F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Spyker potwierdza wykupienie zespołu MF1 Racing

Szefem technicznym zespołu mającego nosić nazwę Spyker MF1 Racing będzie Mike Gascoyne.
Marek Roczniak, 10 września 2006, wyświetlenia: 2185<< | lista | T- | T+ | >>
Holenderska firma Spyker Cars N.V. oficjalnie potwierdziła wczoraj późnym wieczorem wykupienie zespołu Midland MF1 Racing, który po sfinalizowaniu umowy 30 września 2006 roku będzie już nosił nazwę Spyker MF1 Racing.

Osobą odpowiedzialną za nadzór technologiczny będzie zgodnie z przewidywaniami były dyrektor techniczny Toyoty, Mike Gascoyne, który nową posadę obejmie z dniem 1 listopada bieżącego roku. Dla Brytyjczyka będzie to powrót do stajni z Silverstone po ponad pięciu latach spędzonych w Renault i Toyocie.

Znane są już także bliższe szczegóły na temat struktury operacyjnej zespołu po przejęciu go przez Spykera we wspólnym przedsięwzięciu z holenderskim biznesmenem Michielem Molem. Zespół będzie w 100% należał do Spykera, a Mol przejmie część udziałów w Spykerze i wejdzie w skład rady zarządzającej holenderskiego producenta samochodów i jego zespołu Spyker MF1 Racing, obejmując stanowisko dyrektora Formula One Racing.

Wartość MF1 Racing została wyceniona na 106 milionów dolarów. Zespół będzie wykupywany stopniowo (pierwsza kwota do zapłacenia najpóźniej 30 września wynosi $68,6 mln.), stąd zapewne pozostawienie w nazwie oznaczenia MF1 i utrzymanie na stanowisku szefa zespołu Colina Kollesa. Kolejna kwota do zapłacenia w ciągu następnych 12 miesięcy wyniesie $15 mln., a ostatnia – do zapłacenia najpóźniej do 30 września 2008 roku – $23 mln.

Całą transakcja musi zostać jeszcze zaakceptowana podczas nadzwyczajnego spotkania udziałowców Spyker Cars N.V., które odbędzie się w środę, 27 września 2006 roku o godzinie 14:00 w Zeewolde (Holandia). Wkrótce ma być także podany dostawca silników dla stajni z Silverstone na przyszły sezon, którym będzie najprawdopodobniej Cosworth lub Ferrari. Po sfinalizowaniu umowy Spyker MF1 Racing będzie zaledwie drugim w historii Formuły 1 w pełni Holenderskim zespołem.

„Dzisiaj moja ambicja całego życia stała się rzeczywistością.” – powiedział Michiel Mol. „Po byciu zaangażowanym w Formułę Jeden przez blisko dziesięć lat jako sponsor zespołów i kierowców, teraz będę już zaangażowany jako udziałowiec w zespole Formuły Jeden posiadanym przez bardzo ambitnego producenta samochodów. [...] Nowe przepisy uczynią ten niezwykle prestiżowy sport jeszcze bardziej atrakcyjnym. Z pewnością skorzystam ze wszystkich swoich umiejętności i doświadczenia w cyfrowych mediach, aby uczynić ten zespół jak najbardziej atrakcyjnym dla fanów i sponsorów. [...]”.

„Jestem bardzo zadowolony z zawarcia umowy.” – powiedział Colin Kolles. „Przejęcie przez Spykera jako producenta sportowych samochodów jest kolejnym krokiem na drodze do ułatwienia zespołowi poprawy jego rezultatów. Fakt, że byliśmy także w stanie zapewnić sobie usługi Mike'a Gascoyne'a, który będzie współpracował z Jamesem Keyem, jest niewątpliwym świadectwem nieustającego poświęcenia zespołu w celu uzyskania najsilniejszego z możliwych departamentów technicznych. [...]”.

„Dopiero niedawno poznałem Victora Mullera (dyrektor generalny Spyker Cars N.V.) i Michiela Mola, jednak wywarli na mnie ogromne wrażenie swoim poświęceniem dla Formuły Jeden i programu związanego z osiągami.” – powiedział Mike Gascoyne. „Naturalnie cieszę się bardzo z powrotu do Formuły Jeden i możliwości bycia zaangażowanym w to stawiające wysokie wymagania przedsięwzięcie. Znam i szanuję wielu ludzi z zespołu w Silverstone, z czasów gdy tam wcześniej pracowałem i jestem przekonany, że będziemy w stanie uzyskać dobre rezultaty”.

Przypomnijmy, że to właśnie za czasów Gascoyne'a zespół Jordan odnosił największe sukcesy w Formule 1 w 1999 roku. Heinz-Harald Frentzen zapewnił wówczas dwa zwycięstwa zespołowi, który sezon ukończył na trzeciej pozycji w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 61 punktów.

Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.03.2009  Spyker zamieszany w przejęcie zespołu Hondy?
12.06.2008  Van der Garde pozywa Force India na 2 miliony dolarów
30.04.2008  Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1
23.02.2008  Formuła Jeden mogła wykończyć Spykera
04.01.2008  Litewski bank ratuje firmę Spyker
Tagi:
Spyker
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
buran, 10.09.2006 12:55[!]
szkoda
makos_bmw, 10.09.2006 13:05[!]
Czego Ci szkoda? Tego, że najnudniejszy zespół w stawce trafił nareszcie do osoby, dla której posiadanie go nie będzie tylko kaprysem, lecz spełnieniem marzeń? Może ten mdły zespół nareszcie coś wniesie do F1 ;)
Metalpablo, 10.09.2006 13:21[!]
Ja tam wolałbym starego poczciwego Jordana:D.Troche brakuje mi zółtego koloru:D.Ale tak na poważnie to dobrze dla zespołu bo nie będzie stał w miejscu jak teraz.Holendrzy wpompują troche kasy i jest nadzieja,że sie będą rozwijać w dostrzegalny sposób.Myślałem ze troche więcej będzie kosztować MIdland.
McLuke, 10.09.2006 15:55[!]
Super!! nareszcie będzie sie działo coś ciekawego!!
rafaello85, 11.09.2006 10:49[!]
Ja też uważam, że dobrze sią stało!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca