F1 2014Australia  Malezja  Bahrajn  Chiny  Hiszpania  Monako  Kanada  Austria  Wlk. Brytania  Niemcy  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Japonia  Rosja  USA  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.11.2014

Vettel: Red Bull początkowo zgodził się na test w Ferrari

Red Bull wykluczony z wyników kwalifikacji do GP Abu Zabi

GP Abu Zabi: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

FIA bada złamanie przez Red Bulla regulaminu technicznego

Vandoorne kierowcą McLarena podczas testów w Abu Zabi

Vandoorne dominuje w głównym wyścigu GP2 na Yas Marina

Force India potwierdza podpisanie wieloletniej umowy z Perezem

Mniejsze zespoły zadowolone po spotkaniu z Mackenziem i Ecclestonem

Mattiacci straci wkrótce funkcję szefa ekipy Ferrari?

GP Abu Zabi: wynik kwalifikacji

Ecclestone: Mam nadzieję, że Caterham i Marussia znikną z F1

GP Abu Zabi: Rosberg zdobywa pole position w finale sezonu

GP Abu Zabi: Rosberg najszybszy w ostatnim treningu sezonu

Bird wygrywa wyścig Formuły E w Malezji

Rywale Mercedesa planują radykalne zmiany w przepisach dot. silników

Dean Stoneman wygrywa pierwszy wyścig GP3 na Yas Marina

Grosjean: Loga Totala znikną z bolidów Lotusa w sezonie 2015

Blick: Van der Garde nie został wpuszczony do padoku toru Yas Marina

Caterham skorzysta z obecnej specyfikacji jednostki Renault w sezonie 2015?

Szafnauer: Palmer nie jest kandydatem do Force India na sezon 2015

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault wierzy w innowacyjny wydech

Brytyjska ekipa pracowała nad tym rozwiązaniem przez kilka miesięcy.
Paweł Zając, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 4650<< | lista | T- | T+ | >>
Renault jest przekonane, że ich innowacyjny układ wydechowy zadziała i znacznie poprawi osiągi tegorocznego bolidu, pomimo niejednoznacznych wyników podczas pierwszego dnia testów.

Rozwiązanie opracowane przez ekipę z Enstone polega na poprowadzeniu wydechu do przodu samochodu i umiejscowieniu końcówek rur wydechowych na krańcach bocznych sekcji bolidu. Wydmuchiwane w ten sposób spaliny wspomagają przepływ powietrza pod samochodem, dzięki czemu dyfuzor generuje większy docisk.

Niesie to jednak za sobą pewne problemy związane przede wszystkim z ciepłem i kontrolowaniem przepływu spalin. Mimo to zespół nie ma wątpliwości, że korzyści przewyższają ryzyko. Co więcej, nawet wtorkowe problemy Witalija Pietrowa nie spowodowały zachwiania wiary w to rozwiązanie. Szef brytyjskiego zespołu Eric Boullier w rozmowie z magazynem AUTOSPORT przyznał, że poprowadzenie układu wydechowego do pełnej sprawności nie jest w tym momencie najważniejsze, jednak twierdzi, że stanie się tak później.

„Ryzyko jest zawsze. Jestem zadowolony, że nasz samochód zawiera kreatywne projekty. Wspieramy całą ekipę, a w szczególności zespół techniczny, ponieważ chcemy być szybcy, chcemy być na czele. Wiemy, że potrzeba czasu. Trzeba być kreatywnym. Trzeba znaleźć inne sposoby generowania docisku lub inne miejsca, w których można poprawić osiągi. Poszliśmy tą ścieżką, ponieważ już przed rokiem uwierzyliśmy, że w ten sposób zyskamy więcej. W tunelu czy też na papierze samochód już ma lepsze osiągi niż 12 miesięcy temu. Jeśli coś jest w samochodzie to dlatego, iż wierzymy, że zadziała. Wszystko jednak okaże się na torze”.

Rob White odpowiedzialny za silniki w ekipie Renault zdradził brytyjskiemu magazynowi, że zespół pracował nad ideą nowego wydechu od kilku miesięcy, odkąd tylko dostrzegł zalety zeszłorocznych dmuchanych dyfuzorów. „Jasnym jest to, że jednym z ważniejszych tematów w zeszłym roku był dmuchany dyfuzor i przez większość zeszłego roku ekipa odpowiedzialna za podwozie skupiała się na jak najlepszym wykorzystaniu tego rozwiązania”.

„Jeśli ekipa od podwozia poprosiła o inny wydech, to kluczowa dla mnie była współpraca nad dopasowaniem tego wszystkiego do pewnych ograniczeń. Pojawiło się tutaj wielowymiarowe balansowanie nad dostosowaniem tego do potrzeb silnika, które są relatywnie proste – występują tutaj konkretne kryteria dotyczące akustyki i spadku ciśnienia spalin. Mieliśmy pewne wymagania co do 'upakowania' silnika w bolidzie, jednak ogólny projekt zazwyczaj jest określany przez aerodynamikę”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.11.2014  Rywale Mercedesa planują radykalne zmiany w przepisach dot. silników
22.11.2014  Caterham skorzysta z obecnej specyfikacji jednostki Renault w sezonie 2015?
18.11.2014  Horner: Renault ma stratę 75 koni mechanicznych do Mercedesa
30.10.2014  Renault: Jesteśmy podenerwowani przed Austin
14.10.2014  Abiteboul: Odejście Lotusa nie jest wielką stratą dla Renault
Tagi:
Renault/LRGP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
danilo, 02.02.2011 10:52[!]
Mogłoby to wszystko dobrze zadziałać, bo miło byłoby oglądać wygrywającego Roberta. :)
Nie mogę się doczekać pierwszego wyścigu!!
Sanki, 02.02.2011 11:03[!]
W wypowiedzi Boulliera jest "Poszliśmy to ścieżką", mała literówka się wkradła :)
Aquos, 02.02.2011 11:38[!]
Hmmm... Jeśli niebawem ludzie z LRGP zaczną jednoznacznie wychwalać efekty, jakie daje nowatorski wydech, to zacznę się poważnie martwić, bo przypuszczam, że będzie to znaczyło, że projekt się nie sprawdza. A jeśli to rozwiązanie będzie działało zgodnie z oczekiwaniami, to raczej o tym nie przeczytamy w oficjalnych wypowiedziach. Zapewne nawet nie zobaczymy tego po czasach osiąganych na testach. Gra pozorów zaczęła się na dobre.
jpslotus72, 02.02.2011 11:38[!]
Zaryzykowali - do odważnych świat należy... Mocny ten, kto w wydech wierzy?
Big Dee, 02.02.2011 14:51[!]
oto nowy wydech Lotus Renault
www.racecar-engineering.com/articles/f1/renaults-radical-r31-exhaust-system/
w.macko92, 02.02.2011 15:04[!]
A Kubica w weekend pośmiga sobie Skodą S2000:
http://www.rajdy....bii,S2000,55537.html
bartek199874, 02.02.2011 19:10[!]
Nie znam się na tym zbytnio,ale dłuższy wydech powoduje chyba straty mocy.
yaper, 02.02.2011 20:13[!]
Ja wierzę. Od dawna nie było tak gorących dyskusji o nowinkach w F1. Aż miło poczuć, że sezon F1 AD 2011 rozpoczął się na dobre. Masa postów dobrych, mniej dobrych i fala trollowania - czuję, że żyję.

Kibicuję przede wszystkim Kubicy i Renault. Jak wycisną z całego pakietu szczyt to będę wniebowzięty. Wreszcie doczekam się Roberta regularnie walczącego o zwycięstwa. Do tego daleka droga, ale jestem dobrej myśli. Każdy ma swojego faworyta i bacznie śledzi poczynania jego zespołu. Zdrowe, sportowe podejście - czego życzę każdemu użytkownikowi serwisu i ich faworytom do mistrzostwa.
gpjano, 02.02.2011 22:33[!]
bartek199874 - To zależy od długości wydechu. Tutaj mamy krótkie odcinki, brak tłumików więc różnica z powodu długości jest niewielka (żeby nie powiedzieć znikoma). Większe problemy stwarza temperatura spalin.
MaxKapsel, 03.02.2011 11:22[!]
@yaper
"Od dawna nie było tak gorących dyskusji o nowinkach w F1" ? Albo ja albo ty, jeden z nas przespał ostatnie 2 sezony... W 2009 Brawn, Toyota i inni - kwestia dyfuzorów. W 2010 RedBull i jego "uginające się" zawieszenie, tudzież kanał F w McLarenach, a potem prawie wszędzie, a ty piszesz, że dyskusji dawno nie było? Jedyna różnica polega na tym, że tym razem te "dyskusje o nowinkach" dotyczą zespołu Kubicy. Więc ci, którzy poza RK i j ego partnerem/zespołem nie widzą już w F1 niczego innego, faktycznie mogą mówić o jakimś wzroście "ilości i temperatury" dyskusji, ale dla całej reszty jest to sytuacja taka jak prawie co sezon, kiedy na jego początku ktoś wyskakuje z jakąś nowością. Miałem jak dotąd wrażenie, że obaj należymy do tej reszty...;)
yaper, 03.02.2011 15:50[!]
@MaxKapsel

Źle mnie zrozumiałeś. Miara "dawno" odnosiła się do sezonu 2010 i kanału F, dmuchanego dyfuzora i rewelacji Neweya - gdy już wszystko rozszyfrowano co się dało (nadal nie wiemy o wielu sekretach RBR) kto miał to zaimplementować zrobił to i było cicho, względnie nudno. Okres zimowy to przede wszystkim nuda i wyczekiwanie na pierwszą erupcję kontrowesji - front exhaust system do takich pierwszych rewelacji należy i to jedynie miałem na myśli :)

Wyposzczony fan F1 inaczej postrzega czas i ekscytuje się takimi właśnie 'kamieniami milowymi'. Inna sprawa, że pierwsza rewelacja (w jakim sensie? zobaczymy w Bahrajnie) tego roku ma miejsce w teamie Kubicy. Owszem, cieszy mnie to niezmiernie, ale tak jak rok temu było z kanałem F McLarena jestem onieśmielony śmiałą nowinką w skostniałym regulaminie F1.
MaxKapsel, 03.02.2011 16:06[!]
@up
A no to chyba, że tak. Jak widać czas pojęciem względnym jest...:)
ja w tym roku zastosowałem sobie terapię wstrząsową - po końcówce sezonu prawie 3 miesiące przerwy w "ściganiu" newsów o F1 (nawet tutaj zaglądałem sporadycznie i nie wdawałem się w dyskusje i komentarze) - efekt? jakoś wcale mi się tak nie ciągnął ten czas. Może właśnie, kiedy w środku zimy człowiek ciągle czyta różne bzdury wymyślane przez prasę, sztucznie próbującą podnieść napięcie i wzmóc apetyt fanów różnymi duperelami - wtedy głód rośnie i czas się wydłuża...
yaper, 03.02.2011 22:48[!]
Mi wyjątkowo ta zima szybko minęła - koniec sezonu w listopadzie robi swoje i nie ma takiego wyczekiwania na końcówkę stycznia.

Jako, że jestem uzależniony od F1WM to codziennie odruchowo wchodzę, głównie czytam, mniej komentuje - kwestia lenistwa, ale ostatnio włączyłem sobie takie diabelstwo jak 'automatyczne logowanie' i palce jakoś same kleją się do układania zdań.

Dosyć tych wywodów na boku, cieszmy się sporym zamieszaniem w środowisku i oczekujmy jutrzejszego odsłonięcia Maka - czyli ostatniego akcentu niespodzianek.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!



F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca