F1 2015Australia  Malezja  Chiny  Bahrajn  Hiszpania  Monako  Kanada  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Japonia  Rosja  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2015

McLaren potwierdził usunięcie chromowych akcentów z malowania bolidów

Honda celuje w walkę o podium jeszcze w sezonie 2015

Kubica w pełni koncentruje się na startach w WRC

Organizatorzy Rajdu Włoch ujawnili poprawiony harmonogram imprezy

Wolff: Hamiltona i Rosberga nie dzieli przepaść w osiągach

Raikkonen zadowolony ze współpracy z nowym inżynierem wyścigowym

Marciello wystąpi w pierwszym treningu przed GP Hiszpanii

Arrivabene dementuje plotki o przejściu Hamiltona do Ferrari

04.05.2015

Booth: GP Hiszpanii będzie dla nas nowym startem sezonu

GP Hiszpanii: wypowiedzi przed weekendem (4)

03.05.2015

Leclerc wygrywa dramatyczny trzeci wyścig F3 na Hockenheim

Iran wybuduje tor wyścigowy spełniający wymogi Formuły 1

Comini wygrał pełen akcji wyścig TCR w Hiszpanii

Mattias Ekstrom zwycięzcą drugiego wyścigu DTM na Hockenheim

Norbert Michelisz wygrywa drugi wyścig WTCC na domowym Hungaroringu

Pepe Oriola zwyciężył w pierwszych zmaganiach TCR na Ricardo Tormo

Lopez wygrywa pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu

Audi pokonuje Porsche na Spa

Alonso: Obecne bolidy są zdecydowanie wolniejsze od poprzednich

Lotterer otwarty na starty w F1 w konkurencyjnym zespole

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Nurburgring zagrożony?

Niemiecki obiekt może stać się ogniskiem afery politycznej.
Paweł Zając, 22 grudnia 2010, wyświetlenia: 4340<< | lista | T- | T+ | >>
Nurburgring, jeden z najbardziej znanych torów na świecie, ma ogromne problemy finansowe, przez co może dojść do zamknięcia legendarnej Północnej Pętli.

Niemiecki obiekt powstał w 1927 roku i gościł Formułę Jeden już podczas rozgrywania drugiego sezonu. W latach 70 pojawiły się sugestię, że 21-kilometrowe „Zielone Piekło” jest zbyt niebezpiecznie, a po groźnym wypadku Nikiego Laudy przestano na nim organizować wyścigi grand prix.

W latach 1984-85 do kalendarza powróciła nowa wersja toru, jednak z powodu niskiej popularności ponownie zniknęła z Formuły 1 na kolejne 10 lat. W powrocie do łask pomogły sukcesy Michaela Schumachera i od 1995 roku na Nurburgringu rozrywane są wyścigi F1. Ogółem królowa sportów motorowych gościła na obiekcie zlokalizowanym w górach Eiffel aż 38 razy.

Od samego początku tor był własnością publiczną, jednak w maju zeszłego roku cały obiekt wraz z terenami wokół toru trafił w ręce dwóch prywatnych przedsiębiorców – Kaia Richtera i Jörga Lindnera, których zadaniem było unowocześnienie całego kompleksu. Inwestycja miała obejmować wybudowanie nowych hoteli, parku rozrywki, kolejki górskiej oraz nowej trybuny dla 3 tysięcy kibiców.

Nowi zarządcy obiecywali sfinansować całą inwestycję z prywatnych funduszy, jednak do tego nie doszło. Dodatkowo złe zarządzanie i błędy podczas przebudowy doprowadziły do tego, iż obecnie tor jest zadłużony na blisko 400 milionów euro. Ponadto na jaw wyszły informacje o fałszowaniu statystyk fanów odwiedzających tor w latach 1994-2001. Plan przebudowy został oparty o ponad dwukrotnie zawyżone statystyki.

Oznacza to, że inwestycja w żaden sposób nie może się zwrócić, gdyż była pomyślana na 2 miliony odwiedzających, a stan faktyczny to „marne” 400 tysięcy. Nowa infrastruktura świeci pustkami, ceny hoteli nie są zachęcające, a kolejka górska w ogóle nie została otwarta dla odwiedzających.

Nowi zarządcy by neutralizować straty już zapowiedzieli podwyżki cen za publiczne jazdy po północnej pętli. Ponadto mówi się o przeszło 10-krotnym podniesieniu stawek dla producentów samochodów chcących testować na Nurburgringu oraz chęciach wynegocjowania bardziej korzystnej umowy na organizację wyścigów F1, najpewniej z dużo niższą opłatą licencyjną.

Sprawa już trafiła do sądu, jednak procesy sądowe nigdy nie są łatwe i sytuacja raczej nie zostanie szybko rozwiązana, szczególnie że cała sprawa może mieć podtekst polityczny i zamieszany w nią ma być Kurt Beck, premier landu Nadrenia-Palatynat.

Dodatkowo na Facebooku powstała strona Save the Ring, za pośrednictwem której można śledzić całą sprawę, a także przekazać swoje wsparcie czy też podzielić się pomysłami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2015  Lauda: Brak wyścigu w Niemczech będzie dobry dla Grand Prix Austrii
20.03.2015  GP Niemiec usunięte z kalendarza F1 na sezon 2015
17.03.2015  Hockenheim rezygnuje z pomysłu organizacji Grand Prix Niemiec
16.03.2015  Lauda: Za brak GP Niemiec można obwiniać jedynie organizatorów
14.03.2015  Ecclestone: Projekt Grand Prix Niemiec jest martwy
Tagi:
Nurburgring

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 22.12.2010 11:14[!]
Byłoby ogromną szkodą, gdybyśmy - przez matactwa czy nieudacznictwo "biznesmenów" - mieli stracić ten tor... A Bernie tylko czeka na takie okazje, chcąc odchudzić przeładowany kalendarz F1. Save the Ring!
buran, 22.12.2010 12:51[!]
jeśli Nurburgring wypadnie to pojawia się droga wolna do rozgrywania naprzemian GP Niemiec na Hockenheim i GP Belgii : /
Lukas, 22.12.2010 12:54[!]
Tak to jest z państwówkami, przekazali za łapówkę jakiemuś idiocie, który się obłowił i pewnie zniknie...
witek2403, 22.12.2010 14:29[!]
Save the Ring!
AleQ, 22.12.2010 15:03[!]
Sezon F1 bez wyścigu w Niemczech będzie porażką . Kraj ma najwięcej driverów w stawce w Niemiec ( w tym MSC), giganta motoryzacyjnego jako fabryczny team ,czyli Merol i mają stracić GP przez żałosnych biznesmenów ?? Nie chcemy na te miejsce kolejny zryty tor wybudowany przez Tilke ...
F 1, 22.12.2010 15:34[!]
Nie dla pętli Grand Prix, tak dla Nordschleife!
damian27, 22.12.2010 15:52[!]
dla mnie bardziej atrakcyjnym wydaje się Hockenheimring, ale co do starego Nurburgring tor ten powinien zostać w takiej formie jak było to w ostatnich latach
MairJ23, 22.12.2010 17:10[!]
jak widac niemcy tez potrafia kombinowac w "wielkim stylu" - jeden z moich ulubionych torow - cos ma ze SPA :) - moze dlatego ze w lesie. Coraz mniej takich torow - hocke, spa, monza, gilles v. - ostatnie ostoje torow lesnych/parkowych
kemot, 22.12.2010 23:46[!]
MairJ23 - jeszcze Albert Park w Australii :p
MairJ23, 23.12.2010 02:33[!]
wlasnie myslalem ze o jednym torze zapomnialem - mi sie jeszcze imola strasznie podobal
Masio, 23.12.2010 11:10[!]
O nie! Tylko nie Nurburgring. Bez nie go F1, to nie jest F1.
NEO86, 16.01.2011 14:49[!]
Nurburgring powinien zostać w kalendarzu bo to naprawdę świetny tor z długimi tradycjami. Szkoda że przez nieudolnych biznesmenów możemy go stracić. Save the Ring!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca