F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey dołącza do Red Bull (wiadomość oficjalna)

Obecny dyrektor techniczny McLarena dołączy do stajni z Milton Keynes pod koniec lutego 2006.
Marek Roczniak, 8 listopada 2005, zmieniony 09.11.2005 15:47, wyświetlenia: 1357<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Red Bull Racing dosyć niespodziewanie ogłosił dziś rano, iż pod koniec lutego 2006 roku do stajni z Milton Keynes dołączy obecny dyrektor techniczny McLarena, Adrian Newey. Brytyjczyk zakończy tym samym trwającą już od ośmiu sezonów współpracą z McLarenem, której owocem były wywalczone przez Mikę Hakkinena dwa tytuły mistrzowskie (sezony 1998 i 1999). Wcześniej w latach 1991-1997 zaprojektowane przez Neweya bolidy Williams wygrały w sumie 58 wyścigów (cztery tytuły mistrzowskie kierowców i pięć konstruktorów).

Powody podjęcia decyzji o przejściu do Red Bull, gdzie 46-letni Newey obejmie funkcję szefa działu technicznego, nie są do końca jasne, tym bardziej że Brytyjczyk sam nie tak dawno deklarował, że chciałby się zająć czymś innym niż projektowaniem bolidów Formuły 1 (np. projektowaniem jachtów regatowych). Pod koniec kwietnia tego roku McLaren ogłosił przedłużenie kontraktu z Neweyem, ale nie zostało podane na ja długo. Teraz wiadomo już, że 2005 był ostatnim sezonem współpracy z tym zespołem.

Co ciekawe Newey do stajni z Milton Keynes miał trafić już w sierpniu 2002 roku, kiedy to właścicielem tego zespołu był jeszcze Ford. Jednakże już w dniu ogłoszenia tej wiadomości przez Jaguar Racing, czyli 1 czerwca 2001 roku, McLaren wydał specjalne oświadczenie, w którym zapewniał, iż Newey pozostanie jego dyrektorem technicznym i będzie odpowiedzialny za konstrukcję bolidów na lata 2002-2003. Kwestia sporna została ostatecznie rozstrzygnięta przez brytyjski wymiar sprawiedliwości na korzyść McLarena.

Newey karierę w sportach motorowych rozpoczął w 1980 roku, będąc pracownikiem organizacji Fittipaldi Automotive. Wkrótce przeszedł do firmy March, gdzie zdobywał doświadczenie przy projektowaniu bolidów F2. Następnie zaprojektował samochód sportowy March GTP, który zdobył mistrzostwo IMSA w latach 1983 i 1984. Pod koniec 1983 roku Brytyjczyk otrzymał zadanie zaprojektowania bolidów IndyCar dla March, które w kolejnych latach odnosiły znaczące sukcesy. W F1 Newey na dobre zadomowił się dopiero w 1988 roku, będąc najpierw głównym projektantem w zespole March F1, a następnie dyrektorem technicznym w utworzonym na jego bazie zespole Leyton House Racing.

Źródło: RedBullRacing.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją
15.09.2018  Newey zwiększył zaangażowanie w prace na rzecz Red Bull Racing
26.06.2018  Adrian Newey dementuje plotki o możliwym przejściu do Renault
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
05.06.2018  Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
Tagi:
Red Bull
Newey A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ahmed, 08.11.2005 10:52[!]
No i gdzie te zamiłowanie do jachtów Panie Newey, do którego tak Pana ciagnie?
Teraz pytanie kto go zastapi i jak ta zmiana wpłynie na McLarena-Mercedesa?
Szakall, 08.11.2005 12:17[!]
czego nie robia miliony $$ :) nawet hobby sie odkłada na pózniej :P hehe
KIU, 08.11.2005 12:53[!]
[*] to cos okropnego stracic takiego pracownika jak Newey to jest gorsza wiadomosc niz przegrana McLarena wq klasyfikacji konstruktorów.
Pieczar, 08.11.2005 13:06[!]
No to mclaren poczeka sobie kolejne kilka lat na mistrzostwo :(
MarekW, 08.11.2005 13:16[!]
Jeżeli Newey przechodzi do RBR w lutym 2006 oznacza to, że zdązy zaprojektować jeszcze MP4-21 (lub doprowadzić projekt do końca), nie mając już wpływu na McLarena 2007. Natomiast po swoim przyjściu do Red Bulla zacznie zapewne od rozpoczęcia projektu Red Bulla 2007. Być może będzie w stanie doraźnie jakoś poprawić RB2. W takim razie jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądał Red Bull RB3/2007 z Neweyem i McLaren MP4-22/2007 bez Neweya...
Maraz, 08.11.2005 13:44[!]
Nie jestem pewny - inżynierowie z reguły nie mogą od razu zmieniać zespołów. Poprzedza to okres nazywany po angielsku 'gardening leave', trwający z reguły kilka miesięcy, kiedy to nie pracuje się ani ze starym, ani z nowym zespołem. Można sobie wtedy ogródek popielęgnować i stąd ta nazwa pewnie ;) Tak więc nie wykluczone, że Newey już może nie pracować w McLarenie, ale może też odejść np. pod koniec grudnia. Trudno jednoznacznie powiedzieć.
Jacenty_F1, 08.11.2005 14:40[!]
Generalnie powiem tak no i po McLarenie a Red-Bul e przeciągu 3 do 5 lat będzie celował w mistrzostwo.
RENO, 08.11.2005 17:17[!]
Nio to teraz zacznie sie dominacja Renaulta:D:D:D
dawo, 08.11.2005 17:26[!]
Panowie Mercedes da sobie rade i bez Newey'a....badzmy o McLarena spokojni....w projektowaniu aut cywilnych niebrał udzialu a Mercedes zawsze stał na szczycie,i dlugo tam pozostanie,zreszta w F1,tez juz od bardzo dawna wygrywa,a popatrzmy tylko na takie zespoly jak,Williams Renault czy Benetton chyba Ford,juz od dawna ich niema,a Mercedes wciaz trwa ze swoim McLarenem,i wlasciwie tylko Ferrari trwa z nimi...
Pieczar, 08.11.2005 18:46[!]
Podejrzewam, że Newey już został odsunięty od pracy nad nowym Mclarenem - tak to przecież mógłby "wykraść" pare pomysłów i rozwiązań do nowego zespołu.
dawo - mercedes nie projektuje nadwozia Mclarena !! Oni są odpowiedzialni za silniki i nawet tego nie potrafią porządnie zrobić. Poza tym nie ma sensu porównywać cywilnych aut do bolidów F1.
rafaello85, 08.11.2005 20:07[!]
No właśnie - Mercedes dostarcza tylko silniki, nadwozia robi McLaren Teraz, gdy stracą Neweya może być z nimi bardzo kiepsko. Może się okazać, że jużnie tylko silniki będą do d..., ale też nadwozia. Adrian Newey był ojcem sukcesów tego zespołu w latach 98-99. Ciekawe czy McLaren obie bez niego poradzi? Wszyscy pamiętamy co się stało z Williamsem...
W, 08.11.2005 20:39[!]
Hehehe...
Fani NIE-McLarena się cieszą. Fani McLarena płaczą.
Newey zasłużył się zepsołowi, ale znajdą się następcy.

Bez paniki lub eforii...! :-)
piotrek, 08.11.2005 21:27[!]
wyglada na to ze Red Bull pojdzie w slady Toyoty
McMarcin, 08.11.2005 22:33[!]
Newey na pewno wzmocni Red Bulla - można w 2007 r. spodziewać się lepszego bolidu i bytności w czołówce. Co do McLarena to możemy być spokojni - jeśli wypuścili Neweya, to pewnie już mają kogoś na jego miejsce ;-)
Pit, 08.11.2005 23:31[!]
Dobra wiadomość RB, ma duże szanse aby powalczyć za 2 sezony o 4,5 miejsce.
A tak naprawdę aby osiągnąć sukces potrzebna jest indywidualność menagera, takimi ludźmi są Frank Wiliams, Ron Denis, Jean Todt i oczywiście nieoceniony Flavio Briatore. Zobaczcie zespół z 5 budżetem (Renault) został numerem 1!
Natomiast Toyota bez sprawnego zarządcy z takim zapleczem i największymi pieniędzmi ( chyba2 budżet po Ferrari), już kolejny sezon nie spełnia oczekiwań mocodawców.
Tak więc nie najzdolnieszy inżynier będzie wygrywać, tylko sprawnie kierowany zespół.
Jacenty_F1, 09.11.2005 09:44[!]
Panowie na forum mają wadliwą pamięć rok 2004 i słynny mół wszechcasów McLarena MP4-19 piąte miejsce w konstruktorach czy jego poprzednik MP4-18 i jego równie nieudane modyfikacje nie brały udziału w rzadnym wyścigu. Z tymi samochodami Newey miał tyle współnego że na nie patrzył i ewentualnie poprawki robił. Do łask Adrian wrócił w 2005 projektując MP4-20 i efekty od razu było widać jego przejście to ogromna strata dla zespołu, bo na "młodych gniewnych" inżynierów (patrz Williams i poprzednie samochody Mc-Larena) raczejbym nie liczył. A szef Red-Bull widać że załapał wyścigowego bakcyla i robi malutkie kroczki do zbudowania czołowego zespołu F1
McMarcin, 09.11.2005 17:05[!]
Jacenty - masz rację. Ja jednak będę bronił Maca. Newey nie zawsze pracował w tej stajni, a McLaren sukcesy odnosi od lat 70-tych. Newey znowu niczego wielkiego nie zrobił z Marchem i Leyton House - dla przypomnienia, to były zespoły, które poziomem dorównywały Jordanowi i Minardi. Mam nadzieję, że Dennis - jeśli już kogoś wypuszcza z firmy, to ma na jego miejsce kogoś równie dobrego
RENO, 11.11.2005 20:00[!]
To że Renault ma 5 budżeta a jest numerem 1 to się nazywa prawdziwa ekonomia i jakby to ująć po częsci sprawdza się plan redukcji kosztów zaproponowany prezeFIA ::D:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca