F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA rezygnuje z zakazania ogrzewaczy opon w sezonie 2009

Powodem tego jest brak dobrego sposobu na egzekwowanie minimalnego ciśnienia opon.
Marek Roczniak, 27 czerwca 2008, wyświetlenia: 5134<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi serwis autosport.com, ogrzewacze do opon pozostaną w Formule Jeden w przyszłym roku po tym, jak FIA zgodziła się zrezygnować w tym tygodniu z wprowadzenia zakazu ich stosowania począwszy od sezonu 2009.

Tak zwane 'koce grzewcze' miały być zakazane wraz z przywróceniem gładkich opon typu slick w F1, co miało spowodować poprawę widowiskowości wyścigów i zmniejszenie wydatków. Jednakże po testach bez ogrzewaczy niektórzy kierowcy zaczęli obawiać się o bezpieczeństwo, gdyż według nich różnica w prędkości pomiędzy bolidami na rozgrzanych oponach i tymi na zimnych tuż po wyjeździe z boksów jest zbyt duża.

Firma Bridgestone zapewniła co prawda, że przygotowywane przez nią opony na sezon 2009 umożliwią bezpieczne ściganie i poinformowała FIA, że nie ma powodu, aby rezygnować z zakazu stosowania ogrzewaczy opon. Wymagałoby to jednak wprowadzenia przez japońskiego producenta minimalnego ciśnienia opon i tu właśnie pojawił się problem, ponieważ zespoły nie znalazły satysfakcjonującego sposobu na egzekwowanie takiego limitu.

Szef zespołu Honda Racing – Ross Brawn powiedział: „Techniczna Grupa Robocza orzekła, że opowiada się za utrzymaniem ogrzewaczy opon, ponieważ nie była w stanie dostrzec rozwiązania, które pozwoliłoby kontrolować minimalne ciśnienie opon, co stanowiło duży powód do obaw. Najłatwiejszym wyjściem z tej sytuacji było więc pozostawienie ogrzewaczy. Co ciekawe, ogrzewacze nie miały być zakazane podczas testów, tak więc z pewnością używalibyśmy ich wtedy”.

FIA zgodziła się, że problemu z minimalnym ciśnieniem opon nie da się rozwiązać w krótkim czasie, co w połączeniu z faktem, że oszczędność wynikająca z zakazania ogrzewaczy opon tylko w wyścigach byłaby niewielka, skoro nadal byłyby ona używane podczas testów, skłoniło Światową Radę Sportów Motorowych do rezygnacji z tego zakazu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Przepisy
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal2111, 27.06.2008 13:03[!]
Nawet dobra decyzja. Choć z drugiej strony zakazanie używania koców, wpłynęłoby na atrakcyjność wyścigów, ale ja nie narzekam.
nikifor, 27.06.2008 13:11[!]
nick chyba jest w siódmym niebie : )
Rob3rt, 27.06.2008 13:15[!]
Osobiście przedkładam bezpieczeństwo nad widowiskowość. Można powiedzieć że wypadek Roberta Też był dla niektórych widowiskowy. Dla mnie osobiście nie i dlatego ta zmiana jest w mojej ocenie jest lepszym rozwiązaniem. Mniej wypadków i tyle. A tak bolid z rozgrznymi oponami w szybkim zakręcie nie będzie prowadził walki z jadącym bolidem w nierozgżanych oponach. Do czego to może prowadzić jak nie do wypadków?.
owca, 27.06.2008 13:39[!]
no i dobrze! nie bylo sensu tego zakazywac.
patgaw, 27.06.2008 14:00[!]
Nick ma radoche, ale ta zmiana mogla by byc kolejnym atutem Kubicy.
Banditto, 27.06.2008 14:07[!]
... i Hamiltona. ;-) A ja powiem tak: no trudno...
rafaello85, 27.06.2008 14:30[!]
Wielu kierowców odetchnęło z ulgą;) Może to i lepiej, że za rok zostaną jeszcze te koce grzewcze? Bridgestone jeszcze lepiej dopracuje to ogumienie, zespoły ustalą minimalne ciśnienie w oponach i wtedy dopiero FIA zakaże stosowania kocy grzewczych.
Speedster, 27.06.2008 14:30[!]
no i niektóre królewny z F1 będą się cieszyć z tego faktu - prawdziwym kierowcom F1 było wszystko jedno, zauważcie...
adams, 27.06.2008 14:34[!]
co mieliby zrobić z tym całym oprzyrządowaniem - chyba spalić i obciążyć rachunkiem Mosleya
im9ulse, 27.06.2008 15:02[!]
i bardzo dobrze - skutki niedogzanych opon moglismy ogladac na Lauzitsringu (dobrze napisałem :) ) w wypadku Alexa
sneer, 27.06.2008 15:48[!]
Bez sensu. Kierwocy najlepszej serii wyścigowej boją się tego co obowiązuje w niższych seriach wyścigowych. Cóż, niektórzy będą mieli łatwiej i primadonny się cieszą.
Ferdynand Trąbka, 27.06.2008 16:05[!]
Wołowe dupy nie kierowcy F1. Jeżeli to mają być najlepsi piloci na świecie, a nie potrafią zwolnić, bo nie czują limitu możliwości, to tym samym degradują siebie do poziomu małpki, która tańczy jak zagrają inżynierowie. Kontrolowanie ciśnienia? Co za problem - żaden. Przecież są dostępne pompy, które przestają dmuchać przy danej ilości barów, a i też nie widzę problemu, by to ciśnienie kontrolować, gdyż w trakcie jazdy nikt nie zmienia nic w oponach.
Jankes, 27.06.2008 16:17[!]
niższe serie = niższe prędkości = mniejszy problem, nie wiem tylko jak tam wygląda sprawa dostawców opon :P
F1 + brak konkurencji wśród dostawców opon i problem faktycznie może być poważny, jeśli wrócą Michałki to koce mogą zabrać
adams, 27.06.2008 18:15[!]
sprawiedliwiej byłoby bez - to technika jazdy powinna rozgrzewać
Leo_kr, 27.06.2008 19:21[!]
@Ferdynand Trąbka im chodzi o minimalne ciśnienie
barteks2, 28.06.2008 14:55[!]
No to Heidfeld zadowolony... ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca