dla innych producentów, zatem nie ma przeszkód, abyśmy mogli dla siebie budować i projektować silniki” – powiedział. Dodał, że kwestia programu silników F1 jest daleka od skonkretyzowania. „Pierwszym krokiem jest stworzenie w pełni własnego produktu – samochodu sportowego z własnym silnikiem – a reszta będzie logicznym następstwem”.

Głównym tematem środowego spotkania z dziennikarzami był jednak nagłośniony w mediach konflikt z Team Lotus i Bahar ujawnił, że spodziewa się polubownego rozstrzygnięcia, poza salą sądową. Przyznał też, że rozważali w pewnym momencie połączenie sił z Tonym Fernandesem, jednak twierdzi, że Malezyjski milioner przedstawił tak „niedorzeczne i absurdalne” wymagania finansowe, iż związanie się z Renault F1 było bezsprzecznie lepszym wyjściem.

Bahar zdaje sobie sprawę z tego, że tylko bolidy Fernandesa będą w przyszłym roku oficjalnie nosiły nazwę Lotus, ponieważ Renault nie wystąpiło o zmianę nazwy konstruktora swojego podwozia ze względu na komercyjne konsekwencje. Grupa Lotus godzi się więc z faktem, że komentatorzy będą zwykle nadal używali nazwy Renault do określenia zespołu z Enstone, zanim wraz z wprowadzeniem nowego Concorde Agreement w 2013 roku będzie mogła nastąpić zmiana nazwy.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
07.01.2019  Hulkenberg: Muszę wykonać dobrą pracę, aby stawić czoło Ricciardo
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vivon, 16.12.2010 15:07[!]
co do tego ma concorde agreement?
artimek, 16.12.2010 15:20[!]
Nie dostali by kasy za prawa telewizyjne i chyba 5 miejsce w generalce, tak samo jakby się stało podczas zmiany nazwy BMW Sauber przed tym sezonem.
kamarinho1991, 16.12.2010 16:00[!]
Gdyby zmienili nazwę, to zostaliby uznani za nowy zespół, który nie jeździł w poprzednim sezonie w F1.
General, 16.12.2010 16:07[!]
Rzeczywiscie w statystykach oficjalnych bedzie zespol funkcjonowal jako Reanult F1 Team, ale przeciez wiekszosc komentatorow bedzie uzywalo nazwy Lotus-Renault, podobnie moze byc z dziennikarzami na portalach czy w gazetach na calym swiecie. Watpie aby FIA w to ingerowala, chocby na przykladzie BMW Sauber, ktory w prasie etc. wystepowal tylko jako Sauber i nikt sie nie czepial, wiec teraz bedzie tak samo.
mbg, 16.12.2010 16:18[!]
@General
Sauber i Renault to trochę inne sprawy.

Renault
Pełna nazwa zespołu: Lotus Renault GP
Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): Renault
Samochód: Renault R31

Sauber
Pełna nazwa zespołu: BMW Sauber F1 Team
Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): BMW Sauber-Ferrari
Samochód: Sauber C29 (spornie BMW Sauber C29)

Sądzę że komentatorzy będą używali częściej formy Renault,bo Nazwa Konstruktor/Silnik Teamu Lotus będzie Lotus-Renault
marb, 16.12.2010 17:35[!]
Większość komentatorów będzie używała nazwy Renault. Bardzo dobrze zostało to wyjasnione w wywiadzie z Baharem na autosport:

Q. Does it concern you that as journalists we are unlikely to use the name Lotus to describe your team next year because you are simply a sponsor - just as we don't use Vodafone to describe McLaren, AT&T to describe Williams or Petronas to describe Mercedes?

DB: Yes, I understand that and we are fully aware of this, and we were aware of this before we did this move. However, when we fully decide to enter into an activity of this size, it is a long-term agreement, a long-term activity for us. It is not about the next year or the next two years, it is something to establish, to give the sustainability to the whole company for the next 10 years.

We are well aware that we cannot change the mechanisms that are in place today by changing the chassis name, because this would have a lot of negative consequences. We are fine being a sponsor at the moment, and we have to respect the fact that commentators will just use the name Renault. That is unfortunately as it is.


Może tylko u nas będzie inaczej. Nigdy nie wiadomo co tam nasi wspaniali komentatorzy sobie wymyślą...
General, 16.12.2010 23:10[!]
@mbq No i w przypadku Saubera rzadko kto uzywal nazwy BMW Sauber czy BMW Sauber Ferrari, jechali tylko Sauber, bo BMW bylo tylko na papierze, a firme ktora dostarcza silniki naprawde rzadko sie wymienia (na pewno czesciej padala nazwa McLaren w przekazach anizeli McLaren Mercedes).

Dodatkowo nie wiadomo czy jednak Fernandes wystartuje jako Team Lotus, wiec wielce prawdopodbne jest, ze beda rzucac w transmisjach, magazynach etc nazwa Lotus-Renault na zasadzie Lotus nazwa teamu, a Renault jako silniki:)
jaszczur, 16.12.2010 23:53[!]
- Lotus zdobyl 8 punktów w tym wycigu!!!
- eeeeee.... który Lotus?

Będzie zamieszanie :P
hagj, 17.12.2010 14:59[!]
@jaszczur
Nie będzie, bo Lotus Fernandesa nie zdobędzie tylu punktów w całym sezonie (chociaż im tego życzę), a co dopiero w jednym wyścigu
NEO86, 03.01.2011 18:07[!]
@hagj

To się jeszcze zobaczy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca