F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Nurburgring zagrożony?

Niemiecki obiekt może stać się ogniskiem afery politycznej.
Paweł Zając, 22 grudnia 2010, wyświetlenia: 5833<< | lista | T- | T+ | >>
Nurburgring, jeden z najbardziej znanych torów na świecie, ma ogromne problemy finansowe, przez co może dojść do zamknięcia legendarnej Północnej Pętli.

Niemiecki obiekt powstał w 1927 roku i gościł Formułę Jeden już podczas rozgrywania drugiego sezonu. W latach 70 pojawiły się sugestię, że 21-kilometrowe „Zielone Piekło” jest zbyt niebezpiecznie, a po groźnym wypadku Nikiego Laudy przestano na nim organizować wyścigi grand prix.

W latach 1984-85 do kalendarza powróciła nowa wersja toru, jednak z powodu niskiej popularności ponownie zniknęła z Formuły 1 na kolejne 10 lat. W powrocie do łask pomogły sukcesy Michaela Schumachera i od 1995 roku na Nurburgringu rozrywane są wyścigi F1. Ogółem królowa sportów motorowych gościła na obiekcie zlokalizowanym w górach Eiffel aż 38 razy.

Od samego początku tor był własnością publiczną, jednak w maju zeszłego roku cały obiekt wraz z terenami wokół toru trafił w ręce dwóch prywatnych przedsiębiorców – Kaia Richtera i Jörga Lindnera, których zadaniem było unowocześnienie całego kompleksu. Inwestycja miała obejmować wybudowanie nowych hoteli, parku rozrywki, kolejki górskiej oraz nowej trybuny dla 3 tysięcy kibiców.

Nowi zarządcy obiecywali sfinansować całą inwestycję z prywatnych funduszy, jednak do tego nie doszło. Dodatkowo złe zarządzanie i błędy podczas przebudowy doprowadziły do tego, iż obecnie tor jest zadłużony na blisko 400 milionów euro. Ponadto na jaw wyszły informacje o fałszowaniu statystyk fanów odwiedzających tor w latach 1994-2001. Plan przebudowy został oparty o ponad dwukrotnie zawyżone statystyki.

Oznacza to, że inwestycja w żaden sposób nie może się zwrócić, gdyż była pomyślana na 2 miliony odwiedzających, a stan faktyczny to „marne” 400 tysięcy. Nowa infrastruktura świeci pustkami, ceny hoteli nie są zachęcające, a kolejka górska w ogóle nie została otwarta dla odwiedzających.

Nowi zarządcy by neutralizować straty już zapowiedzieli podwyżki cen za publiczne jazdy po północnej pętli. Ponadto mówi się o przeszło 10-krotnym podniesieniu stawek dla producentów samochodów chcących testować na Nurburgringu oraz chęciach wynegocjowania bardziej korzystnej umowy na organizację wyścigów F1, najpewniej z dużo niższą opłatą licencyjną.

Sprawa już trafiła do sądu, jednak procesy sądowe nigdy nie są łatwe i sytuacja raczej nie zostanie szybko rozwiązana, szczególnie że cała sprawa może mieć podtekst polityczny i zamieszany w nią ma być Kurt Beck, premier landu Nadrenia-Palatynat.

Dodatkowo na Facebooku powstała strona Save the Ring, za pośrednictwem której można śledzić całą sprawę, a także przekazać swoje wsparcie czy też podzielić się pomysłami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.06.2018  Hockenheim nie zorganizuje w przyszłym roku GP Niemiec
31.01.2018  Nurburgring chce wrócić do kalendarza od sezonu 2019
03.01.2018  Kopenhaga oraz Nurburgring dołączą wkrótce do kalendarza F1?
25.01.2017  Brawn: Era Liberty będzie dobra dla tradycyjnych wyścigów
12.11.2016  Ecclestone: GP Brazylii i Niemiec mogą wypaść z kalendarza na sezon 2017
Tagi:
Nurburgring

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 22.12.2010 11:14[!]
Byłoby ogromną szkodą, gdybyśmy - przez matactwa czy nieudacznictwo "biznesmenów" - mieli stracić ten tor... A Bernie tylko czeka na takie okazje, chcąc odchudzić przeładowany kalendarz F1. Save the Ring!
buran, 22.12.2010 12:51[!]
jeśli Nurburgring wypadnie to pojawia się droga wolna do rozgrywania naprzemian GP Niemiec na Hockenheim i GP Belgii : /
Lukas, 22.12.2010 12:54[!]
Tak to jest z państwówkami, przekazali za łapówkę jakiemuś idiocie, który się obłowił i pewnie zniknie...
witek2403, 22.12.2010 14:29[!]
Save the Ring!
AleQ, 22.12.2010 15:03[!]
Sezon F1 bez wyścigu w Niemczech będzie porażką . Kraj ma najwięcej driverów w stawce w Niemiec ( w tym MSC), giganta motoryzacyjnego jako fabryczny team ,czyli Merol i mają stracić GP przez żałosnych biznesmenów ?? Nie chcemy na te miejsce kolejny zryty tor wybudowany przez Tilke ...
F 1, 22.12.2010 15:34[!]
Nie dla pętli Grand Prix, tak dla Nordschleife!
damian27, 22.12.2010 15:52[!]
dla mnie bardziej atrakcyjnym wydaje się Hockenheimring, ale co do starego Nurburgring tor ten powinien zostać w takiej formie jak było to w ostatnich latach
MairJ23, 22.12.2010 17:10[!]
jak widac niemcy tez potrafia kombinowac w "wielkim stylu" - jeden z moich ulubionych torow - cos ma ze SPA :) - moze dlatego ze w lesie. Coraz mniej takich torow - hocke, spa, monza, gilles v. - ostatnie ostoje torow lesnych/parkowych
kemot, 22.12.2010 23:46[!]
MairJ23 - jeszcze Albert Park w Australii :p
MairJ23, 23.12.2010 02:33[!]
wlasnie myslalem ze o jednym torze zapomnialem - mi sie jeszcze imola strasznie podobal
Masio, 23.12.2010 11:10[!]
O nie! Tylko nie Nurburgring. Bez nie go F1, to nie jest F1.
NEO86, 16.01.2011 14:49[!]
Nurburgring powinien zostać w kalendarzu bo to naprawdę świetny tor z długimi tradycjami. Szkoda że przez nieudolnych biznesmenów możemy go stracić. Save the Ring!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca