F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
Pokaż bolidy na literę:   A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

Renault R28 (prezentacja | zdjęcia)Pokaż profil konstruktora
 <<  |  >>
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>
Pierwsze zgłoszenie:Grand Prix Australii - 16 marca 2008
Ostatnie zgłoszenie:Grand Prix Brazylii - 2 listopada 2008
Pierwsze zwycięstwo:Grand Prix Singapuru - 28 września 2008
Ostatnie zwycięstwo:Grand Prix Japonii - 12 października 2008
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-
Zaliczone Grand Prix:18
Zwycięstwa:2 (11.11%)
Zdobyte punkty:80
Podwozie:konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, silnik RS27 V8 stanowi część całej konstrukcji nośnej
Przednie zawieszenie:górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące wewnętrznym wahaczem poprzez system popychaczy, który jest połączony z zamontowanymi wewnątrz przedniej części konstrukcji skorupowej drążkiem skrętnym i amortyzatorem
Tylne zawieszenie:górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące zamontowanymi pionowo drążkami skrętnymi i amortyzatorami zamontowanymi poziomo na górnej części obudowy skrzyni biegów
Przekładnia:7-biegowa półautomatyczna tytanowa skrzynia biegów z wstecznym; system zmiany biegów "Quickshift" dla maksymalnych osiągów
Zbiornik na paliwo:wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL
System chłodzenia:oddzielne wodne i olejowe chłodnice umieszczone po obu stronach bolidu, chłodzone przepływem powietrza
Elektronika:standardowe ECU MES-Microsoft
Hamulce:tarcze i podkładki z włókna węglowego Hitco, szczęki AP Racing
Kokpit:wyjmowalne siedzenie z włókna węglowego dostosowane do budowy ciała kierowcy, pasy bezpieczeństwa z 6-punktową uprzężą, kierownica posiada wbudowane łopatki do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem
Opony:Bridgestone Potenza
Akumulator:Renault F1 Team
Waga:605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast
Wymiary
Przedni ślad:1450 mm
Tylny ślad:1400 mm
Długość:4800 mm
Wysokość:950 mm
Szerokość:1800 mm
Statystyki bolidu Renault R28 ze wszystkich sezonów
 Sezon GP  Str.  Pkt. Zwyc.Pod.P.P.N.O.N.U.SilnikKierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy
 2008183680240012Renault RS27-2008 2.4 V8N. Piquet Jr, F. Alonso
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium,
P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi

Rezultaty wszystkich wyścigów
 GPTorNrKierowcaSilnikOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2008
Albert Park6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V820NSuszkodzenia z kolizji
Albert Park5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V8114
Sepang6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V81311
Sepang5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V878
Sakhir6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V814NSskrzynia biegów
Sakhir5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V81010
Catalunya6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V810NSkolizja z Bourdaisem
Catalunya5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V82NSsilnik
Istanbul5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V876
Istanbul6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V81715
Monte Carlo6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V817NSwypadek
Monte Carlo5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V8710
Gilles Villeneuve5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V84NSwypadek
Gilles Villeneuve6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V815NShamulce
Magny-Cours6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V897
Magny-Cours5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V838
Silverstone5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V866
Silverstone6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V87NSwypadł z toru
Hockenheim6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V8172
Hockenheim5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V8511
Hungaroring6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V8106
Hungaroring5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V874
Valencia6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V81511
Valencia5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V812NSuszkodzenia z kolizji z Nakajimą
Spa-Francorchamps6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V812NSwypadek
Spa-Francorchamps5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V864
Monza5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V884
Monza6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V81710
Marina Bay6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V816NSwypadek
Marina Bay5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V8151
Fuji5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V841
Fuji6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V8124
Shanghai6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V8108
Shanghai5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V844
Interlagos6N. Piquet JrRenault RS27-2008 2.4 V811NSwypadł z toru
Interlagos5F. AlonsoRenault RS27-2008 2.4 V862
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony,
naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca