F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Nowe przepisy dotyczące aerodynamiki zatwierdzone?

Zmiany zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1.
Grzegorz Więcek, 26 października 2007, wyświetlenia: 4680<< | lista | T- | T+ | >>
Jak informuje serwis Automoto365.com, w środę Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła nowe przepisy dotyczące aerodynamiki bolidów na sezon 2009, które zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1.

Według niepotwierdzonych jeszcze doniesień, Rory Byrne z Ferrari razem z Patem Symondsem z Renault i Paddym Lowem z McLarena opracowali konfigurację, która powinna ułatwić jazdę za innym bolidem i w efekcie także wyprzedzanie.


Dyrektorzy techniczni zgodzili się na następujące propozycje:
  • Szerokość przedniego skrzydła zwiększona do 180 zamiast do 140 cm.
  • Wysokość przedniego skrzydła obniżona do 7,5 zamiast 15 cm.
  • Środkowa sekcja o rozpiętości powyżej 40 cm musi być standardowym elementem
  • Kierowca może poprawić kąt nachylania płatów przedniego skrzydła z kokpitu dwa razy na okrążeniu o maksymalnie6 stopni.
  • Szerokość tylnego skrzydła 75 zamiast 100 cm.
  • Wysokość tylnego skrzydła 95 zamiast 80 cm.
  • Dyfuzor ma się zaczynać od środka tylnej osi, a nie od początku tylnych kół i może zostać podniesiony do 17,5 zamiast 12,5 cm.
  • Karoseria musi być gładka, co oznacza brak bocznych deflektorów, skrzydełek, kominów i owiewek.

Badania w tunelu aerodynamicznym pokazują, że nowe przepisy oznaczają spadek ogólnej siły dociskowej o 50 procent w porównaniu do aerodynamiki w roku 2006. Jeśli kierowca będzie jechał za innym samochodem w odległości pół jego długości, to straci tylko 25 z 46 procent siły docisku i rozkład balansu będzie 1 procent na przód, a nie tak jak jest teraz 4 procent na tył.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ICEman, 26.10.2007 19:12[!]
ale radykalne zmiany !! ale przeraza mnie te obniżenie siły dociskowej o 50 % ażż
Siux, 26.10.2007 20:03[!]
ICEman - co Cię tak przeraża? Jesteś kierowcą F1?
Zmiany idą w dobrym kierunku, byle tak dalej...
Marcin17, 27.10.2007 13:32[!]
DLACZEGO NIE BEDZIE ZADNYCH SKRRZYDEŁEK, OWIEWEK. MOIM ZDANIEM FORMUŁA 1 ZMIENI SIE W FORMUŁY Z LAT 1998-2001. DLACZEGO!!!!!!!! PRZECIESZ TE Z TEGO SEZONU BYŁ PIĘKNE=))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca