F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Wirtualna prezentacja nowego bolidu zespołu Jaguar

Marek Roczniak, 21 stycznia 2003, wyświetlenia: 1810<< | lista | T- | T+ | >>
W odmienny do pozostałych zespołów sposób, bo za pośrednictwem tylko i wyłącznie internetu swój najnowszy bolid – R4 zaprezentowała dzisiaj brytyjska stajnia Jaguar. Nowy pojazd został skonstruowany w nieco bardziej konwencjonalny sposób, co ma oczywiście związek z tym, iż zeszłoroczny bolid (R3), różniący się znacznie od swoich poprzedników z początku był wyjątkowo nieudaną konstrukcją. Dopiero wprowadzone w trakcie sezonu poprawki zaowocowały lepszymi osiągnięciami i w ten sposób inżynierowie uzyskali solidną podstawę, na której mogli się oprzeć podczas opracowywania bolidu R4.

David Pitchforth, który nadzorował proces powstawania tego pojazdu powiedział, iż tym razem zostało zrobione wszystko, aby do sezonu 2003 przystąpić z niezawodnym i zarazem konkurencyjnym bolidem. Od strony silnika zaszły tymczasem większe zmiany, gdyż firma Cosworth Racing w nowej jednostce napędowej CR-5 postanowiła zwiększyć kąt rozstawienia cylindrów z 72 do 90 stopni. W ten sposób obniżony został środek ciężkości, chociaż wpływ na to miały również i inne rozwiązania, zastosowane podczas projektowania tego silnika. Dyrektor zarządzający w firmie Cosworth – Nick Hayes nie chciał oczywiście ujawnić głównych parametrów nowego silnika, ale jednocześnie przyznał, iż jest to osiągająca największe obroty jednostka napędowa zbudowana przez tę firmę. Tak jak w przypadku bolidu, także i silnik w trakcie trwania sezonu będzie stopniowo ulepszany.

Jaguar to kolejna po Toyocie stajnia, którą w przyszłym sezonie reprezentować będą nowi kierowcy. Na dodatek jednym z nich jest pochodzący również z Brazylii debiutant, choć w przeciwieństwie do Cristiano da Matty dysponujący już pewnym doświadczeniem w kierowaniu bolidami Formuły Jeden, gdyż do tej pory był kierowcą testowym w jednym z czołowych zespołów – Williams. Kierowcą tym jest 22-letni Antonio Pizzonia, którego największym osiągnięciem w dotychczasowej karierze było wywalczenie tytułu mistrza brytyjskiej Formuły 3 w 2000 roku.

Mark Webber tymczasem ma już za sobą pierwszy rok zmagań w Formule Jeden w barwach zespołu Minardi i to całkiem udany. Zapytany o przewidywania na sezon 2003 Australijczyk powiedział, iż w przede wszystkim liczy na częstszy zarobek punktowy, zwłaszcza w drugiej połowie sezonu.

Na miejsce usuniętego pod koniec listopada zeszłego roku szefa Premier Performance Division i zespołu Jaguar – Niki Laudy do tej pory nie został wyznaczony następca, jednak nad całością programu uczestnictwa w wyścigach Formuły Jeden czuwa wiceprezydent grupy Ford Motor Company – Richard Parry-Jones. Tymczasem brytyjska stajnia wzbogaciła się o dr Iana Pococka, który wraz z Malcolmem Oastlerem będzie prowadził dział inżynieryjny. Wcześniej Pocock zajmował podobne stanowisko w należącej również do Premier Performance Division firmie Pi Research.

Bolid Jaguar R4 pierwszą jazdę próbną zaliczył już w piątek, natomiast dzisiaj rozpoczęły się testy na hiszpańskim torze Catalunya. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca