F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nowe przepisy dotyczące aerodynamiki zatwierdzone?

Zmiany zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1.
Grzegorz Więcek, 26 października 2007, wyświetlenia: 4667<< | lista | T- | T+ | >>
Jak informuje serwis Automoto365.com, w środę Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła nowe przepisy dotyczące aerodynamiki bolidów na sezon 2009, które zostały zaproponowane przez grupę pracującą nad poprawą wyprzedzania w Formule 1.

Według niepotwierdzonych jeszcze doniesień, Rory Byrne z Ferrari razem z Patem Symondsem z Renault i Paddym Lowem z McLarena opracowali konfigurację, która powinna ułatwić jazdę za innym bolidem i w efekcie także wyprzedzanie.


Dyrektorzy techniczni zgodzili się na następujące propozycje:
  • Szerokość przedniego skrzydła zwiększona do 180 zamiast do 140 cm.
  • Wysokość przedniego skrzydła obniżona do 7,5 zamiast 15 cm.
  • Środkowa sekcja o rozpiętości powyżej 40 cm musi być standardowym elementem
  • Kierowca może poprawić kąt nachylania płatów przedniego skrzydła z kokpitu dwa razy na okrążeniu o maksymalnie6 stopni.
  • Szerokość tylnego skrzydła 75 zamiast 100 cm.
  • Wysokość tylnego skrzydła 95 zamiast 80 cm.
  • Dyfuzor ma się zaczynać od środka tylnej osi, a nie od początku tylnych kół i może zostać podniesiony do 17,5 zamiast 12,5 cm.
  • Karoseria musi być gładka, co oznacza brak bocznych deflektorów, skrzydełek, kominów i owiewek.

Badania w tunelu aerodynamicznym pokazują, że nowe przepisy oznaczają spadek ogólnej siły dociskowej o 50 procent w porównaniu do aerodynamiki w roku 2006. Jeśli kierowca będzie jechał za innym samochodem w odległości pół jego długości, to straci tylko 25 z 46 procent siły docisku i rozkład balansu będzie 1 procent na przód, a nie tak jak jest teraz 4 procent na tył.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
23.11.2018  Hamilton rywalizuje w Abu Zabi z numerem jeden na bolidzie
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ICEman, 26.10.2007 19:12[!]
ale radykalne zmiany !! ale przeraza mnie te obniżenie siły dociskowej o 50 % ażż
Siux, 26.10.2007 20:03[!]
ICEman - co Cię tak przeraża? Jesteś kierowcą F1?
Zmiany idą w dobrym kierunku, byle tak dalej...
Marcin17, 27.10.2007 13:32[!]
DLACZEGO NIE BEDZIE ZADNYCH SKRRZYDEŁEK, OWIEWEK. MOIM ZDANIEM FORMUŁA 1 ZMIENI SIE W FORMUŁY Z LAT 1998-2001. DLACZEGO!!!!!!!! PRZECIESZ TE Z TEGO SEZONU BYŁ PIĘKNE=))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca